Paard schermt mij af van anderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Paard schermt mij af van anderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 13:05

Hoi allemaal,

Ik heb samen met een vriendin sinds 26-08 een eigen paard (geen penny verhaal, want ik ben 26 en zij 25 haha).

Nu is het een erg onzekere en ook best angsitge merrie. Afstamming is Ferro en die blijken ook niet echt de makkelijkste paarden te geven??!.

Nu ben ik veel bezig met grondwerk met haar en het gaat erg goed. Ze is al zoveel veranderd sinds ze op stal staat en met de dag gaat het beter. Er zijn alleen ook wat dingen waar ze erg bang voor blijft, maar dat heeft misschien dus met een trauma te maken. Maar ik heb goede begeleiding en gaat uiteindelijk wel helemaal goed komen.

Nu is het zo dat als ze in de bak staan en ik kom er bij staan, dat er geen enkel ander paard bij mij mag. Daar zorgt ze wel voor. Ze staan met zijn drieen en ook al staat zij er het kortst, zij is wel al de dominante merrie. De andere 2 merries zijn 4 en 6 jaar ongeveer. Ons paard is 13 en misschien heeft het daar wel mee te maken.

Maar zijn er mensen die weten waarom mijn merrie mij zo af schermt?

BigOne

Re: Paard schermt mij af van anderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:11

Je geeft zelf al antwoord, ze is dominant en jij hoort bij haar en dat moet nog andersom, zij hoort bij jou, ze vind nu dat ze recht op je heeft en probeert je te claimen of te beschermen t.o.v. de andere paarden, als ze jou aanvaard als leider zal het wel beter worden behalve wanneer het ook nog een jaloers paard is, succes.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 13:14

Hey, bedankt voor je antwoord. Op den duur zal dat dus wel beter worden naarmate ik meer grondwerk ga doen!?

Het is alleen dus wel een paard wat best verlatingsangst heeft. Ook op de poetsplaats en je blijft te lang weg, dan gaat ze hangen bijvoorbeeld. Is gelukkig ook al wel beter geworden, want eerst ging ze al hangen als je uberhaupt al weg ging en het blijft al wel steeds wat beter gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:20

Wanneer ze wat rustiger is en jullie een goede band hebben dan zal het allemaal wel meevallen, let er wel op dat jij en je vriendin op dezelfde manier met haar omgaan anders kan het ontzettend verwarrend voor haar zijn, paarden zijn echte gewoontedieren, doe je vijf keer zus en de zesde keer niet dan snappen ze er niets meer van wat ook onrust veroorzaakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:22

En wees zeer consequent, duidelijk zijn naar een paard toe is het vriendelijkst want dat snappen ze, zo gaat het in een kudde ook, veel plezier en plaatst eens een foto.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:18

het antwoord is hierboven idd al gegeven. Jouw paard ziet zichzelf als leider van jullie "kudde". Ze beschermt jou dus tegen de andere paarden, omdat ze vind dat jij van haar bent.

goed duidelijk maken dus dat JIJ de leider van jullie kudde bent en dat JIJ bepaalt of er een ander paard in de buurt kan komen of niet ;)