ik vroeg me af wat voor merk jullie me kunnen aanbevelen op het gebied van een outdoor deken. Moet tussen de 100 en 200 grams zijn en super sterk omdat de paarden veel met elkaar dollen en aan de dekens trekken. Heb je ervaring met een deken die je niet goed bevallen is dan hoor ik het ook graag.
Ik heb een twister, volgens mij van IR, is er van maat 95 t/m 205 geloof ik, mijn pony doet er al lang mee, (pony is een enorme klierbak,nog erg "speels",ze is pas 4 en was niet echt gewend aan dekens,maar de Twister overleefd!!!) en dat voor 50 euro (normaal 75 euro,200gr)
Bucas smartex is echt een super sterke deken. Heb hem al 5 jaar!
Aukelizzy
Geplaatst: 12-10-10 10:33
Idd bucas, zijn heel sterk, super waterdicht, vind alleen de pasvorm niet super. Ik heb met rhino, rambo en amigo dekens niet hele goede ervaringen. Zijn wel sterk, maar na 1 seizoen lek, en dat hoor ik van veel mensen. En dat terwijl er toch een flink prijskaartje aanhangt.
Bedankt voor alle reacties. Zo te lezen wordt het nog lastig om hier 1 uit te zoeken.
Heb nu voornamelijk Bucas, Rhino, Rambo en Weatherbeeta in gedachten. Het moet gewoon echt een sterke deken zijn, dat is het belangrijkste (en niet al te duur).
Rambo dekens van Horseware! En ik spreek uit ervaring: is zelf bestand tegen wilde hengstenspelletjes! En inderdaad; ze lijken duur maar gaan heel lang mee. Uiteindelijk dus goedkoper dan steeds opnieuw goedkope dekens kopen.
petitparis
Geplaatst: 12-10-10 12:43
ikzelf heb horseware amigo's en Wheater beeta, beide voldoen prima, maar de pasvorm van de amigo's is toch een pak beter bij mijn paard dan de WB, maar dat is echt paard afhankelijk. mijn paard loopt er wel bij alsof ze een tent of heeft, maar nog nooit een schuurplekje of een deken dat naar achteren schuift
mijn vriendin heeft outdoordekens van Harry horse en première, maar die trekken langs alle kanten, maar ja paarden blijvener droog onder en ze overleven toch het bijten naar elkaar, tegen de omheining, schuren en in de modder rollen...
Hebben jullie ook nog tips om juist wel een deken met hals te doen of niet? Ik heb een tinker (met lange manen ) en normaal heb ik altijd een deken zonder hals. Hoe blijven zn manen het mooist? Ik vind het altijd zo vervelend voor het paard lijken als er ook nog een stuk hals aan die deken zit.
En klopt het dat de rambo deken van horseware sterker is dan de Amigo? Het moet dus een deken zijn die geschikt is voor een breder gebouwd paard.
Rumpleteaser
Geplaatst: 12-10-10 13:21
Rambo is inderdaad sterker dan Amigo.
Ik gebruik een Rambo Wug op een brede Quarter met lange manen. De pasvorm is perfect, de manen hebben absoluut niet te leiden. Een Rambo Wug heeft een halve hals. Die scheen de beste pasvorm (voor mijn paard) te hebben en niet in te regenen.
Ik heb sinds kort 2 amigo's voor de mannen en ze vallen me tegen wbt sterk zijn ,pasvorm is goed . een hals is voor veel manen een aanslag,wat wel redelijk werkt is zo een gladde syntetische binnenkant\glad dan houdt het de manen nog redelijk ik weet niet bij welke merken dat allemaal is wel iig bij rambo