Petrie chaps vermaken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Petrie chaps vermaken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 14:25

Ik heb gezocht naar andere topics maar ik kon niets vinden.

Ik heb iets meer dan een jaar geleden een paar Petrie chaps/gaiters helemaal op maat laten
maken. Hier ben ik nog steeds erg blij mee. Alleen ben ik best veel afgevallen de laatste maanden.
Ik kan nu mijn volledige vuist (in de lengte) dus mijn scheenbeen en mijn chap zetten. Veel te groot dus.

Mijn vraag is dus, kun je je chaps kleiner laten maken? En zo ja hoeveel zou dat kosten?

Ik is een paar weken geleden één van die bandjes die onder je voeten zitten geknapt. Hoe kan ik dit het best maken?

Aprils_joke

Re: Petrie chaps vermaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:26

ik zou na een goeie schoenmaker gaan
of na de petrie zelf bellen
en vragen of dat je ze inderdaad kan laten maken en versmallen

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:30

Mijn papa is schoenmaker & krijgt geregeld botten & chaps binnen om te verkleinen/verkorten :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:33

Dat kan ja :j De meeste gewone schoenmakers zijn niet zo'n fan van laarzen/chaps, aangezien het leer veel harder is dan van vrijetijdslaarzen. Mocht je nog ergens echt een ambachtelijke/ouderwetse schoenmaker hebben zitten, die kunnen het meestal wel.
Houd wel in je achterhoofd dat je geen garantie meer hebt als je ze laat verbouwen door iemand anders dan Petrie zelf!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 14:39

Hebben jullie enig idee aan welk bedrag ik zou moeten denken bij de schoenmaker?

Ik twijfel namelijk heel erg of ik ze nu al moet laten verkleinen.
Het afvallen staat nu een beetje stil maar ik wil er heel graag nog meer vanaf hebben.

Maar aan de andere kant, mochten de dan weer zo veel te groot worden ga ik mezelf misschien wel belonen met een paar leren laarzen.
Uhm.. lastig dit

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:42

Kga het navragen :)

* mijn pa moet ze eerst zien.
hangt af van de mogelijkheid of het verkleint kan worden (met de naden van de chap etc.)