Wij willen morgen naar het strand met onze toppers. Punt is alleen dat de ene een paard van 1.64m is & de ander een shetlander van 98cm. Daarnaast hebben we maar 1 tweepaardstrailer.
Heeft iemand een idee hoe je dit verantwoord kan vervoeren??
Wat ik merk is dat de shetlander altijd draait en wurmt tot hij los is en dan bij het paard kan komen. daarom leg ik altijd kleine stro baaltjes voor in de trailer zodat de shet daar niet langs kan. goed vast leggen uiteraard met banden ed.
Kan best, ik zou de Shetlander dan rechts zetten en het paard links. Voor het geval je moet uitwijken de berm in. En inderdaad die strobaaltjes is een goed idee als de Shet zich loswurmt.
Ik ga regelmatig met mijn fries en een shetlander (78 cm) op pad. Nog nooit geen problemen gehad. Mijn trailer heeft een tussenstang met doorzichtige flap.
Wij zijn ook geregeld met shet en paard op pad geweest in 2 paards trailer, shet zetten we dan aan het halster aan 2 kanten vast. Geen mogelijkheid dat ze zich loswurmt Strobaal ervoor inderdaad. Vastzetten met korte touwtjes die aan alle 2 de zijden clips hebben. Kan ze zich npooit loswurmen denk ik?
Als je niet aan een klein strobaaltje kan komen kan je misschien een baal zaagsel gebruiken. Die kunnen ze ook minder makkelijk verplaatsen. Ik heb eens een kleine maat Hackney-hengstje vervoerd in een 1,5 paards trailer. Omdat hij ook zo aan het draaien was een paar kleine baaltjes aan de zijkant en er voor. Maar hij had er grip op gekregen en toen we aankwamen dacht iedereen dat er een paard in de trailer stond. Meneer had de baaltjes mooi over de grond verspreid en daar stond hij met zijn voorbeentjes op. Zo kon hij ook beter uit het raam kijken.
Ik heb nog is gekeken, maar voor een strobaal is geen ruimte.. We hebben nl nog een zadelkast ook, maar die zorgt er wel weer voor dat de ruimte te krap is voor de shet om bij het paard te komen! We gaan het morgen gewoon proberen door de shet aan twee kanten vast te zetten zodat ze geen wandeling door de trailer kan gaan maken & dan héél voorzichtig gaan rijden. En hooi om te snoepen voor onderweg gaan we maar voor de shet op de grond leggen.. Een hooizak tegen haar hoofd hangen is ook zo sneu
capopjekop
Geplaatst: 09-10-10 15:56
Ik zou geen eten op de grond leggen, want dan moet het touw vrij lang wil ze daar bij kunnen en dan kan ze mss wel verstrikt in het touw raken.
Ben je van plan ze vaker te vervoeren? Anders zou je een paar beugels kunnen kopen zodat je de stang kunt verhangen. Dat heb ik laats in onze trailer laten doen. Nu kan de 2 shetten meenemen of een shet en mijn rijpony. Goedkope en makkelijk oplossing.