wat moet ik doen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kossmerrie

wat moet ik doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 09:46

ik hebnu ongeveer 3-4 jaar les van iemand. Ik ben in die tussentijd van de B naar de L1 gegaan, ik ben dus niet erg ver gekomen. Nou heb ik een paar weken geleden les gehad van iemand anders en die rijdt ook meer van achter naar voren. Dat heb ik nooit bij mijn instructrice geleerd. Ik reed meestal veel met me handen. Nu wil ik van iemand anders les gaan nemen omdat ik echt graag ver in de sport wil komen en zo lukt me dat nooit.
Ik heb nu al 7 weken geen les meer gehad, omdat me paard een ongelukje had gehad, dus moest ze herstellen en omdat ik nooit heb gebeld en zij ook niet. Mijn schuld dus maar ik wil dus eigenlijk geen les meer van haar, ik heb hier lang over nagedacht daarom duurde het ook zo lang. Maar wat moet ik nou doen??? Gewoon bellen dat ik niet meer wil lessen, ik ben niet zo'n spraakzaam type,maar ik vindt wel dat ik het moet doen, anders is het wel onbeschoft. Ik zit hier nu wel een beetje mee, omdat ik haar al best lang ken nu en waarschijnlijk denkt ze al dat ik niet meer bij haar ga lessen omdat ik 7 weken niks van me heb laten horen :?
En weet iemand misschien een echte goede instructeur/instructrice?? Ik rijdt nu dus dressuur en ik wil later ook graag gaan springen en cross misschien. Ik heb echt veel ambitie en werk er ook hard voor.

Urielle

Re: wat moet ik doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:52

Gewoon even opbellen en netjes afronden, dat is prettiger dan iemand die zomaar niks meer van zich laat horen vind ik zelf.
Je kunt gewoon uitleggen dat je paard al een paar weken geblesseerd is maar dat je die tijd ook gebruikt hebt om na te denken na ervaringen bij een andere lesgever.
Qua instructeurs: degene die pas kwam is niet goed? Daarvan weet je dan iig dat het klikt.

kossmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 09:57

degene waarvan ik enkele weken les had gehad gaf mij alleen les omdat ze zelf even wilde laten zien dat het paard meer kon dan ze liet zien. Ze is namelijk fysio en heeft naar mijn paard gekeken. Ze geeft verder geen les en die les was trouwens erg duur 100 euro, maar wel goed.
Ik denk dat ik mijn intructrice dan vandaag maar even opbel en zeg dat ik er mee stop.

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:02

Ik zou niet meteen deze instructrice opbellen om te zeggen dat je ermee stopt, maar eerst rondkijkt voor iemand anders ;)

kossmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 10:04

Ik kijk al een beetje rond, en ik heb wel een paar mensen gevonden. Ik weet dus wel zeker dat ik stop, dus het is niet zo dat als ik niemand vind dat ik weer bij haar ga lessen. Maar het lijkt me netter om dan zo snel mogelijk op te bellen. Ik ga volgende week een week weg* :Z school :r *, dus dan kan het ook niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:07

Gewoon met jezelf een tijdstip afspreken en even bellen. Ik kan ook altijd heel erg tegen dat soort dingen op zien en blijkt altijd onterecht te zijn. Je kunt er maar beter vanaf zijn. Als je niet gebeld hebt dan gaat dat ook zo aan je knagen..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:10

ik zou wel stoppen met de lessen.
Je bent er niet tevreden over, het past dus toch niet helemaal meer in het plaatje wat je voor je hebt.
Zo zou ik het haar ook uit gaan leggen.
Dat je even verder wilt gaan kijken naar iemand die beter bij jou en je paard en je ideeen hierover aansluit.
Verder zou ik even polsen bij de hogere ruiters wie zij hebben voor hun lessen en me daar verder in gaan verdiepen.

Als je hier tips wilt over wie er misschien een goede leraar zou zijn voor jou dan is het wel handig als je er bij verteld in welke omgeving je die dan zoekt.
Maar als een andere het goed bij die ene lerares doet wil nog niet zeggen dat het ook direct bij jou en je paard past.
Het valt niet mee een lerares te vinden die bij jullie beide past.....ik spreek helaas uit ervaring.

kossmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 10:46

ik woon in omgeving 't gooi. Ik ga denk ik ook eerst eens een proefles nemen voordat ik echt bij iemand galessen, want ik zoek nu echt iemand doe goed les kan geven op de goede manier en bij wie het ook klikt.
Maar dan heb ik ook nog als punt dat me paard nu bijna 6 maanden drachtig is. Is het dan wel een goed idee om nu een nieuwe instructeur te nemen. Ik kan evengoed wel op een ander paard lessen als de ander moet bevallen, maar is dit handig. om te wachten lijkt me weer te lang.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:56

Het lijkt me wel handig alvast op zoek te gaan, het wil n.l. niet zeggen dat het gelijk met de eerste nieuwe leraar al klikt.
Dat merk je pas na een aantal lessen.
Je paard is maar een aantal weken uit de running hoor, twee voor en 4 na de bevalling.
Ik zou er nu vast voor gaan, je weet maar nooit hoe lang het duurd voor je een geschikte lerares gevonden hebt

kossmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 11:58

ok heel erg bedankt vast iedereen :D Ik zal jullie op de hoogte houden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:36

Dat is wel vervelend maar even bellen en zeggen waarom je wilt stoppen is gewoon wel zo netjes.
Dan weet zij ook waar het aan ligt. Als het niet klikt dan klikt het niet. Maar sucses met het vinden van een andere instructeur/trice.

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:39

lastige situaties, maar inderdaad het beste is om deze persoon op te bellen en eerlijk te zeggen dat je er liever mee stopt.
dan ben jij eerlijk en netjes geweest.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:40

Eerlijkheid duurt het langst, paarden gemeenschap is over algemeen klein en je komt elkaar waarschijnlijk weer tegen! Dus gewoon even bellen!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:45

Probeer het zakelijk te bekijken, jij neemt een dienst af, daar ben je niet meer tevreden over en besluit die dienst niet meer af te nemen.
Als je het netjes wilt afronden, doe je even een belletje. Je bedankt haar, en wenst haar succes met verdere dingen.
En je zet hier een oproepje voor een nieuw iemand :)

kossmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 15:56

aangezien ik van maandag tot vrijdag op werkweek ben, zal ik zaterdag waarschijnljk bellen. Ik moet ook nog met mijn moeder overleggen, die is nu een weekend weg, en die wil dat ik dan pas na de werkweek mijn instructrice opbel.
In de tussentijd hoop ik dat jullie misschien nog enkele tips hebben, en misschien weet iemand nog een goede instructeur of instructrice. Ik heb al een paar PB'tjes gehad. Bedankt daarvoor alvast, ik ga zeker overal op kijken en maar hopen dat ik iemand kan vinden waarmee het klikt.

kossmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 14:40

ik heb haar net opgebeld en gezegd dat ik er mee stop. Ik zie hier altijd heel erg tegenop enzo:S maar ze was heel aardig en ze begreep het wel, we houden wel contact, dus ik ben hier wel blij mee.
Nu op zoek naar iemand anders:D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:50

dat heb je goed gedaan, heel erg fijn dat ze er zo goed mee om gaat.....heerlijk toch?