help, welke dekens? teddy pony wordt geschoren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

help, welke dekens? teddy pony wordt geschoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 20:03

Hoi,

Ik heb een pony die altijd een enorme wintervacht krijgt. Morgen wordt hij geschoren.
Hij heeft nu al een behoorlijke vacht, echt veel meer dan een doorsnee paard!

Hoeveel grams deken moet ik nu opdoen? het is nog vrij warm, maar hij is veel vacht gewend lijkt mij dus wat is wijsheid?
Hoeveel dekens kan ik het beste aanschaffen en welke dus voor wanneer?
Ik heb geen ervaring met dekens dus zou erg blij zijn met wat duidelijke tips en waarom precies.

Nassie

Re: help, welke dekens? teddy pony wordt geschoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:15

Ik heb voor mijn pony;
0 grams regendeken
200 grams regendeken
300 grams regendeken
100 grams onderdeken

Ze heeft nu 0 grams op. Maar zodra het kouder word snachts krijgt ze 200 grams op.

Musicfan12

Re: help, welke dekens? teddy pony wordt geschoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:48

ik zou in ieder geval gaan voor een 100 grams goede regendeken liefst met (halve) hals voor nu is goed, niet te koud niet te warm. Ik heb voor mijn paard veel verschillende dekens en hij wordt niet eens geschoren.
Zou zeggen nu 100 grams, kan je voor de koude nachten ook wel een fleeshedeken onder doen extra.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:56

als je gaat scheren en je pony is een dikke vacht gewend,zou ik niet beginnen met een 0 grams want je hebt wel zijn jas uit gedaan.ik zou zeker gaan voor 100gr of meer maar dat moet je voelen aan je pony.begin met 100gr en kijk hoe hij/zei het er onder doet.ik zelf zou wel dekens kopen met een hals want daar had ze eerst ook vacht,die je nu verwijderd hebt.als je een goede 0 grams koopt die zeer sterk is bv bucas rambo rhino amigo of hurricane,dan kun je bv onderdekens kopen in verschillende diktes dit zal goedkoper zijn.ander moet je allemaal waterdichte winterdekens kopen(als je pony buiten komt).
als je 100/200/300 grams koopt heb je alles want je kunt ze combineren,0grams regendeken zou ik enkel kopen bij onderdekens en staldekens.