Weekendje Ardennen met paard, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

Weekendje Ardennen met paard, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 16:43

Mijn vriend en ik willen graag in het weekend van 22 - 23 - 24 oktober met onze pony naar de ardennen.

Nu hebben we al contact gehad met Les Olivettes in La Roché maar die datum gaat daar helaas niet.

Wie weet er nog een leuk adresje waar ik iig mijn pony kan laten overnachten en wij zelf evt ook kunnen overnachten. Het zou leuk zijn als we ergens ook 1 keer een paard voor mijn vriend kunnen huren (evt onder begeleiding -> groepsrit) .

Alvast bedankt :)

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:24

Bij http://www.eurorelais.nl kan je op deze huiscode zoeken!
BO-BE-6800-03

BO-BE-6890-15

op die site staan nog wel meer huisjes waar je evt. paarden bij kan stallen (het is even zoeken)

Antheman

Re: Weekendje Ardennen met paard, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:43

Hou je er rekening mee dat de Ardennen qua bodemgestel totaal het tegenovergestelde is van NL? Kan jouw paard de rotsbodem wel aan? En alle heuvels?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:52

Antheman schreef:
Hou je er rekening mee dat de Ardennen qua bodemgestel totaal het tegenovergestelde is van NL? Kan jouw paard de rotsbodem wel aan? En alle heuvels?

Wij hebben ervaring in Heuvelachtig terrein -> Trecwedstrijden in het buitenland (o.a. eiffel gebied Duitsland) + Dutch Mountain endurance etc.

Ik heb al iets gevonden in de Franse Ardennen. En al gemaild. Ik ben benieuwd.

Akhal_Teke

Re: Weekendje Ardennen met paard, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:57

The rock river ranch in Durbuy

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:58

Mitxa schreef:
Antheman schreef:

Wij hebben ervaring in Heuvelachtig terrein -> Trecwedstrijden in het buitenland (o.a. eiffel gebied Duitsland) + Dutch Mountain endurance etc.

Ik dacht, ik zeg t maar even ;) Veel mensen stappen onwetend in zo'n avontuur en komen dan bedrogen uit. ;)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 21:08

Antheman schreef:
Mitxa schreef:

Ik dacht, ik zeg t maar even ;) Veel mensen stappen onwetend in zo'n avontuur en komen dan bedrogen uit. ;)

Ik snap je, ik zou zelf ook mensen daar op attenderen :)

Akhal_Teke schreef:
The rock river ranch in Durbuy

thnx, zal daar morgen eens op google-en mocht dat andere adresje niks meer worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:13

Inderdaad Antheman, je moet wel ervaren zijn in het buitenrijden en weten waar je aan begint voordat je met eigen paard de Ardennen in gaat. Gelukkig is de TS dat :) Daarnaast moet je ook bereid zijn de nodige aanpassingen te maken zoals t.a.t ijzers of hoefschoenen dragen. Ik kom vaak in de Ardennen (met en zonder paard) en kwam zo laatst ook een Nederlandse stel tegen dat 'lekker' aan het buitenrijden was met hun vanuit de polder meegebrachte onbeslagen paarden. De arme dieren liep zo kreupel op de stenen dat ik in staat ze eraf te sleuren... Bah, zal nooit meer de pijnlijke uitstraling in de ogen van die paarden vergeten :r

Je kunt ook je paard meenemen naar La Cense aux Hirondelles (http://www.lacense.be) dit is een erg leuke gite met paardenstallen (fokkerij voor Rocky Mountain Horses) en het is van aardige mensen. Het ligt vlakbij La Roche maar dan aan de andere kant van de snelweg. Ik rijd zelf ook vaak in deze prachtige omgeving met zowel mijn eigen paard als paarden van vrienden, het is er erg ruig dus zeker aan te raden als je van een beetje avontuur houd! Voordeel is dat het met de trailer 4 uur rijden vanaf Amsterdam is en ze zitten maar op 10 minuten rijden van de snelweg.