ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen met dit probleem.
Mijn 5-jarige merrie hebben we gekocht als 4 jarige en toen was ze nog nooit van het terrein af geweest.
Met de fokker hebben we afgesproken dat ze goed op de trailer liep als ze bij ons kwam.
Toen ze naar de keuring ging liep ze goed op de trailer en was ze goed gekeurd dus kwam ze bij ons.
Op het begin liep ze redelijk de trailer op met een touwtje door haar mond. (Zodat ik meer macht heb want ze is zo ontzettend sterk)
Van mijn paard weet ik zelf dat ze ontzettend dominant, eigenwijs en vervelend kan zijn en er alles aan kan doen (dit geld voor rijden, in de omgang en dus ook op de trailer) om maar niet te hoeven werken.
Met rijden heb ik dit gehad, dat ze ontzettend vervelend was en er álles aan deed om eronderuit te komen.
Maar nu heeft ze dit met de trailer.
Ze loopt er met geen mogelijkheid op, met de staleigenaren bij ons op stal proberen we het, dan lukt het wel maar met veel gedoe.
Eerst proberen we het nátuurlijk rustig, maar ze verzet geen voet of houd haar hoofd wel recht maar draait heel haar lichaam..
Toen hebben we aan een kant een longeertouw vast gemaakt aan de trailer en met twee man om haar een gelopen toen stond de er recht voor maar verzette nog geen been. Toen ben ik een bezem gaan halen duwde wat tegen haar lichaam aan. En toen liep ze erop.
Maar tot mijn schrik toen ze erop stond, had ze waarschijnlijk haar hoofd gestoten aan de trailer.
Zeg maar, op haar kolletje bloeide het en zo had ze nog twee wonden met haar haar eraf.
We zetten haar nu elke dag even op de trailer.
Het is niet dat ze bang is, want ze staat hartstikke rustig op de trailer, het is gewoon weer uitproberen warschijnlijk.
Wat kan ik toch doen..
Maar ik dacht: jij gaat gewoon 3 rondjes links en rechtsom lopen zoals ik dat wil en dan stoppen we pas. Dat zei ik dan ook tegen hem