paarden met hair extensions

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

paarden met hair extensions

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 22:39

Bij ons op de manege liep een paard met extensions, omdat die ooit met de staart tussen een deur gezeten heeft, en er toen een stuk staartwortel af moest ivm infectie en afgesneden spieren. Dit paard had dus een korte staart, baasje vond het zielig in de zomer dus heeft het paard een set hair extensions aan laten meten.

nou is het bij mijn poown geen medische kwestie, maar hij heeft mooie, lang-aan-het-worden manen maar dan een klein pluisje als voorpluk (al 6 jaar niks aan gedaan, wordt gewoon niet groter/langer/voller), en dat kan natuurlijk niet met een arabier he :')
dus ik dacht, als ik nou eens hair extensions inzet bij m'n paardje, dan heeft hij in ieder geval een beetje een voorpluk!
ook is de onderste helft van zijn manen mooi lang, tot de onderkant van de hals, maar het bovenste kwart is weer kort en pluizig zoals de voorpluk, knotten worden erg groot en bol onder, ivm de lange manen, maar een hengstenvlecht is ook geen optie want die glijdt aan de bovenkant uit.. Misschien daar ook voor een wedstrijd een stukje nephaar er in? Dan bedoel ik gewoon met een clipje, dus niet er in gesmolten, zodat zijn echte haar niet kapot gaat en gewoon door kan groeien.

(ik maak zelf hair extensions voor mensen, met qualiteitshaar en zowel clips als vaste, en dacht: als ik nephaar mag, waarom mijn paardje niet :') )

reacties/ideeën/advies?

cybrdynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:42

Ik ken een meisje die het doet. Als je interesse hebt, stuur me een PB'tje, dan zoek ik haar naam en gegevens voor je uit.
Strak plan hoor. Gewoon doen. Bij mensen blijft het een half jaar zitten, die douchen en wassen hun haren steeds. Een paard zou er weleens nog veel langer mee kunnen doen.
Ik vraag me wel af waar je het (paarden) haar besteld...

Joanne1987

Re: paarden met hair extensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:47

bij ons op stal hebben een aantal mensen een nepstraat voor hun paard... zit er voor amiatha ook nog steeds aan te denken aangezien dr staart maar tot dr hakken komt. is er vorig jaar afgeknauwd door het veulen, is gelukkig al flink aangegroied

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:48

paardenhaar kun je volgens mij bestellen bij paardenextension.nl

Ik heb zelf een keer gedaan bij mijn paard ze had vorige zomer een kwart in het midden van haar manen helemaal afgeschuurd toen heb ik er van de winter zelf haar ingezet door middel van vlechten. Het haar heb ik gewoon uit haar staart gehaald en dan in de manen gedaan en dan nog een beetje bij gesneden.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 22:52

ik ben van plan het eerst met menselijk haar te proberen, heb nog een dot zwart haar liggen :') bij http://www.horsehairextensions.co.uk/ kan je paardenhaar bestellen, met clip (zelfde als ik voor mensen extensions gebruik :') ) of met keratine lijm, ook zelfde als bij mensen.
als het nou niet staat met menselijk haar (minder snel stoffig, andere structuur) ga ik kijken voor paardenhaar..