Wasmachine voor dekens wassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Wasmachine voor dekens wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 19:11

Aangezien ik het huis uit ga en dan toch plek zat heb }> Kwam het idee naar boven bij ons (vriend en ik) om een wasmachine aan te schaffen voor het wassen van de paarden dekens. Mijn paard heeft wel iets van 5/6 dekens en wassen en waterdicht maken kost 25 euro per deken hier in de buurt.

Denken jullie dat een wasmachine met een vulinhoud van 10kg voldoet voor een 300 grams Rambo deken?
Ben ook aan het kijken naar industriele wasmachines, maar die zijn erg duur!! (2000 euro)

truus1970

Re: Wasmachine voor dekens wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:20

hoe zwaar is een volledig nat deken, is dat zwaarden dan 10 kg, dan niet doen, is de machine zo kapot

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:02

het is niet eens het gewicht, dekens hebben zoveel volume dat het amper in de trommel past waardoor ze niet meer schoon worden ookal weegt het geen 10 kg.

Ik vrees dat industriemachines overblijven. (misschien dit commercieel aanpakken en ook voor derden gaan wassen om de investering eruit te krijgen ?)

Overigens vind ik 25 euro zeer duur, bij de epplejeck ben ik €15 kwijt voor het wassen en waterdicht maken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:06

Die gaan niet passen. Wij hebben ook een oude wachmachine staan. Mijn pony dekens maat 145 en 155 en 165 passen hier prima in alleen grotere gevoerde dekens niet. Dan krijg je als resultaat dat de deken niet kan draaien in de trommel en dus ook niet schoon wordt.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:10

Is het niet een idee om naar een wasserette te gaan en daar je dekens te wassen? Dit doet een vriendin van mij altijd, in Rotterdam gaan zij geloof ik.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:03

_Marianne schreef:
Is het niet een idee om naar een wasserette te gaan en daar je dekens te wassen? Dit doet een vriendin van mij altijd, in Rotterdam gaan zij geloof ik.

Een gewone 'mensenwas' wasserete bedoel je? Dat vind ik best wel aso eigenlijk, dan heeft degene die na je komt zijn hele was onder de paardenharen zitten!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:04

Met een wasmachine voor 10kg ga je het niet redden. Je hebt echt een industriële nodig.
€ 25,- per deken om te laten wassen is echt belachelijk duur. Bij ons betaal je € 11,- per deken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:44

_Esther_87_ schreef:
Een gewone 'mensenwas' wasserete bedoel je? Dat vind ik best wel aso eigenlijk, dan heeft degene die na je komt zijn hele was onder de paardenharen zitten!

Dat mag ook niet, als een beheerder dat ziet zijn ze echt niet blij met je.

10 kilo wasmachine lukt helaas niet nee, behalve ponydekentjes, zomerdekens, zweetdekens en ongevoerde dekens.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:48

Urielle schreef:
_Esther_87_ schreef:

Dat mag ook niet, als een beheerder dat ziet zijn ze echt niet blij met je.

10 kilo wasmachine lukt helaas niet nee, behalve ponydekentjes, zomerdekens, zweetdekens en ongevoerde dekens.

Dat toch nog eerst goed zoveel mogelijk haren verwijderen, want de filters zijn er niet voor gemaakt.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 18:53

jammer dat het niet gaat lukken...
Ja 25 euro per deken is echt heel duur!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:28

Helaas, wij hebben een 12 (?) kg en daar past de 200 grams al niet in...
Onze dekens maken we daarom schoon met de hogedrukspuit :D
Dat gaat namelijk perfect en ze blijven prima waterdicht!
En anders ff rondsnuffelen naar dekenwassers; er is veel prijsverschil

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:43

Mijn standaard wasmasjien heeft het dit weekend niet eens voor elkaar gekregen om een ongevoerde regendeken maat 215 schoon te krijgen :n Vloer was daarna wel mooi schoon :D

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:46

Of je speurt Marktplaats af naar een langzaamwasser. Is een hele ouderwetse wasmachine. Die hebben wij laatst gekocht voor 22 euro en doet het echt perfect.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:53

Ik had vorig jaar wat dekens te wassen en ben naar een wasserette voor paardendekens gegaan.
Had voor €10 3 dekens gewassen en waterdicht. Je wast gewoon zelf daar, dus je moet wel even geduld hebben voor alles klaar is.
Maar met de ruitersportzaak ernaast is dat geen probleem ;)

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:56

wij hebben een machine besteld van 11kg, een kennis heeft er één van 10kg, en die zegt dat de dekens er proper uitkomen, dus hopelijk heeft ze gelijk.. :)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:00

Ik heb in de schuur een wasmachine voor de paardenspullen. Daar was ik de fleece- en vliegendekens en dekjes in en de beenbeschermers doe ik er ook in. Is echt ideaal! De waterdichte dekens passen daar idd niet in, die breng ik naar de epplejeck om ze te laten wassen, maar voor alle andere spullen is het wel erg handig om een wasmachine erbij te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:04

_Esther_87_ schreef:
_Marianne schreef:

Zomaar naar een wasserette zou ik inderdaad ook niet doen.
Onze dekens gingen altijd naar de gewone "mensenwas" stomerij. Ze wasten de dekens dan als laatste van de dag, en daarna moesten de machines toch schoongemaakt worden (standaard aan het einde van de dag). Helemaal niet duur, voor een 10tje per deken kregen wij hem gewassen en in een gesloten plastic zak weer mee.
Ik weet alleen niet of zij ook waterdicht maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:29

Wat is een langzaamwasser? Is er een van een bepaald merk of een bovenlader? Een extra machine is misschien geen gek idee, we wassen ook vaak hondendekens en zo.

dekenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:20

een 'langzaamwasser' geeft aan met welke toeren hij wast en meestal ook hoe hard hij centrifugeert.

Wij hebben als paardendekenwasserij een professionele wasmachine voor 25 kg waar een deken ook in 'omwentelt'. Het meest gevaarlijke wat kan gebeuren is dat de deken op 1 plek blijft zitten en je wasmachine aan de wandel gaat.

Voor 12,50 kan je deken bij ons gewassen worden en we vinden altijd wel een oplossing voor halen en brengen OF bij 1 van de bedrijven waar wij mee samenwerken.

Succes met je keuze!