Bergse Bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Crissy

Bergse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 16:29

Vandaag heb ik een rondje Kralingse Bos gedaan. De paden waren erg helaas nog erg nat. Valt me op dat het veel natter is dan vorig jaar.

Zelf ben ik nog nooit in het Bergse Bos geweest. Ik ben benieuwd of het daar ook gauw nat/drassig is of dat het meevalt. En waar je als je erheen gaat makkelijk kunt parkeren met de trailer.
Kan je daar op ruiterpaden rijden, zonder dat je veel op het harde komt? En wijst de weg zich vanzelf (heb geen ingebouwde tomtom) :D
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

zodiacje

Re: Bergse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:26

Ik lees mee...
Mag ik jou vragen hoe lang je over dat rondje Kralingse bos doet?
Als het de moeite waard is, kan je mij vertellen waar ik mijn trailer neer kan zetten?

Thanks!

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:29

Ik weet niet hoe de ruiterpaden momenteel zijn, maar dat kan je aan vippie vragen (ook hier op bokt).
Ik heb 2 shetten en wandel veel, maar niet over het ruiterpad.
Pb haar even, dan weet je het gelijk.
Je kan je auto met trailer parkeren op Bosweg 10 in Bergschenhoek.
Dat is de parkeerplaats van st. manege hillegersberg en vanaf daar kan je direct het ruiterpad op.
Suuk-6!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:01

Ik vind de paden prima, maarja wie ben ik :D
Rondje wijst zich redelijk vanzelf (iig het "manegerondje" van ong 10km), dan kun je nog een extra lus maken om de skiberg heen en nog doorsteken langs de rotte richting A12.
Mogelijkheden genoeg.
Jammergenoeg hebben ze geen ruiterpadenkaart van het bergse bos.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:03

De paden zijn net een paar weken geleden weer helemaal opgeknapt, nieuw zand erop etc., dus momenteel zijn de paden prima te doen. Sommige wel wat zwaar, maar door de regen is veel al een stuk ingeklonken. Alleen achter het Elysium langs is het wat drassiger.

Je kunt parkeren op diverse parkeerplaatsen bij de skiberg, of evt. meer richting het Elysium, vlakbij HC Rottemeren.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:10

Ik ben afgelopen zondag ook naar het Bergse Bos geweest, daar was het ongelooflijk modderig. Wel leuk, daar niet van, we zagen er niet uit :D Richting de skiberg werd het wel beter.
Ik pak altijd een parkeerplaats langs de doorgaande weg richting de skiheuvel. Plek genoeg!
Als je een klein beetje richtinggevoel heb, is dit prima te rijden, je raakt hier echt niet zomaar de weg kwijt - uiteindelijk kom je altijd rond.