hoe zit het met ponyrassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laResidence

hoe zit het met ponyrassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 14:42

Wij hebben nooit eerder een pony met papieren gehad en dat roept nu wel eens wat vragen op.
Onze pony heeft dit brandmerk Afbeelding, uit Hanover.
In haar papieren staat bij ras "Deutsches Reitpony" Is dat nou een ras of worden daar alle ponygefokte of onder de maat gebleven Duitse rassen in onder gebracht?
Duitsland kent geen E pony maat, alles boven 148 cm valt onder de paarden, die van ons is onlangs (niet officieel) 151,5 gemeten.
Heeft dat gevolgen? (ze is trouwens als Saugfohlen prämiert, wat denk ik inhoudt dat ze aangekeurd is?)

Bedankt voor wie de moeite wil nemen om ons wijzer te maken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:24

Wat ik je kan vertellen is dat Deutsche Reitpony vergelijkbaar is met ons NRPS.

En wat versta je onder gevolgen? Voor je wedstrijden? Daar heb ik niet zoveel verstand van maar ik denk dat je paard gewoon nog bij de ponies mag in nederland. Wellicht dat een andere bokker je iets meer kan vertellen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:23

Het brandmerk ken ik niet, maar dat ze 'Premiert' is houdt in dat ze een premie gekregen heeft als veulen.
Cowgirl zegt het al, Deutsches Reitpony is hetzelfde als onze NRPS pony's en paarden. Aangezien Nederland wel een E categorie heeft kan de pony gewoon bij de pony's starten met wedstrijden, NRPS heb je ook in pony en in paardenmaat :)

laResidence

Re: hoe zit het met ponyrassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 07:10

Bedankt voor de info!