Hoeveel grams deken(s) voor mijn pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Hoeveel grams deken(s) voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 16:23

Zoveelste topic :D

Binnenkort verhuisd mijn pony naar een andere stal, en ik ben van plan meteen een nieuw deken aan te schaffen. Alleen weet ik niet hoeveel grams ik nou zou nemen? Mijn pony wordt niet geschoren maar het is ook niet de bedoeling dat hij een dikke wintervacht krijgt aangezien ik nog lekker wil trainen (wedstrijdgericht). Hij staat praktisch de hele dag buiten, behalve bij regen, dus een waterdicht deken is geen vereiste.
Verder vraag ik me af hoe je de grams kan zien? Mijn pony heeft altijd een gewone staldeken op van HH en bij de vorige eigenaars werd hij geschoren, en kreeg hij 3 staldekens over elkaar heen. Heb geen enkel idee hoe je kan zien in de winkel hoeveel grams een deken is..

biancavos

Re: Hoeveel grams deken(s) voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:10

ik zou toch voor een waterdichte deken gaan, als je paard gaat rollen in een plas dan word hij nat aan de binnenkant, of als het toch plotseling gaat regenen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:14

HAR-->SV

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:52

Ben het eens met Biancavos. Meestal zijn de buitendekens toch allemaal waterdicht en het prijsverschil met een staldeken is meestal miniem.

Het aantal gram staat normaal ook wel ergens op hoor. 3 dekens over elkaar vind ik persoonlijk minder handig. Kan je beter een dikkere doen. Als er eentje minder ligt, kan je paard zich er aan gaan irriteren en doet hij misschien alles kapot.

Ik zou voor 100 à 300gram gaan. Houdt de wintervacht nog redelijk goed tegen.. Bij heel koude temperaturen (echt onder het vriespunt), krijgt de mijne altijd een dikkere op. Maar zij staat wel altijd in de dag buiten.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 01:53

Die van mij staat gehele winter overdag buiten en redt het met een 200 grams, en zit daarbij prima in haar vacht.
Ik heb ook een 300 grams liggen maar die gebruik ik zelden (lees bij temperaturen onder de -10 graden). Het enige wat wel zo is dat als ze de vacht op haar hals ietsje dikker wordt omdat daar geen deken zit. Maar je zou het geen eens echte vacht kunnen noemen, die van mij maakt namelijk weinig aan.