1. Als hij je aan ziet komen lopen, gaat ie achter in de wei op en neer stappen/drentelen.
2. Kom je enigzins 'in de buurt' (lees: 20 meter of soms meer) en je beweegt teveel dan piept hij springt omhoog/bokt en galoppeert KEI hard weg.
3. Hij blijft dat volhouden om als een mongool door de wei te racen, je denkt dat hij zijn benen breekt of ijzers aftrapt.
4. Als jij vol blijft houden om in de wei te blijven staan, dan houdt hij dat ook zo'n 20 minuten vol (langer heb ik niet geprobeerd).
5. Als je wegloopt en bij de straat bent, staat hij achter in de hoek op rust....dooiig te kijken.
6. Als je eten mee neemt, heeft hij GEEN interesse.
7. Als je de emmer in de wei zet heb je, of geluk dat hij er heen loopt of pech van niet. Als hij erheen loopt en jij probeert hem te pakken dan peert hij hem weer. Soms kan ik hem pakken maar dus niet altijd.
8. Hij racet zo hard dat hij soms op je af komt lopen alla (nenenenene) en dan ineens omdraait en bokt, echt zo van of ie aan het spelen is.
9. Jaloers maken door de andere paarden aan te halen/te voeren helpt momenteel ook al niet meer.
10. Als je ff later weer gaat kan het zijn dat hij aan komt lopen net of er niks aan de hand is, maar het begint ook al vaker voor te komen dat hij zich dan weer niet laat vangen. Soms zelfs niet na een paar uur.
11. Al regent het is ook geen reden om naar binnen te willen. (hij is zelfs geschoren)
12. Touw uit het zicht houden helpt ook niet.
13. Of ik rijkleren of gewone kleren aan heb maakt ook niet uit.
14. Van de week had hij al 12 uur buiten gestaan!!!! En toen liet hij zich niet pakken....
15. Als je hem weg jaagt gaat hij NOG harder rennen.
Maw.....echt een onmogelijk iets...... *zucht*..........
Dit heeft hij al vaker gedaan maar dan meer met vlagen/periodes. Of de ene dag wel en de andere dag is er totaal geen probleem. Nu dus alweer een paar dagen. Erg lastig als je echt weg MOET, bijv naar de training of wedstrijd. Ik heb hem vandaag maar al binnen proberen te halen omdat ik bang ben straks hem niet te kunnen pakken. (dit heeft me dus ook LANG geduurd en uiteindelijk is het met de emmer met voer gelukt)
Gister heb ik hem op een gegeven moment laten staan, paar uur later heb ik mijn vriend erop af gestuurd. Toen ging hij weer drentelen, weg stappen, kijken, andere kant weer op stappen, kijken, weer weg stappen en zo op en neer tot hij zich INEENS bedacht en toch naar hem toe liep. Maar voor hetzelfde geldt racet hij weg.... Ik word er zooooo moe van.
Wie zijn paard doet ook zoiets? Het lijkt net of hij er een spelletje van maakt, vooral ook omdat hij piept en al begint voor je uberhaupt in de buurt bent. Grote of kleinere wei maakt ook niet uit...
Al mijn andere paarden stonden ALTIJD klaar als ze me op stal hoorden rommelen. En anders waren ze met eten ALTIJD te lijmen
.EDIT: Er staan jonge paarden naast hem in de wei, hij staat alleen op stal. Daar komt het grotendeels denk ik vandaan dat hij niet bij ze weg wil. Maar omdat het niet altijd zo is snap ik het niet....
Wat kan ik nog proberen dat helpt???
En als ik zomaar de wei een keer op ga komt hij wel. Zou hij het toch op een of andere manier 'voelen' ??