ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben om mijn paard in de trailer te krijgen? Ik heb hem gekocht als jaarling hij is toen voor het eerst in de trailer gegaan. voor zijn eerste keer vond ik zelf het heel goed gaan hij stond er in kwartier in zonder geweld we hadden geloof ik wel een touw achter ze kont gedaan om hem er in te krijgen. We zijn toen van Groningen naar Rotterdam gereden dus gelijk wel een hele reis voor hem. Alleen moest die een half jaar geleden weer in de trailer en dit was echt een strijd van 4 uur lang we hebben geen geweld gebruikt maar hem echt met touwen de trailer in moeten tillen hij ging echt met zin volle gewicht er in hangen. Nou moet die binnenkort weer in de trailer maar helaas kunnen we ook niet oefenen omdat die op de opfok in het land staat. En ben nu al bang hoe we dat voor elkaar moeten krijgen wie heeft aub tips ?
Oefenen is toch echt de enige manier. Mss kun je een vrachtwagentje huren of lenen en daar meerdere paarden opzetten?
Tika
Geplaatst: 02-10-10 15:53
Aan een rijzweep met een touwtje aan het uiteinde een plastic zak knopen en ermee zwieberen, dit maakt krakend geluid en ze lopen er daarna vaak zo in de trailer. Succes!
oefenen en anders even van een kennis/vriend/vriendin ofzo een paard lenen zorgen dat dat paard braaf is en nergens om geeft, vervolgens jou paard erin zetten, heb je meestal geen tot weinig gedonder!
orsini
Geplaatst: 13-10-10 21:27
Hey Allemaal,
wellicht interessant om eens naar mijn topic te kijken over de cursus trailerladen die wij binnenkort geven: