Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
YSR1971 schreef:Ja hoor, relaxed, dat kan wel. Mijn zoon (8) heeft zijn pony ook op zijn naam staan (paspoort en stamboekpapieren). Hij is dus echt officieel eigenaar van de pony. Financieel gezien maakt dat niks uit, ik ben als ouder aansprakelijk voor de kosten natuurlijk, maar hij vindt het wel heel erg stoer.

Relaxed schreef:YSR1971 schreef:Ja hoor, relaxed, dat kan wel. Mijn zoon (8) heeft zijn pony ook op zijn naam staan (paspoort en stamboekpapieren). Hij is dus echt officieel eigenaar van de pony. Financieel gezien maakt dat niks uit, ik ben als ouder aansprakelijk voor de kosten natuurlijk, maar hij vindt het wel heel erg stoer.
En wat is verder de meerwaarde? Ik zie het met paarden en pony's toch echt niet als 'op naam hebben' Als ik toch degene ben die erop rijd en ik of mijn ouders hebben hem betaald, dan is ie toch gewoon van mij? Mijn paard is gewoon in het paspoort op naam van de fokker gebleven
Nagano schreef:Relaxed schreef:
En wat is verder de meerwaarde? Ik zie het met paarden en pony's toch echt niet als 'op naam hebben' Als ik toch degene ben die erop rijd en ik of mijn ouders hebben hem betaald, dan is ie toch gewoon van mij? Mijn paard is gewoon in het paspoort op naam van de fokker gebleven
ja en als hij of zij nu gestolen word of weg rend een keer terwelijl je er af valt
en hij of zij is zoek hoe ga je het dan doen
als het paard gevonden word dan word er gekeken van wie hij is als hij gechipt is
en dan komen ze uit bij de fokker niet zo handig denk ik zo
je kan een goede fokker treffen en laat weten dat hij bij hem staat
maar het kab ook niet zo zijn dat hij het meld dus dag paard
altijd op je naam zetten of op die van je ouders
Gelukkig woonde ik in een buurt waarin iedereen mij en mijn paard wel kende
Ik vertik het om de KNHS kas onnodig te spekken met paspoort op mijn naam zetten
Maar ik snapte niet eens precies wat ze bedoelde met op naam zetten
Daarom dacht ik meteen aan een auto

) en heeft hij weer nieuwe eigenaren die ontdekken dat hij -bijv.- atrose hebt, terweil de vorige eigenaren gezegt hebben dat hij 100% goed gekeurt is.
YSR1971 schreef:Ja hoor, relaxed, dat kan wel. Mijn zoon (8) heeft zijn pony ook op zijn naam staan (paspoort en stamboekpapieren). Hij is dus echt officieel eigenaar van de pony. Financieel gezien maakt dat niks uit, ik ben als ouder aansprakelijk voor de kosten natuurlijk, maar hij vindt het wel heel erg stoer.