Paard wil opeens de trailer niet meer in...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Paard wil opeens de trailer niet meer in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 22:57

Hoihoi,

Vandaag zou mijn pony eigelijk verhuizen, maar is niet gebeurt want hij wou er écht niet in...
We hebben +/- 4 uur 'gevochten' maar hij ging er écht niet in.
Hij heeft dit wel eens eerder gehat, maar toen ging hij een paar dagen ergens anders heen om het daar te 'leren' en vanaf toen ging het goed, tot vandaag...
We gingen hem wel in het donker laden, anders doet hij het goed, maar nu ineens niet meer?

Iemand een oplossing?

groetjes bumper.

Oja, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar heb niet iets nuttigs gevonden :)

Corellaa

Re: Paard wil opeens de trailer niet meer in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:58

er moet toch iets gebeurt zijn waardoor hij er niet meer in wil?

hard geremd? scherp gestuurd?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 23:02

Nee, altijd extra voorzichtig gedaan, omdat hij er al niet zo graag in wilde...

Kan het ook zijn dat ik de spanning naar hem overbreng dat hij ergens anders heen moet?

De laatste paar keer ging het okal iets moeilijker, hij twijfelde of hij er wel of niet inging...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:04

Het kan aan het donker liggen. Mijn paard laadt ook heel moeizaam in het donker. In het licht is het totaal geen probleem.

Als je de trailer gunstig neerzet qua licht gaat het hopelijk beter. Zorg dat er achter de trailer (dus eigenlijk voor de trailer) geen felle lampen staan. Die verblinden je paard en maken de trailer zelf tot een donker hol, ookal is het licht in de trailer aan.

Succes ermee!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 23:06

Dankje :)

Dus als ik de lampen van de trailer (voor op de weg, dus niet in de trailer) afplak, kan het beter gaan? :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 23:07

Hij was trouwens ook écht bang, hij poepte dun, zag zijn oogwit en bij een enkele beweging van mij gooide hij zijn hoofd de lucht in..

roosje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:17

ik zou proberen om met 2 pony's tegelijk op te laten lopen daat gaat vaak makelijker

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:50

bumper schreef:
Dankje :)

Dus als ik de lampen van de trailer (voor op de weg, dus niet in de trailer) afplak, kan het beter gaan? :)

Zou kunnen. :D

Het beste is nog om de lampen in de rug te hebben, zodat ze als het ware de trailer in schijnen.

Ik zou in dit geval eerst proberen om gewoon overdag te laden. Dan kun je zien of het iets uitmaakt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:55

Een paard is van nature claustrofobisch, natuurlijk zijn er genoeg paarden met vertrouwen die er zo op stappen. Maar als een paard een kleine, donkere ruimte in moet, kan ik hem heel goed begrijpen.

Word niet minder lastig voor jullie nu natuurlijk.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:00

Als je de zoekfunctie echt goed had gebruikt, was je tientallen topics tegengekomen, vol tips.

Maargoed. Wat je nu hebt gedaan is je hebt je paard geleerd dat hij/zij uiteindelijk niet de trailer in hoeft, je hebt het paard geleerd dat er veel stress bij een open trailer komt kijken, je hebt hem/haar geleerd dat alles aan het trailerladen naar en vervelend is.
Dat is geen fijne combinatie.

Lees eerst eens het E-book van Eddy Modde door. Met iedereen die bij het laden betrokken is. Dus geen mannen met rukbewegingen aan het touw meer toelaten. En ook niemand die boos wordt.
Het boek vind je hier: http://www.diagonaal-paardenvervoer.com/?page_id=2

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:04

Kan soms ook een heel simpel dingetje zijn wat ik meegemaakt heb, vorige gebruikers van de trailer hadden er varkens in vervoerd en die lucht hing er nog in terwijl hij er schoon uit zag. Trailer uitgeschrobt en in orde. Ik hoop dat je paardje er binnenkort gewoon in wil, want dit is echt lastig als ze niet willen.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:11

Kukkie schreef:
Als je de zoekfunctie echt goed had gebruikt, was je tientallen topics tegengekomen, vol tips.

Maargoed. Wat je nu hebt gedaan is je hebt je paard geleerd dat hij/zij uiteindelijk niet de trailer in hoeft, je hebt het paard geleerd dat er veel stress bij een open trailer komt kijken, je hebt hem/haar geleerd dat alles aan het trailerladen naar en vervelend is.
Dat is geen fijne combinatie.

Lees eerst eens het E-book van Eddy Modde door. Met iedereen die bij het laden betrokken is. Dus geen mannen met rukbewegingen aan het touw meer toelaten. En ook niemand die boos wordt.
Het boek vind je hier: http://www.diagonaal-paardenvervoer.com/?page_id=2

Ik heb mijn email door gegeven op die site en ook bevestigd via mijn email, maar waar kan ik nu het E-book downloaden?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:41

Gina, je moet als het goed is een email van Eddy terug krijgen met de link naar het Ebook erin.

TS, ik ga met Kukkie mee, je ben nu tegenover je paard aan het bewijzen dat de trailer echt eng is doordat je verkeerd hebt geoefend. Het hoeft geen 4 uur te duren nl..... Lees het Ebook maar eens goed door en als je dan nog vragen hebt roep dan maar weer.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:44

Okee bedankt, dan wacht ik de e-mail af.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:46

TS: Ik zal als ik jou was en je een trailer hebt, morgen weer een keertje proberen, maar dan niet helemaal, maar een paar stapjes.
dan weer teruggaan, op jou commando, en belonen en weer naar de wei/stal. Volgende dag herhalen, en ga zo maar door!
Dan gaat die de trailer als minder eng zien.
Succes!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:28