ik heb 2 paarden en de ene(odin) heeft (waarschijnlijk) heel erg lang alleen gestaan en nu staat die dus met mijn andere paard bonika.
maar als ik op odin wil gaan rijden moet er iemand anders op bonika rijden anders dan gaat het gewoon niet het is namelijk ook een erg sterk paard.
nu dacht ik hij moet gewoon beweging krijgen(toen ik hem dus voor het eerst zag was die veel te dik en heel smerig hij was al mischien voor 3 maanden niet gepoetst of mischien wel langer.)
dus hij is al stukken dunner maar nog steeds te dik.. dus ik ben met longeren begonnen en het gaat steeds beter!hij doet zijn best!
maar naar een kwartier/half uur word die het zat en draait die zich om en dan krijg ik hem wel weer terug op de volte maar dan gebeurt het weer(vaak kan ik het aan zien komen en dan laat ik het dus niet toe.) maar hoe krijg ik mijn paard zover dat die er niet onderuit probeert te komen en het gewoon ook nog na een kwartier leuk vind?
ik wil ook graag gewoon op hem kunnen rijden. maar mijn andere paard moet dus ook in het weiland zijn omdat odin niet alleen kan zijn!
mischien hebben jullie een oplossing dat ik eraan kan gaan werken dat ik over een poos ook op odin kan gaan rijden..?
ik wil gewoon rustig opbouwen met hem ik longeer hem niet langer nu dan een kwartier/ half uur. en meeste is gewoon stappen.
gisteren voor het eerst een zweepje erbij gehad om hem iets door te laten lopen(ik heb hem niet geslachen
). en dus ging die de hele tijd draven. en dat vond die erg leuk moet ik zeggen! oortjes naar voren!:Den ook vind ik het erg leuk om even te wandelen.. met een vriendin op bonika en ik op odin. maar zodra odin ziet dat we op een bepaalt punt zijn loopt die naar achter en probeert om te draaien! en ik probeer hem dan gewoon naar voren te gaan.. maar dan gaat die bijna in de berm of iets.. hij is zo sterk dat ik er bijna niks aan kan doen! als ik sporen om heb gaat het wel beter.. maar dat is niet echt een oplossing denk ik.. straks is die aan de sporen gewend.!
maar ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met het longeren en rijden van hem
het is niet dat die niet wil werken voor me! hij doet echt zijn best! hij is steeds beter. en ik voel nu ook dat ik (als ik op hem rijd in het weiland) dat ik al de baas over hem ben!.. ook dat was nieuw voor hem.. hij heeft vroeger als die bereden werd alleen achter andere paarden aan gelopen.