Garantie Petrie laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stunning

Garantie Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:17

:wave:

Ik heb nu bijna anderhalf jaar mijn Petrie laarzen. Alleen aan een laars begint de zool een beetje los te laten. Weet iemand misschien hoe lang garantie op de Petrie laarzen zit en of dit misschien onder de garantie valt?
Ik kon namelijk niks op internet hierover vinden, behalve dat Petrie geen garantie geeft op de ritsen :Y).

Groetjes Stephanie

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 19:35

Niemand die iets weet of er misschien ervaring mee heeft??

Aprils_joke

Re: Garantie Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:39

ik denk dat je het best gewoon na petrie kan bellen
en het vragen
dan weet je het meteen :)

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:42

Vraag het na bij je dealer zou ik zeggen :j, het verschilt nogal heb ik zelf ervaren. Laarzen laten maken bij verschillende winkels, telkens problemen met de rits. Toen wouden ze, ze niet maken. Daarna een ander paar en weer de rits kapot en een andere winkel, en toen was het geen enkel probleem. Ligt volgens mij een beetje aan de connecties die ze onderling hebben ;)!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:43

Je hebt je laarzen al 1.5 jaar? Dan zou ik eerlijk gezegd niet eens terug durven met deze klacht!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 19:44

Hoezo niet?
Ik vind het niet normaal dat een paar laarzen van anderhalf jaar oud (waarvoor eerste maanden sowieso niet heb mee kunnen rijden door het inlopen), van een paar honderd euro, nu al kapot gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:50

Mootje schreef:
Je hebt je laarzen al 1.5 jaar? Dan zou ik eerlijk gezegd niet eens terug durven met deze klacht!

Serieus?? Ik weet niet welk model TS heeft maar als het een van de duurdere is.. Ik zou iig ook terug gaan met mijn Derby's, het zijn niet zomaar laarzen van een paar tientjes. := Dan verwacht je ook goede kwaliteit.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:51

Ik zou er ook even mee terug gaa naar de dealer waar je ze hebt gekocht en het even voorleggen en navragen :)!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:37

Wat is er los aan het laten? Is de zool van de schoen af en kan je naar binnen kijken of is het loopvlak van de zool af?
Bij het eerste zal je garantie hebben, bij de 2de situatie niet en zullen ze het op algemene gebruiks slijtage gooien

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:12

De zool begint van de schoen af te laten.. Het is nog wel heel klein, maar voor je het weet word het steeds groter.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:16

Petrie is niet zo heel erg aardig als er iets stuk is. Ik reed maar 1 of 2x per week met mijn laarzen en toen liet de coating los. Gebeld naar Petrie en die zeiden dat het normaal was. `veel plezier er mee koop maar nieuwe´

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:17

Dat is idd niet netjes :n
Jij hebt gewoon naar Petrie zelf gebeld?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:19

Ja ik kreeg toen iemand van Petrie aan de telefoon. Ik moest m'n zadel maar na kijken omdat daar iets scherps aan zat daar kwam het door. Nou aan m'n zadel zat echt niks scherps! en toen moest het door de beugelriemen komen :) ben uiteindelijk naar winkel geweest waar ik die laarzen gekocht had en heb toen nieuwe laarzen gehad. Heb uiteindelijk weer hetzelfde probleem nu en eigenlijk aan de binnenkant zit geen laagje meer op maar ga nu niet meer terug ben er een beetje klaar mee :)

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:20

Ik heb ook gehad dat dat soort sticksel/plakspul van de laars aan de onderkant bij de zool los liet, ik ben toen naar de winkel gegaan waar ik ze heb gekocht en die hebben gewoon de zool opnieuw geplakt zegmaar. kosteloos.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:22

Ok! Wat voor scherps zou er dan ook aan je zadel moeten zitten?

Dat is dan wel weer netjes Rowenaduke! Misschien moet ik ook maar terug gaan naar Divoza..

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:25

Er staat me iets bij dat je garantie hebt tot dat de zool is vervangen

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:26

Oh dat zou wel mooi zijn, dan word dit iig nog kosteloos gedaan! :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:27

Dat vroeg ik ook, maar dat kon van alles zijn volgens hun.

Ik vind het zo jammer dat de spullen allemaal duurder worden maar de kwaliteit alleen maar achteruit gaat :o

Je zou het iig kunnen proberen. Niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd maar.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:27

stunning schreef:
Oh dat zou wel mooi zijn, dan word dit iig nog kosteloos gedaan! :D

Pin me er niet op vast maar bij aankoop lang geleden kreeg ik geloof ik zoiets te horen.
Of het klopt geen idee :)

Daarnaast is het voor mij heel makkelijk om bij Petrie langs te gaan als het gezeur word(niets te klagen nog). woon er 11 Km van af. dus herrie maken is niet zo moeilijk dan ;) :P
Laatst bijgewerkt door PascalB op 05-10-10 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:28

Ik ga het iig proberen! :)
Want ik vind daar de laarzen ook een beetje te duur voor, als ze maar zo lang, of met andere woorden, zo kort mee gaan..

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:57

Dat moet inderdaad niet kunnen nee, dat je zool los laat van de laars!!
Hopelijk wordt het zo snel mogelijk netjes opgelost :)!

FrieseMerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:06

Mischien als je geen zin hebt in langdradig gezeur.... even langs de schoenmaker?
Dan ben je ze ook niet lang kwijt. Ik had laatst ook een probleempje hij loste het zo op!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:07

vibabu schreef:
Petrie is niet zo heel erg aardig als er iets stuk is. Ik reed maar 1 of 2x per week met mijn laarzen en toen liet de coating los. Gebeld naar Petrie en die zeiden dat het normaal was. `veel plezier er mee koop maar nieuwe´

Ik heb dat ook gehad en kreeg onmiddelijk nieuwe?

Italydiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:44

Je hebt ze al best wel lang
volgends mij doen ze t prima voor hun garantie
volgends mij heb je 1 jaar garantie

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:20

Ik heb ooit een gescheurde zool gehad in m'n 1.5 jaar oude Petrie laarzen. Constructie fout, ik had ze alleen met wedstrijden gedragen. tuurlijk ga je dan terug, het gehele profiel was nog zichtbaar, dus er was amper op gelopen.
Is gewoon kostenloos verholpen. Het ging om de Petrie Perfect, model uit guldentijdperk. Inmiddels hebi k de laarzen nog steeds. Geen losse zolen (wel het loopvlak laten vervangen door schoenmaker, want de kwaliteit van petriezolen is erg slecht, ik loop ze normaal gesproken in 3 maanden af bij dagelijks gebruik en bij de schoenmaker kan ik er 1.5 jaar mee doen), en ook geen losse coating.

Laat je niet afschepen met 1j aar garantie. De verwachte levensduur van een paar rijlaarzen is meer dan 1 of 1.5 jaar.

Ik heb zeer slechte ervaringen met de service van Derby, want daar ging na 1.5 jaar (en amper wedstrijden gereden) de rits stuk, en die kreeg ik niet vergoed. Ging om laarzen van 300 euro.