Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Crash schreef:Hoi bokkers, ik ben ten einde raad ... mijn giesemieke begint me echt de keel uit te hangen.
Ze is nu 4 en volgens mij volop aan het puberen, ze is steeds lief en aanhankelijk naar andere paarden,
bijt nooit, trapt nooit, ... echt een schat van een paard maar de laatste tijd begint ze echt te krengen,
Overlaatst sloeg ze voor de eerste keer naar een hond, ok, het was een vervelende hond die nog nooit een paard gezien had
dus sprong die de hele tijd rond haar hoofd, ze richtte zich op, en trapte heel snel en venijnig naar de hond, hard en raak,
een paar maanden later doet ze net hetzelfde bij een fietser die snel en dicht langst achteren kwam.
En dan heeft ze nog een ander paard getrapt wat ze normaal nooit doet, er rijd normaal een beginner achter mij
die haar paard nog niet te baas is en dus constant in haar kont hangt om het zo maar te zeggen en dan trapt ze niet,
hoe dichterbij, hoe minder kans dat ze trapt ... weird ... Ook is het zo dat dit op 4 jaar nog maar 3 keer gedaan heeft,
dat maakt het voor mij zo raar, is ze nu gewoon aan het puberen of is er wat anders aan de hand?
En wat voor rood lintje moet ik gebruiken en waar moet ik dit halen ... jongens toch, ... HELP :p

ok serieus tis een lastig probleem en i denk inderdaad dat ze dr grenzen aan het verleggen is. alias puberen of dat ze wel degelijk van iets last heeft. maar zeg nou zelf als er bij jou een hond om je kop blijft springen, zal je hem niet trappen maar zei pakt dat anders aan natuurlijk.