Paard geen zin meer om te werken/iets doen,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saaaash

Paard geen zin meer om te werken/iets doen,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 20:42

Hallo,

Mijn paard is vandaag in de stapmolen geweest ( 2x ). En ik zette hem erin, kwam na 5 minuten weer kijken en hij liep alsog hij er geen zin meer in heeft. sjok,sjok.

Helaas wil mijn zus niks met hem doen aangezien ze erg bang is geworden. ( hij stond rechtovereind met haar erop. Ze gleed er af ). Ze heeft geen zin om nog meer moeite in dit paard te steken. Aangezien ik a.s. zaterdag en zondag de hele dag vrij heb wil ik graag wat met hem doen. De volgende punten zijn niet mogelijk:

- Naar het bos gaan, is 4 maanden geleden vreselijk fout gegaan.
- Erop rijden, mag niet van mijn moeder. Ik wil het wel proberen.
- Longeren met bijzet e.d., hij rent gelijk weg.

iemand tips? ik wil het hem zo leuk mogelijk maken.

Tigra_

Re: Paard geen zin meer om te werken/iets doen,

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:47

Poetsen en wat grondwerk doen. Eventueel vrijspringen of gewoon stukje wandelen op het erf.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 20:50

ik vertrouw hem eigenlijk niet meer zo,

al is ie bij mij een stuk braver..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:57

Wat zijn jullie in de toekomst van plan met het paard?
Anders zou je eens iemand moeten bellen die jullie op weg gaat helpen. Want als je bang voor hem bent kom je natuurlijk niet ver. En best begrijpelijk dat het saai wordt voor het paard als het alleen in de stapmolen komt. Weet niet of hij verder nog op het land/paddock komt maar anders ben ik bang dat het gedrag alleen maar gaat verergeren.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 30-09-10 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 20:57

Hij word gepoetst en alles.

Tja, ik stuur je even een pb'tje

Gabytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:17

Ik zou begeleiding vragen, of misschien toch denken aan het verkopen van het paard. Je moet er natuurlijk wel allebei plezier in hebben!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 21:20

We willen hem wel verkopen.
Het probleem is dus dat hij niet te rijden is. Hij gaat recht overeind staan en bokken als je hem aandrijft

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:20

Je mag en wil niks met dit paard, waarom hebben jullie dit paard nog? Mijn paard ziet het nut ook niet in van een stapmolen, dodelijk zaai! Laat je paard na kijken en evt proffesioneel corrigeren of verkoop het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:21

Wegbrengen naar een professional. Als het daar ook niet lukt, zou ik hem naar de slacht doen.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 21:23

A.s. woensdag is de echo;

Als het goed is met zijn rug. Gaat ie naar een africhtingsstal.

als het niet goed is. is het helaas einde oefening of leven als grasmaaier.

Als ie een jaar moet revalideren; gaat ie naar frankrijk bij de opfok veulens

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:24

Aideen schreef:
Wegbrengen naar een professional. Als het daar ook niet lukt, zou ik hem naar de slacht doen.

Waarom meteen naar de slacht? Er zijn zat mensen die dit soort paarden prima in de hand hebben en het ook durfen. Als het vertrouwen weg is is de beste optie hem verkopen, of jullie moeten er tijd en geld in willen stoppen maar het vertrouwen is geschaadt en komt altijd moeilijk terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:28

Niet meteen naar de slacht. Als blijkt dat een professionele stal hier ook niks meer aan kan veranderen en hij zo blijft, dan zou ik persoonlijk ervoor kiezen om mijn paard naar de slacht te doen.

Stel je voor dat het dier in de handel belandt. Kan maar zo zijn dat iemand met slechte intenties het dier drogeert en kopers wijsmaakt dat het paard harstikke braaf is. Kan mensenlevens in gevaar brengen en persoonlijk vind ik een mensenleven meer waard dan dat van een paard.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:30

wil je wat info per PB sturen? over de problemen enz?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:28

past het zadel wel, is de tandarts geweest voor een checkup, mankeert ie niks lichamelijks, is de ruiter capabel genoeg?
Zomaar wat vragen die in me opkomen als een paard vervelend gaat doen.....

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:18

jeetje arm dier zeg. het zou er heel goed aan kunnen liggen dat hij jullie angst voelt en daarom in verzet komt. het kan gewoon een rangorde probleem zijn. een stapmolen is ook saai voor een paard. ik zou hulp zoeken of het dier verkopen aan iemand die de uitdaging aan wil gaan. wel eerlijk zijn. en anders een goeie africhtstal zoeken waar ze hem paardvriendelijk alles opnieuw leren. fijn dat er naar zijn rug gekeken wordt. sterkte en tja wat je dit weekend kan doen. geen idee je geeft zelf aan dat je bang bent. kan hij lekker de wei in of lekker even rennen in een paddock of bak??

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:23

Verkopen. Jullie kunnen hem niet aan.
Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar je kan beter een paard kopen zonder die kuren als je er niet mee om kunt gaan/ niet weet hoe je het op moet lossen en het alleen maar gevaarlijk is.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 15:44

Akhal_Teke schreef:
Verkopen. Jullie kunnen hem niet aan.
Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar je kan beter een paard kopen zonder die kuren als je er niet mee om kunt gaan/ niet weet hoe je het op moet lossen en het alleen maar gevaarlijk is.

@ iedereen: we kunnen hem inderdaad niet aan omdat zijn knop is omgedraaid. Van ik doe het met plezier naar ik kan jullie verslaan. Hij heeft 2 maanden dag en nacht op de wei gestaan op te revalideren en dit was voor hem het moment om te bedenken dat ie niet meer gaat werken.

Het zadel ligt prima. Bit hoofdstel en rest van tuig ziet er keurig uit en past gewoon.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:51

ik denk niet dat een paard "bedenkt'dat hij niet meer gaat werken
waarvan moest hij revalideren, als hij nu ineens zo doet kan het zijn dat hij nog niet genezen is en misschien pijn heeft

doet hij het ook als je zonder hoofdstel en zadel bv longeert

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 16:20

Hij rent direct weg met longeren. hij is braaf in stap draf maar galop denkt ie er heeel anders over

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 04:26

Saaaash schreef:
Hallo,

Als dat echt je doel is (zo leuk mogelijk maken voor je paard) zet hem dan in de wei met wat gezelschap. :D

Als je de band tussen jou en het paard wilt verbeteren en je vertrouwen terug wilt krijgen ga dan op zoek naar grondwerklessen.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 09:01

HippoLogic schreef:
Saaaash schreef:
Hallo,

Als dat echt je doel is (zo leuk mogelijk maken voor je paard) zet hem dan in de wei met wat gezelschap. :D

Als je de band tussen jou en het paard wilt verbeteren en je vertrouwen terug wilt krijgen ga dan op zoek naar grondwerklessen.

Dat is het probleem juist. Ik wil iets met hem doen, en niet een beetje op de wei zetten.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:01

Neem wat longeer/ grondwerk lessen, daar heb ik ook veel van geleerd. Goed longeren is moeilijker dan je denkt en je bereikt er een hoop mee.
Heb je een longeercirkel waar je hem in kan trainen? zet anders iets af zodat je het rustig kunt opbouwen. Je hoeft hem niet gelijk bij te zetten, maar eerst losgooien en bij het begin beginnen.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 14:49

We hebben een paddock

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:52

Het is heel belangrijk dat hij zelf genoeg buiten komt met vriendjes, menselijke aandacht is niet genoeg voor een paard, hij moet bovenal gewoon paard kunnen zijn.

Misschien doet een lekkere poetsbeurt hem inderdaad wel goed :)

En zoals hier al eerder wordt gezegd, ook in longeren kun je les krijgen dus als je er zelf mee aan de slag wilt, is dat zeker een optie...

Wil je hem verkopen, is er zeker nog hoop hoor, er zijn genoeg mensen die om wat voor reden dan ook juist graag een probleempaard willen dus laat je niet wijsmaken dat de slacht de enige optie is.

Succes in ieder geval!

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:27

Aideen schreef:

Nou ja zeg! Belachelijk dit!
Ik zou het paard eerst eens goed na laten kijken in een goeie kliniek en als je zeker weet dat hij lichamelijk in orde is en zijn zadel goed ligt, professionele hulp zoeken.
Wegbrengen naar een professional is denk een minder goede optie, je moet het uiteindelijk toch zelf gaan doen dus denk dat het beter is als iemand jou aan huis begeleid.
Slachten doe je naar mijn idee alleen als een paard ongeneeslijk ziek is.