Wat kost het laten doorrijden van je paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

Wat kost het laten doorrijden van je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 16:56

Wat is een redelijke prijs voor het laten doorrijden van je paard (als je het zelf een tijdje niet kan vanwege een operatie bijv.).
Ik heb nu in de buurt navraag gedaan waar ze dan in volpension zou komen te staan met training. Dat kostte E 500,- p/mnd.... vond ik lichtelijk over the top....

DeSa

Re: Wat kost het laten doorrijden van je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:57

500,- per maand is een normale prijs :)

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:59

€500 pm voor volpension en in training? Vind het persoonlijk een heel nette prijs!
Hier schommelt het tussen de €480 en de €750.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:00

Die prijs is zo gek nog niet hoor, dit zijn prijzen die je overal wel hoort. Je paard staat er tenslotte ook in vol pension. :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:05

Ik vind het ook erg duur.. maar hier in de Achterhoek is het dan ook redelijk goedkoop denk ik. Ik rij zelf nu een paard van een ander door voor niks omdat ik het gewoon leuk vind om te doen en het dus niet beroepsmatig doe. Zij betaald natuurlijk wel stalgeld en dierenarts kosten. Ik vind het erg leuk om te doen, kun je niet zo iemand vinden die nu bijv tijdelijk geen paard te rijden heeft???

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:25

Een paard/pension kost ongeveer € 300,- per maand bij een proff. stal (Met binnenbak etc) Reken maar uit €200,- per maand voor +/-26 x rijden/longeren is niet veel.

€500 is doodnormaal.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:27

Dat is een normale prijs, er zijn ook genoeg stallen waar je meer geld kwijt bent.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:31

MariekedH schreef:
Wat is een redelijke prijs voor het laten doorrijden van je paard (als je het zelf een tijdje niet kan vanwege een operatie bijv.).
Ik heb nu in de buurt navraag gedaan waar ze dan in volpension zou komen te staan met training. Dat kostte E 500,- p/mnd.... vond ik lichtelijk over the top....

Dat ligt er maar net aan wat ze daarvoor bieden. Graag iets meer info dus, want wanneer alleen de prijs telt moet je niet eens aan paarden beginnen...........

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:40

tja wat is over the top?
Circa 200 p/m pension, blijven er 25 dagen over, 12 Euro per dag, wat gebeurt er daarvoor?
gaan we naar beneden naar 175 p/m pension blijft er 13 Euro per dag te besteden aan je paard..

If you want less, you can expect less.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:57

mmm, ik hoor het al. Een redelijk normale prijs dus.
@ ikke: het is een professionele dressuurstal. En het gaat helemaal niet alleen om de prijs hoor, maar ik was gewoon eens benieuwd wat in den lande de kosten zijn, aangezien ik hier geen ervaring in heb, maar wel graag wil dat mijn merrie doorgereden wordt als ik een week of 6 tot 8 niet kan rijden ivm een schouderoperatie....
En natuurlijk vind ik prijs wel een belangrijk onderdeel, aangezien ik niet al mijn geld alleen aan mijn paard kan spenderen maar ook nog een gezin heb te onderhouden.... ;-)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:01

500 euro per maand lijkt mij ook een heel net bedrag. Als je dan uitrekent wat ze er aan overhouden is dat eigenlijk niet zo heel erg veel. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat er allemaal met het paard gaat gebeuren, hoeveel keer ze ermee gaan rijden en wat er voor de rest nog mee gebeurd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:02

MariekedH schreef:
mmm, ik hoor het al. Een redelijk normale prijs dus.
@ ikke: het is een professionele dressuurstal. En het gaat helemaal niet alleen om de prijs hoor, maar ik was gewoon eens benieuwd wat in den lande de kosten zijn, aangezien ik hier geen ervaring in heb, maar wel graag wil dat mijn merrie doorgereden wordt als ik een week of 6 tot 8 niet kan rijden ivm een schouderoperatie....
En natuurlijk vind ik prijs wel een belangrijk onderdeel, aangezien ik niet al mijn geld alleen aan mijn paard kan spenderen maar ook nog een gezin heb te onderhouden.... ;-)

Heb je trainingsmogelijkheden op je huidige stal?
http://www.dewegvanhetpaard.nl/ Zij komt in overleg ook aan huis/stal om je paard te rijden; misschien is dat een optie?

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:58

TS als jij wilt dat je paard op een fatsoenlijke stal terecht komt waar ze ook nog eens professioneel wordt doorgereden en goede stalling/weidegang dan ben je dat bedrag zoals gezegd snel kwijt.
Er zijn misschien wel goedkopere te vinden, maar dan moet je je ook gaan afvragen waarom ze zo goedkoop zijn.....

Persoonlijk betaal ik liever 100 euro meer en dat ik zeker weet dat mijn paard op de juiste manier wordt doorgereden dan dat er 6 weken lang mee aangeklungelt wordt!

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:00

Ik heb mijn paard voor 400 in de maand op een proffesionele stal in training staan, ex. overkomende concourskosten..
Zit dus vrij voordelig merk ik..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:03

Grappig om te zien dat men 500 euro per maand hier heel normaal vindt... een tijdje terug heb ik dit zelf ook als dienst aangeboden, voor minder geld, en iedereen vond het te duur.

... Voor niks gaat de zon op ...

Ik vind 500 euro ook een heel normaal bedrag! Ook in de Achterhoek (woon ik normaal zelf ook). Als je geluk hebt (bij mij bv.) is het lager.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:09

500,00 euro vind ik niets teveel, ik betaal 150,00 euro per week. (dit is wel incl. stalling aldaar)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:11

Als je een ruiter zoekt met kwaliteit dan betaal je dat al snel. Er zijn ook genoeg ruiters met capaciteiten die het voor minder doen (maar alleen niet DE naam hebben), goed zoeken! Misschien wel iemand op je vereniging? Vriendin van mij rijd momenteel veel paarden van anderen en vraagt een stuk minder hoor dus het kan wel..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:16

Ik vind het wel erg goedkoop. Voor dat geld wel ik mijn paard ook wel in training zetten. Ik betaal op mijn luxe stalling voor paard en mens al 400 euro per paard. Voor 100 euro meer word hij dan nog getraind ook.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:35

felicity schreef:
Ik vind het wel erg goedkoop. Voor dat geld wel ik mijn paard ook wel in training zetten. Ik betaal op mijn luxe stalling voor paard en mens al 400 euro per paard. Voor 100 euro meer word hij dan nog getraind ook.

Serieus? Waar heb je in godsnaam je paard staan :roll: :wow: Ik heb ook alles wat mens en paard zich kunnen wensen maar betaal een heeeeel stuk minder!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:39

In deze omgeving is genoeg te vinden rond de prijs van 200 euro. Maar daar wil ik mijn paard niet hebben staan. Zijn vaak boeren die over gegaan zijn op de paarden. Geen verstand van de dieren hebben en een slecht te rijden buitenbak.
Dan de stallen rond de 300 zijn al een stuk beter wat kennis en bakken betreft. Maar daar is dus nauwelijks weidegang.
Dan maar de duurste stal waar ze de wei op kunnen. Een goede binnenbak en 2 super altijd te rijden buitenbanen hebben. Pal naast het bos. En ook niet onbelangrijk mensen met hart voor de dieren en dus ook 24 uur per dag klaar staan. Daar betaal ik graag wat meer voor.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:54

voor 200 heb je het voer en strooisel er amper uit.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:00

fokfanaat schreef:
voor 200 heb je het voer en strooisel er amper uit.

In ons mooie Twente betaal je voor een luxe stal (binnenbak, buitenbak, stapmolen etc.) 2x daags krachtvoer (basisbrok, eigen voer kan klaar gezet worden en wordt dan ook gevoerd) en 3x daags (goed) hooi en minimaal 6u per dag weidegang (hele jaar door) 230 per maand!

Ik hoor al wel dat het per regio extreem verschillend is!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:06

nou precies, reken daarbij een uur of 6 training in de week
zeg maar 27 uur per maand

a 10,- per uur 270 + 230 zit je al op 500

Lolali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:55

Vriendinnen van mij laten hun paard professioneel inrijden (dat is geloof ik 3 of 4 x rijden in de week maar ze staan daar in full pension) en die betaalt 500 euro per maand.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:17

wij rekenen 450 euro per maand, ook volpension incl. weidegang, en dan worden de paarden 5x in de week gereden. Ik vind 500 euro dus ook niet echt heel erg veel... je moet eens uitrekenen, gemiddeld 250 euro voor volpension stalling, ga dan maar eens terug uitrekenen per uur, dan ook nog even de BTW er af. Dan valt 500 euro best wel mee