Heeeeel misschien komt er een ponytje mijn kant op. Het is een hele grote misschien, want ik heb hem net pas ontdekt en moet nog kijken of het allemaal wel gaat vanuit de weideeigenaren uit.
Maar toch alvast de vraag: hij staat 130 km verderop. Deze mensen zelf hebben geen trailer, van onze kant uit is er ook geen, en niemand met een trailer bewijs. Nu ga ik natuurlijk wel rondvragen aan de mensen in de buurt of zij zouden willen helpen (tegen km vergoeding), maar stel nou dat dat niets oplevert. Hoe moet ik de pony dan hier krijgen?
Ik weet dat er paardentaxi's zijn, maar dat is dan ongeveer 100 - 150 euro. Best kostbaar, zeker als je bedenkt dat het 1 mini is die vervoerd moet worden. Daarbij komt dat hij volgens mij nog nooit op een trailer gestaan heeft, dus of het laden meteen al goed gaat is nog maar de vraag.
Wat zouden jullie doen?
Gentlegiant
Geplaatst: 30-09-10 14:13
Hallo,
Waar staat het paard?
Misschien dat hier welligt iets te regelen valt daar ik vaker paarden weg moet brengen of moet halen die ik moet trainen of getraint heb
Even offtopic eerst is het een hele grote misschien en dan is het een mini Hoezo zou het niet mogen van de weide eigenaren? Je woont in Venlo? ik heb hier nog plek vrij voor pension klant
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 30-09-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Puera
Geplaatst: 30-09-10 14:13
Waar een wil is, is een weg. Kunnen de huidige eigenaren niet eentje lenen of willen die 'm niet brengen (tegen vergoeding)?
Hier op Bokt wordt ook wel paardenvervoer aangeboden, misschien dat je eens een prijsopgaaf kunt aanvragen bij diegene?
Zo'n mini moet niet al te veel moeite opleveren, naar mijn idee. Mijn mini was ook niet trailermak, stond erin voordat ze er erg in had.
Hij staat in Deventer, en hij zou van Deventer naar Ittervoort moeten. Is zie ik verder, op routenet had ik Venlo laten staan. Hij zou dan 170 km moeten reizen.
De huidige eigenaren hebben geen trailer en ook niet het juiste rijbewijs. Het is een beetje vroeg om te vragen of zij niet iemand zouden kunnen laten rijden, en sowieso: als hij al van mij zou worden, dan zou het mijn verantwoording zijn en niet die van de verkoper.
Lauratje_88
Geplaatst: 30-09-10 14:20
Kun je niet aan een manege in de buurt vragen of ze misschien willen rijden?
Bij ons zijn geen maneges in de buurt, wel paardenburen, hen zou ik natuurlijk wel vragen, maar goed, behalve dat onze paarden maatjes zijn en we zelf tegen elkaar gewoon hallo en hoe gaat het zeggen, ga ik er niet van uit dat ze meteen klaar staan met een wagen en een trailer. Met de mensen van een manege niet al te ver weg hebben we bepaald geen goed contact (paarden zonder beschutting in de zinderende hitte de hele dag zonder water, en paard met een verse giga-wond niet gaan verzorgen als we aangeven dat er iemand verwond is, drachtige merries geen bewegingsvrijheid geven, maar de laatste weken contstand in een stand houden...)
cissy
Geplaatst: 30-09-10 15:20
ehm, een mini past wel in een ponytrailertje en daar heb je over het algemeen geen E voor nodig mits je er een grote auto voor hangt die zo'n 1200 kg weegt, dus juiste rijbewijs hoeft geen probleem te zijn voor de oude eigenaren of voor jezelf!.... waar een wil is.... Ponytrailer huren en gaan met die banaan!
maar als je aangehouden wordt ben je de/het/ en een L*L, paarden mag je alleen in daarvoor goedgekeurde vervoermiddelen vervoeren
Vjestagirl
Geplaatst: 30-09-10 15:25
cissy schreef:
maar als je aangehouden wordt ben je de/het/ en een L*L, paarden mag je alleen in daarvoor goedgekeurde vervoermiddelen vervoeren
Ja niet dus. Hij heeft het toen opgevraagd en hij mag zijn mini's prima zo vervoeren, als hij maar zorgt dat ze vast staan.
cile205
Geplaatst: 30-09-10 15:27
Anders kun je hier op Bokt Bitterbal een een pb sturen. Zij vervoert ook paarden voor een klein prijsje geloof ik...
Zij kan je vast helpen..
khirshanta
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-10 15:28
Hmmm, en pony trailer huren... misschien dat er dan wel iemand is die op zijn minst een aanhanger kan trekken, en die kan rijden. Zelf vind ik het veel te gevaarlijk om met zoiets de weg op te gaan zonder ervaring, maar daar had ik niet aan gedacht, zo'n klein trailertje.
Eens kijken waar ik die kan vinden. Dank jullie trouwens he!
Maar ik Bitterbal zou ik kunnen vragen dan, en een ponytrailer huren en een chauffeur daarvoor vragen zijn misschien wel een idee. Ik weet eigenlijk binnen mijn eigen vriendenkring niet eens of daar iemand is met aanhanger ervaring. Wellicht dat ik daar iemand kan snorren
Hier huur je hem voor 39 euro al en 50 euro borg...
Maar dat is een grote trailer geen pony trailer
Misschien eens bij pony mensen vragen (shetten) of ze een pony trailer hebben die je mag huren voor een leuk bedrag Ik weet iemand hier in Arcen voor telefoonnummer kun je pb'en