Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bijdehandje1 schreef:Als jouw eigen paard op tijd geënt is, heb je inderdaad helemaal niets te vrezen.
Wij gaan zelf zo ver, dat we hier de paspoorten in een brandkast hebben liggen. Stel dat een paard hals over kop naar een kliniek zou moeten, en de eigenaar kan niet op tijd ter plaatse zijn, dan gaan we echt niet aan het verkeer deelnemen zonder het benodigde paspoort.
bijdehandje1 schreef:En niet iedereen neemt een halve vrije dag wanneer een paard moet worden ingeënt, het is praktischer dat de paspoorten op hetzelfde adres zijn, waar de paarden ook zijn.
Volgens mij is wordt het binnenkort zelfs verplicht, paspoort bij het paard.
miszlisanne schreef:misschien kijk ik er overheen maar alane waar staat dat het verplicht is t paspoort bij het paard te hebben?
Citaat:Houdt u één of meerdere paarden? Dan geldt dat u voor elk paard moet beschikken over een paardenpaspoort met bijbehorende chip. Deze chip wordt ingebracht in de hals van het dier.
Citaat:paarden in Nederland, geboren vóór 1 juli 2009, voorzien van een correct paspoort (d.w.z. inclusief hoofdstuk medische behandeling en uitgegeven door een in Nederland erkende paspoortuitgevende instantie), die niet gechipt zijn, maar een VHL-ontheffingssticker voor DNA-bepaling in het paspoort hebben, zijn correct geïdentificeerd.
Citaat:1.paarden in andere lidstaten geboren vóór 1 juli 2009, die nu in Nederland verblijven, voorzien zijn van een correct paspoort (d.w.z. inclusief hoofdstuk medische behandeling en uitgegeven door een erkende paspoortuitgevende instantie) maar niet gechipt, zijn correct geïdentificeerd volgens de overgangsbepaling van EU-verordening 504/2008.
2.paarden in Nederland, geboren vóór 1 juli 2009, voorzien van een correct paspoort (d.w.z. inclusief hoofdstuk medische behandeling en uitgegeven door een in Nederland erkende paspoortuitgevende instantie) maar niet gechipt zijn tóch correct geïdentificeerd (ondanks de Nederlandse chipverplichting sedert 2004) omdat volgens de overgangsbepaling van EU-verordening 504/2008 het gaat om een correcte identificatie overeenkomstig de oude beschikkingen en die kenden geen chipverplichting.
bijdehandje1 schreef:Nee, waarom zou dat vervelend zijn?
Ze moeten hier toch naar toe, om hun paard te halen voor ze op wedstrijd staan![]()
Dan hoeven ze niet extra te reizen om gelijk het paspoort mee te nemen.
En niet iedereen neemt een halve vrije dag wanneer een paard moet worden ingeënt, het is praktischer dat de paspoorten op hetzelfde adres zijn, waar de paarden ook zijn.
Volgens mij is wordt het binnenkort zelfs verplicht, paspoort bij het paard.
maar als ik m goed lees is het idd zo