Leren laarzen wijder te maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTravers

Leren laarzen wijder te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 21:08

Hee,
ik had een vraagje. Sinds kort ben ik weer beetje begonnen met rijden. Maar nu wou ik vandaag weer mijn leren laarzen aandoen(heb ik 2jaar geleden gekocht) alleen ik kom er echt niet meer in. Ik ben ook wel wat aangekomen in die tijd. Helaas want ik heb ze nooit echt veel gebruikt maar ik ben onverwachts een hele tijd gestopt (2jaar). Nu rijd ik weer en wil weer graag mijn leren laarzen aan. Dus kun je ze gewoon laten oprekken ofzo?

Liefs, Christina

_SteR_

Re: Leren laarzen wijder te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:12

Ja, ik heb mijn Petrie Anky's ook een keer laten oprekken bij de schoenmaker, kostte iets van 7,50.
Ik was wel bang dat de laarzen op een gegeven moment weer terug zouden rekken, maar na een half jaartje zitten ze nog steeds als gegoten!

xTravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 21:37

Ja ik weet niet of mijn onderbenen veel dikker zijn geworden:P Maar dat kan ik natuurlijk altijd laten opmeten.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:38

Ik heb na mijn zwangerschap ritsen erin laten zetten bij de schoenmaker. Dan worden ze -door de breedte van de rits- ook iets wijder.

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:18

Ik had hetzelfde probleem als bij jou, na een lange weer willen rijden en laarzen zijn te smal. Ik wilde ze alten oprekken, maar meer dan 2 cm raadde hij in de winkel af. wel kon hij er een rits in zetten, maar dat vond ik zonde van mijn laarzen.

Ga vragen in een winkel waar ze bekend zijn met laarzen oprekken en of het met jouw laarzen en kuiten ook kan. Succes en veel plezier met rijden!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:10

Ik heb er bij Van Rijs er een rits in laten zetten, en ze zitten nu heerlijk!! :D

vallbeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:37

Gewoon een nieuwe rits, of als het maar een klein stukje te klein is kan je ze bij de schoenmaker wat laten oprekken!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:27

Ze kunnen 2 of 3 cm oprekken. anders zetten ze er bovenin een stukje elastiek tussen. is ook netjes en de vorm van de laars veranderd daardoor niet.