Wil iemand een paard krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie26

Wil iemand een paard krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 23:14

Hey iedereen,

Een vriendin van mij heeft een superlief paard, Volvo. Ze heeft Volvo al een hele tijd, maar nu heeft hij al 3x mank gestaan. Ze geeft hem altijd alle zorg die hij nodig heeft, maar de maat is een beetje vol nu. Volvo zal nooit meer echt kunnen werken dus nu zoekt zij lieve mensen die Volvo willen nemen als gezelschapspaard, weesje,...?
Volvo is een bruine ruin met zwarte manen en een grote witte bles van 10 jaar oud.

Groetjes

capopjekop

Re: Wil iemand een paard krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:16

Ik zou hier wel mee uitkijken. Laatst was er een programma over een vrouw die zulke paardjes met goed vertrouwen van de eigenaar krijgt/overneemt als gezelschapspaard en ze daarna in de handel stopt met vervalste papieren. Als ze het paard weggeeft zal ze er nooit zeker van zijn dat het paard niet in de handel terecht komt als gezond paard. Dat is wel iets om in overweging te nemen :) Succes met de zoektocht voor een goed huisje

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 23:22

capopjekop schreef:
Ik zou hier wel mee uitkijken. Laatst was er een programma over een vrouw die zulke paardjes met goed vertrouwen van de eigenaar krijgt/overneemt als gezelschapspaard en ze daarna in de handel stopt met vervalste papieren. Als ze het paard weggeeft zal ze er nooit zeker van zijn dat het paard niet in de handel terecht komt als gezond paard. Dat is wel iets om in overweging te nemen :) Succes met de zoektocht voor een goed huisje

Er zou een soort van "adoptiecontract" opgesteld worden met enkele voorwaarden, maar bedankt voor de waarschuwing!
Wat moet ze anders met hem doen? Naar de slacht krijg je toch niet over je hart, ze heeft hem al even, en ergens stallen of op een weide zetten kost haar handenvol geld dat ze zelf nodig heeft voor studies, huis,...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:24

Dat had een vrouw in dat programma ook, bleek niet te werken. Het is een lastige situatie, maar mss zoekt iemand een gezelschapspaardje zonder het te kopen? Dan blijft het paard in bezit van je vriendin en in ruil voor een klein bedragje kan ze hem dan bij die mensen stallen. Zoiets zou ik proberen te regelen, maar ik weet niet of er vraag naar is. Lastig.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:28

Ik denk trouwens dat dit bij EA hoort te staan en ik zal even een moderator waarschuwen.

Ik zou je trouwens ook adviseren om een rusthuis oid te vinden ipv het paard weg te geven. Je hebt gewoon heel weinig aan een adoptie contract omdat je wanneer je je eigendom op geeft gewoon geen zeggenschap meer hebt over het paard en je die gewoon niet kan afdwingen met zo'n contract.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:32

Laurie26 schreef:
capopjekop schreef:

Er zou een soort van "adoptiecontract" opgesteld worden met enkele voorwaarden, maar bedankt voor de waarschuwing!
Wat moet ze anders met hem doen? Naar de slacht krijg je toch niet over je hart, ze heeft hem al even, en ergens stallen of op een weide zetten kost haar handenvol geld dat ze zelf nodig heeft voor studies, huis,...

Voorwaardes contract moet je kunnen afdwingen en dan nog is paard de dupe als die toch verkocht wordt.

Zo zonder emotionele band is het makkelijker te zeggen, maar dit paard is beter af dood dan uit handen/supervisie van de eigenaar die haar verantwoordelijkheid neemt.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:34

hier een slotje voor overleg