ik wil een nieuwe wedstrijdbroek in een vanillekleur, maar zit tussen 2 te twijfelen, namelijk de pikeur montana of de eurostar finale. Ze kosten beide hetzelfde en de kleur ziet er ook hetzelfde uit. Waar ik mee zit, is de maat. De eurostar loopt maar tot 88 (44lang) en de pikeur loopt tot 92 (46 lang) Iemand enig idee hoe deze broeken vallen? Ik heb zelf broekmaat 44, dus zoek een broek die niet kleiner valt. Ik wil de broek via internet bestellen (bij Ooteman) dus ik ben benieuwd hoe de maten van deze broek vallen. Groter, kleiner of normaal. Wie kan me helpen?
Ik heb de pikeur montana, en daarvan heb ik maat 76, en 'gewone'' spijkerbroekmaat 28. Ik vind de Pikeur smal vallen bij de taille, en breed bij de heupen, dus het moet je maar net passen.
welke maat is spijkerbroek 28? komt de rijbroek dan wel of niet overeen met je broekmaat?
90_m_arie
Geplaatst: 30-09-10 19:27
Ik vind de eurostar eigenlijk wel vrijwel hetzelfde vallen als de vergelijkende broekmaat. Fijne broeken overigens!
Farfalla_
Geplaatst: 30-09-10 21:22
lonnie schreef:
welke maat is spijkerbroek 28? komt de rijbroek dan wel of niet overeen met je broekmaat?
Hm heb geen idee, ik denk 36/38? Het komt best wel overeen, maar zoals ik al zei, zijn ze smal aan de taille, en gezien vrouwen daar meestal het meeste vet hebben zitten, past niet iedereen deze broeken in de maat waar je ook je spijkerbroeken in hebt.
Pikeur broeken vallen smal uit in de taille. Ik heb 76 maar zit best strak in de taille (normaal maat 38 taille)
mistral19
Geplaatst: 02-10-10 14:43
Bij mij komt het ook overeen: heb van Pikeur ook maat 76, bij confectiemaat 36-38. Eurostar valt wel klein vind ik, daar heb ik altijd maat 40 van nodig.
Pikeur valt 1 maat kleiner uit dan je confectiemaat.
Kun je niet eerst naar een ruitersportzaak gaan om te passen? Ik heb altijd Pikeur rijbroeken, bij mij zit de Eurostar te strak in mijn kruis.
Girl In The Mirror
Geplaatst: 02-10-10 20:29
Eurostar Finale valt veel groter dan de Eurostar Klara's die ik heb. Ik heb van de Klara's maat 176 of 36, maar de Finale in maat 176 was mij veel te groot, valt echt als een kleine maat 38. (ik heb trouwens broekmaat 34 of 27)
wiske23
Geplaatst: 02-10-10 20:32
In Pikeur met leer heb ik maat 42 en dat vind ik met euro star hetzelfe, zonder leer heb ik gewoon maat 40. Netzoals in de gewone broeken.
ok dus met leer valt sowieso wat kleiner? Ik had er nl eentje met lederen zitvlak in 44 en die zat echt niet lekker. Ben ook helemaal geen leer gewend en normale broeken in 44 zitten wel goed. DUs dan ga ik toch voor een 44 denk ik en dan zonder lederen zitvlak. Van de week idd eerst maar eens in de ruitersportzaak kijken!