korting afdwingen bij slechte service?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

korting afdwingen bij slechte service?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 14:13

Ik ben benieuwd in hoeverre ik korting kan afdwingen bij een slechte service.
Ik heb dekens laten wassen door een groot bedrijf, deze zijn 10 september ingeleverd en zouden 21 september gewassen zijn. Dit is me gegarandeerd, ik heb bonnetjes, maar hierop staat geen datum waarop de boel klaar zou moeten zijn.
Nu heb ik afgelopen vrijdag gebeld, toen waren de dekens er nog niet, want de leverancier is van dag verandert. Ze zouden zaterdag binnen komen en ik zou gebeld worden, ook als ze er niet zouden zijn. Uiteraard ben ik niet gebeld..
Vandaag heb ik weer gebeld, de leverancier is niet langs geweest zaterdag, ze hebben een voicemailbericht ingestuurd naar de firma, maar zijn nog niet terug gebeld. Ze verwachten de dekens dus "ieder moment", maar kunnen geen datum geven.

Ondertussen heb ik dus geen dekens thuis, staat mijn paard gedwongen binnen (beessie is 21 en komt koud en stijf en serieus ongelukkig uit de wei, heb hem voor het eerst eens niet hoeven halen gisteren, hij stond al tegen het hek op te klimmen zo'n beetje), maar heeft het binnen ook nog koud... Bovendien vindt hij het afschuwelijk om binnen te moeten blijven, terwijl de rest wel nog naar buiten mag.
Ondertussen sta ik op het punt om een nieuwe deken te gaan halen, maar erg blij word ik hier niet van. Ik moet ook nog 50 euro betalen voor het wassen van mijn (3) dekens, dus eigenlijk vind ik dat ze me wel korting mogen geven, maar kan ik dit eisen? Hoe kan ik hier straks het beste mee om gaan, als ik langs ga om ze op te halen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:17

Staat er niet iets van in hun algemene voorwaarden? Anders gewoon brutaal zijn er om korting vragen omdat ze niet op de afgesproken datum leveren, maar ik geef je weinig kans.
Het is ook wel een beetje laat om zo vlak voor het seizoen je dekens te laten wassen, zijn een heleboel mensen die dat doen en dan kan het wel eens druk zijn bij de wasserij.
Wij laten ze altijd vlak na het stalseizoen in mei of zo wassen, weet je zeker dat je ze op tijd terug hebt en zit je niet in de drukste tijd vh jaar. ;)

secricible

Re: korting afdwingen bij slechte service?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:05

Daar heb je gelijk in cissy, maar had ze in eerste instantie neit willen laten wassen. Trok ze uit de kast en vond ze toch wel erg vies, zodat ik toch besloot het te laten doen. Vandaar dat ik ook gevraagd heb of ze me de leverdatum konden garanderen, anders had ik het gewoon in 2x gedaan.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:07

Das vervelend, maar ik ben bang dat je geen korting oid krijgt.
Dit hebben bedrijven nl. over het algemeen heel goed ingedekt in de algemene voorwaarden.
Wat ik belachelijk vindt, maar goed. Het is helaas wel bindend.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:36

Wij hadden onze dekens ook weggebracht en deze zouden gerepareerd en gewassen worden en na 3 weken zouden we ze weer op kunnen halen. Dit was echter niet het geval, ze waren de labels kwijtgeraakt en kregen dus in eerste instantie de verkeerde dekens mee. Deze weer teruggebracht en toen bleek dat onze dekens nog gewassen moeten worden.

Hebben benoemd dat dit geen manier van zaken doen was en toen hebben wij wel korting gekregen op het wasbedrag. Maar dit ging over 10 dekens...weet niet of dat verschil maakt.

Maar niet geschoten is altijd mis toch?!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:39

Gewoon proberen hoor! Als je het op een nette toon brengt is er vast nog wel wat mogelijk. Succes!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 23:43

Heb ze uiteindelijk vandaag op kunnen halen. Er was niets mogelijk, maar ze zijn wel vergeten om het waterdicht maken te rekenen (dus daar heb ik niets van gezegd) en verder heb ik mooi al mijn punten opgemaakt, daardoor was het alsnog niet duur. Moet volgende week wel weer opnieuw erheen want de bak waar de dekens in zaten (die ik dus van thuis had meegenomen) het de wasserij niet meegeleverd en die stond dus nog in de wasserette (of wie dan ook wast voor hen). Verder geloof ik dat ik voortaan mijn dekens ergens anders breng (en mijn inkopen doe ik er ook niet meer dus..).

dekenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:55

Erg lastig wanneer een ruitershop inzamelpunt is voor een grote wasserette. De algemene voorwaarden zullen altijd dekkend zijn voor beloofde levertijden etc.

Wij, mijn vrouw en ik, hebben zelf een bedrijfje waar we dekens wassen en repareren. En wij zijn zeer gevoelig voor de tevredenheid van onze klanten. Het verschil is dat wij natuurlijk persoonlijk betrokkenheid hebben bij de klant. Wanneer de kosten het belangrijkst zijn dan valt daar over te praten, de belofte is gebroken wat mij betreft.

Waar het op neer komt is dat de ruitershop niet goed kan inzien wat de drukte is bij de wasserette. Natuurlijk hebben onze laatste 20 klanten allemaal haast, een eerlijk antwoord over wanneer er geleverd kan worden is dan toch het belangrijkst voor de betrouwbaarheid.

Overigens kan het bij ons nog steeds binnen een week terug zijn, misschien iets later wanneer er gerepareerd moet worden...

Ik weet even geen concurrent in de regio Den Haag eo anders had ik je daar naar verwezen. Heb je er samen meer dan 15 komen wij ze gewoon bij je halen en brengen.

lmloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:26

ik vind trouwens wel dat je er veel moet betalen! bij ons kost 't 9 euro per deken! en dan word hij nog waterdicht gemaakt ook..
Verder echt vervelend dat 't zo lang duurt...