Twijfel over winterrijbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blabla1980

Twijfel over winterrijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 14:06

Hoi :)

Ik ga komende week een thermobroek ruilen waarvan de rits kapot bleek na aankoop. Dit is een broek met wijdere pijpen en met ritsen aan de zijkant zodat het makkelijk is deze over je normale rijbroek aan te trekken

Maar nu zag ik dat ze ook "thermo" rijbroeken hadden met smalle pijpen. Daar kun je dan wel geen andere rijbroek onderaan. maar ik vraag me ook eigenlijk af of dat wel fijn zal zitten.

Dus wie heeft ervaring met 1 van de 2 broeken en wat zouden jullie doen :)
(Ik heb 2 x per week les en maak soms wel een buitenrit, maar de nadruk zal toch op de les liggen)

Harry's Horse Thermobroek
Afbeelding
Warme en waterdichte thermobroek met ritssluiting over de gehele lengte van het been. Afgewerkt met reflecterende bies. Mooi aangesloten model met rechte pijp en rondgenaaid zitvlak, erg comfortabel door het zeer elastische materiaal. Ideaal om over een (rij)broek heen te dragen tijdens koude winterdagen of wedstrijd. Materiaal 100% polyamide bonded met fleece binnenzijde.

Harry's Horse rijbroek Madesimo
Afbeelding
Strak model rijbroek van warm gevoerde dikkere stof, met hoge band en steekzakken met drukknoop en riemlussen. Rondgenaaid zitvlak van stretch synthetisch suede en klittenband sluiting op de enkels.
Samenstelling materiaal 85% nylon, 15% PU gevoerd met 93% polyester en 7% PU fleece.

Queiito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:42

Ik denk dat het niet de bedoeling is om nog een paardrijbroek
onder de tweede thermobroek aan te trekken? Ik denk dat je deze
thermobroek gewoon aan kan zonder iets eronder aan te trekken (:

Maar ik denk wel dat áls je er wel nog een gewone paardrijbroek onder
wil trekken, dat je dan beter de eerste kan nemen ;)

Ik persoonlijk zou de tweede broek nemen, en dan zonder andere broek eronder.

blacknorton

Re: Twijfel over winterrijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:47

als je gewoon een warme broek wilt hebben voor het rijden zou ik voor de 2de gaan.

ik heb de eerste gehad, maar had die alleen aan als we naar wedstrijd gingen zodat me witte broek netjes bleef of als het echt extreem koud was. de broek was te warm om aan te houden bij trainen of lessen. bij uitstappen sloeg ik de voorkant van me deken over me benen heen.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:02

@Queiito , nee bij de 2e is het niet de bedoeling om er nog een broek onder aan te trekken. Alleen bij de eerste

@blacknorton, Dat dacht ik inderdaad al dat hij tijdens de lessen te warm zou zijn met een broek eronder. En volgens mij is het niet de bedoeling om die broek zonder broek eronder te dragen.

En mocht het nou wel heel koud zijn in de winter tijdens een buitenrit..dan kan ik denk ik altijd nog een maillot of thermo ondergoed onder mijn rijbroek aan doen als deze niet warm genoeg zou zijn

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:06

ik zou gewoon een panty onder je rijbroek aantrekken, doe ik altijd!
en als je een beetje actief rijdt is dat echt genoeg, vind ik! hahah!

xxMelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:29

lindar1985 schreef:

Inderdaad. Dit doe ik ook altijd in de winter als het erg koud is en heb er nooit over geklaagd dat het te koud was.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:33

xxMelissa schreef:
lindar1985 schreef:

Inderdaad. Dit doe ik ook altijd in de winter als het erg koud is en heb er nooit over geklaagd dat het te koud was.

Nee ik eigenlijk ook niet :D
De bovenste was ook een kadootje voor mijn verjaardag. Ik wasn l wel aan het kijken voor een dikkere rijbroek, maar een echte thermobroek is een beetje te. Maar ik wou graag even wat ervaringen horen voor ik ging ruilen :)
(ow en ik ben niet ondankbaar en kijk een gegeven paard niet in de bek, maar mijn man zei zelf al dat ik m best mocht ruilen als ik liever een andere had ;) )

90_m_arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:58

Ik heb ook bij kouder weer vaak een maillot of thermo-ondergoed onder m'n rijbroek aan.
Maar toch heb ik wel vaak nog last van koude kniën, dus zo'n thermobroek lijkt me ook best lekker.
Weet iemand of dat ECHT werkt en veel warmer is of zal het weinig verschil maken met wat ik nu doe?

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:07

Ik heb zelf de tweede al aangehad en ga deze aanschaffen voor de winter. Ik heb het wel altijd heel snel koud en wil deze winter goed doorkomen :D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:10

heb zelf een rijbroek die buiten lekker warm gevoerd ook water afstotend is .. heerlijk ..

en heb voor as winter voor onder mijn broeken een onderbroek van hkm , deze lijken me ook heerlijk , maar heb k nog niet getest
krijg k d week binnen als het goed is
ben erg benieuwd

ook voor dagelijks gebruik :o zit veel in een stoel en dan he je het sneller koud

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:10

ik heb meerdere broeken (van HH en Horka) met deze thermostof, heerlijk voor in de winter!!
Ik heb er voor de liefhebber ook nog eentje te koop van Eurostar maat 40

90_m_arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:13

Weet iemand misschien in welke winkel (in de achterhoek) ze hier een wat groter assortiment in hebben zodat ik er meerdere kan passen?
De Divoza misschien?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 20:50

Bloempjeh_ schreef:
Ik heb zelf de tweede al aangehad en ga deze aanschaffen voor de winter. Ik heb het wel altijd heel snel koud en wil deze winter goed doorkomen :D

Zit hij lekker, ook qua model?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:17

Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n dikke rijbroek nog niet (genoeg) helpt. Ik rijd altijd met Kitt chaps in de winter als het echt koud is. Met dressuur/in de bak rijden is dat misschien wat minder prettig maar ik heb het liever warm dan dat het iets minder fijn rijdt. Daar krijg je het nooit koud in en het zweet ook niet. Pas als je ze uittrekt merk je pas hoeveel warmte het geeft.
Maar als ik zou moeten kiezen tussen deze 2 zou ik toch voor de thermobroek gaan.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 09:18

@Henrieke, afgelopen winter was het echt een koude winter, maar ik heb eigenlijk nooit koude benen gehad tijdens de les. Na 15 minuten op het paard heb ik het zelfs warm.
Het enige waar ik last van had waren koude voeten omdat ik alleen leren laarzen had, dus dat is het enige wat ik nooit meer doen :D

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:26

Ik heb de 1e en hij is ideaal totdat je op het paard stapt, dan is hij eigenlijk net te dik/groot.
Wat bij mij altijd goed werk swinters is veel dunne laagjes, maillot, lange sokken, rijbroek en wanneer ik niet op het paard zit mijn thermobroek.