Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kleinvosje schreef:Dat ligt maar net aan welk rijbewijs de vader van TS heeft. Wat jij hier schrijft gaat alleen op voor iemand die uitsluitend rijbewijs B heeft. Met BE mag je er gewoon achter hangen waarvoor auto en trekhaak goedgekeurd zijn, zolang je het maximum toegestane treingewicht voor de auto maar niet overschrijdt.Het ligt aan het gewicht van de trailer. Gewicht van de trailer plus het laadvermogen mag niet boven het eigen gewicht van de auto komen volgens mij.
kleinvosje schreef:Yep.Ga je met jullie auto dan niet redden, een 1,5 paards trailer weegt meer dan 300-400 kilo...
Albert schreef:Nogmaal "Yep". Zo'n groot paard vervoeren in een trailer achter een auto die 1050 kg mag trekken, gaat 'm gewoon niet worden. Zelfs al zou je een trailer kunnen vinden die licht genoeg is (ik zou zo niet weten welke): De ene 1050 kg is de andere niet. Een paard is bewegende lading met een hoog zwaartepunt. De gewone bewegingen van het paard in de trailer om zijn balans te bewaren, kunnen het rijgedrag van een dergelijke combinatie al dermate negatief beïnvloeden dat het niet ondenkbaar is dat papsie in een bocht ff de macht over het stuur kwijtraakt en de hele flikkerse bende onderaan het talud in de sloot eindigt.1050 - 650 = 400 kg dat is wat je trailer dan nog mag wegen.
Het kàn wel, maar het mag niet en nog belangrijker; je rijdt onverzekerd.
snikky schreef:je trailer mag wel zwaarder zijn als je eigen auto hoor...dat geld alleen als je zonder e-rijbewijs wil rijden. maar je moet kijken naar het totale laadvermogen van de trailer, en dat is bij een normale anderhalf 1600 kg. je hebt ze wel die zijn teruggekeurd, maar die wegen nog 1200, dus hoe dan ook te zwaar voor jou auto! wat albert al zegt, je auto zal het wel kunnen trekken, maar je bent niet verzekerd!
? _Melissa schreef:Hoi meiden..
Nou ik heb een vraag mijn vader heeft een auto die mag 1050kilo geremd trekken...
Nou is de vraag zouden we mijn paard dat kunnen vervoeren met deze auto?
Hij is 1,73 hoog en weegt tussen de 600/700 kilo...
Me vader zegttt aaghhh dat gaat wel maar ik twijfel! Help... en hoeveel zou de auto dan wel moeten
kunnen trekken of weet iemand daar toevallig een website van dat ik kan kijken???
Of welke auto hebben jullie om te trekken..
Xxx
Lovely schreef:snikky schreef:je trailer mag wel zwaarder zijn als je eigen auto hoor...dat geld alleen als je zonder e-rijbewijs wil rijden. maar je moet kijken naar het totale laadvermogen van de trailer, en dat is bij een normale anderhalf 1600 kg. je hebt ze wel die zijn teruggekeurd, maar die wegen nog 1200, dus hoe dan ook te zwaar voor jou auto! wat albert al zegt, je auto zal het wel kunnen trekken, maar je bent niet verzekerd!
Ken je dat gezegde over een klepel en een klok?