Stal komt na jaar ineens om geld vragen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Stal komt na jaar ineens om geld vragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 18:44

Oke, lang verhaal. Ik hoop dat iemand de tijd neemt om het eventjes te lezen.

Ik ben 2 jaar geleden met mijn paard op een pensionstal gaan staan die gelinkt is aan een vereniging. Ik was van beide lid, dus betaalde maandelijks een stalrekening plus lidmaatschap en lesgeld.
Nu werd het vorig jaar al een grote bende op vrijwel elk gebied. Voornamelijk omdat veel mensen schulden hadden, maar nog meer redenen die nu niet echt er zake doen. Uiteindelijk was hun idee om iedereen met openstaande bedragen een aanmaning te sturen. Dit was in december 2009. Ik had destijd mijn rekening van december en een entingsrekening openstaan en kreeg ook een aanmaning. Dit sloeg al nergens op, omdat de betalingstermijn van die rekeningen nog niet was verstreken en ik altijd op tijd betaalde. Ik had dus geen schulden bij hun. Van de entingen wachtte ik nog op een gespecificeerde rekening, omdat ik gewoon een briefje kreeg met: 'entingen, 157 euro' ofzo. Ja, ik wil natuurlijk wel weten wat ik hun betaal, ga niet zomaar zo'n bedrag overmaken. Dat is al weer een getuige van hun slechte administratie. Anyway, wanneer je die bedragen niet contant zou komen betalen op 15 december zou je stal per 1 januari opgezegd zijn.
Omdat ik wegwilde leek mij dit een mooie manier om de normale maand opzegtermijn te omzeilen en voor 1 januari weg te gaan.

15 December ben ik langsgeweest en heb ik mijn administratie ingezien. Ik heb de rekeningen niet betaald, maar gezegd dat ze die konden verrekenen met mijn borg. Het resterende bedrag wat overbleef heb ik contant voldaan op die avond. Ik heb daar geen bewijs van helaas, want een bonnetje heb ik nooit gehad. Het was goed zo, en per 1 januari moest ik opgerot zijn. Nou dat is gelukt, een week later ben ik met paard en al vertrokken. Voor mijn lidmaatschap van de vereniging had ik wel een opzegtermijn van een maand, dus inderdaad kreeg ik in januari daarvan een rekening. Deze heb ik gewoon via de bank voldaan. Daarna nooit meer wat gehoord, dus ging er van uit dat het helemaal goed was zo.

Nu werd mijn moeder vandaag gebeld over het feit dat ik nog een bedrag van 76 euro open had staan bij hun. Dus bijna een jaar nadat ik daar weg ben, zijn ze eens aan de administratie gegaan. Nu zou ik niet weten waar dat bedrag van is, en dat wisten zij dus ook niet :? Ze zeiden ook dat ik in september (dit jaar of vorig jaar??) nog 99 euro aan hun had overgemaakt. Nu heb ik deze maand uiteraard niets naar hun overgemaakt, maar ook vorig jaar kan dit niet zo zijn, want mijn rekeningen waren altijd hoger dan dat. Dit zou ik nog wel na kunnen zoeken bij m'n internetbankieren.

Nu is mijn vraag, slaat dit hele gedoe uberhaupt ergens op? Mij is verteld toen ik wegging dat alles rond was, en nu komen ze ineens met openstaande bedragen? Mijn moeder heeft gezegd dat ze maar met een overzicht moeten komen waar dat bedrag dan vandaan komt. Maar zelfs al komen ze met iets wat dus openstaat, ik kan niet bewijzen dat ik op 15 december de resterende bedragen heb betaald, maar zij hebben me groen licht gegeven om te vertrekken omdat alles rond was, en ik heb al een jaar niks meer gehoord! Kunnen ze dit zomaar maken?
Btw, ik vind het al raar dat mijn hele financiële adminstratie met mijn moeder wordt besproken door hun, aangezien mijn moeder helemaal niks met hun te maken heeft. Ik ben 23 en regel mijn zaken zelf, als ik dan toevallig niet thuis ben horen zij toch gewoon netjes terug te bellen of mijn mobiel te proberen ipv met mijn moeder een discussie aan te gaan?

Anyway, ik ben niet van plan om geld over te maken zonder bewijzen, maar zelfs dan vind ik het een raar verhaal. Ik weet niet of ik alles van die jaren dat ik daar gestaan heb nog kan nagaan en zij kunnen wel zoveel zeggen. Ik heb juist laatst m'n computer opgeschoond en al die oude rekeningen verwijderd, want na een jaar hoef je dit toch niet meer te verwachten?

Thanks voor het lezen alvast. Ik hoop dat jullie tips hebben.
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 27-09-10 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Re: Stal komt na jaar ineens om geld vragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:48

Ik zou rustig afwachten op de gespecificeerde rekening, zou me niets verbazen als die nooit meer komt. Wat een zooitje daar zeg!

Heb je getuigen van het contant betalen in december?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 18:51

Ja, er waren wel mensen bij inderdaad.. Maar die zijn daar inmiddels ook weg (niet raar) dus geen idee of ik daar nog wat mee kan. Een van die mensen is wel naar dezelfde stal verhuisd als waar ik nu sta.

Het zou mij ook niks verbazen als die rekening niet meer komt, maar je weet maar nooit. Zij zeiden dat het geregeld was toen ik wegging, dus beetje raar als nu ineens blijkt dat het niet zo was. Ik kan me ook niks voor dat bedrag bedenken wat ik nog open zou kunnen hebben staan.

ola42

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:52

Nou, ik zou mij er niet zo druk om maken hoor, zij kunnen schijnbaar geen goed overzicht overleggen van wat je we of niet betaald hebt. En geloof mij, voor een schuld van 76,- euro gaan ze echt niet naar een incassobureau of een gerechtelijke procedure beginnen, dat is veel te duur, dus laat lekker zitten, jij hebt netjes alles betaald dat weet je, en ze moeten met een hele goede reden komen voor ze nog geld van je krijgen toch?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 19:24

Ja, dat is ook weer waar. Ik word er alleen gewoon altijd een beetje nerveus van dit soort dingen. Ga dan toch aan mezelf twijfelen, misschien moet ik dat wat minder doen.

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:06

nou suus, dan zullen ze mij eerdaags ook wel bellen;-), en denk maar niet dat ik ook maar 1 cent aan die bellen tent ga betalen

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:58

Lekker een zooitke ongeregeld inderdaad. Ik zal ook lekker afwachten op die rekening en zoals gezegd gaan ze echt geen stappen ondernemen voor 76 euro lijkt me

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:08

Laat lekker zitten, ze hebben geen poot om op te staan.

Toen ik wegging bij mn vorige stal werd ik na 2 maanden gebeld dat ik nog iets moest betalen. Dus ik vroeg hoeveel dan? Reken zelf maar uit, was het antwoord :?
Dus ik zelf uitgerekend en slechts een gedeelte daarvaan betaald. Sorry hoor dan moet je maar zelf zwart op wit komen zeggen wat ik moet betalen. Snapte sowieso niet dat ze al moeilijk gingen doen voor nog 11 dagen stalling, dus ik uitrekenen wat het per dag kostte en dan die 11 dagen, plus 1 maand mn shet er nog bij. Dat mijn shet 2 maandenlang ergens anders stond hebben ze niet eens gemerkt. Niet in stalling als in betalen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:17

Ik heb één hele goeie tip voor je: Niet reageren en nergens op ingaan, het is aan hun om aan te tonen dat zij vinden dat ze nog recht hebben op dit geld en daarna zou jij kunnen overwegen of je het de moeite waard vindt om erin te duiken.

Zowiezo is het daar één grote chaos en ze brullen hard maar doen niets. Gewoon in de negeerstand dus!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:43

Thanks allemaal :)
Ik wacht het allemaal rustig af, maar ben er van overtuigd dat ik geen schulden heb. Ik ga dus zeker niets betalen. Volgens mij wordt het zelfs momenteel geregeld door iemand die er nog niet eens was toen ik er nog stond, dus die hebben helemaal geen idee waar ze het over hebben.. Ze weten niet eens wie ik ben.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:49

Ik zou inderdaad gewoon wachten en ze met bewijzen laten komen.
Ik kan ook tegen iedereen zeggen, je bent me nog 100 euro schuldig maar als ik dat niet kan bewijzen sta ik niet in mijn recht.
Je bent hun dus nog niks verschuldigd en al helemaal niet een jaar later.
Moeten ze hun administratie maar netjes op oorde hebben.
Gewoon lekker laten overwaaien en kan ook gewoon zijn dat ze nog uit iedereen geld proberen te trekken.
hopelijk hoor je er veder gewoon niks meer over want het is wel vervelend.