Ik ben 2 jaar geleden met mijn paard op een pensionstal gaan staan die gelinkt is aan een vereniging. Ik was van beide lid, dus betaalde maandelijks een stalrekening plus lidmaatschap en lesgeld.
Nu werd het vorig jaar al een grote bende op vrijwel elk gebied. Voornamelijk omdat veel mensen schulden hadden, maar nog meer redenen die nu niet echt er zake doen. Uiteindelijk was hun idee om iedereen met openstaande bedragen een aanmaning te sturen. Dit was in december 2009. Ik had destijd mijn rekening van december en een entingsrekening openstaan en kreeg ook een aanmaning. Dit sloeg al nergens op, omdat de betalingstermijn van die rekeningen nog niet was verstreken en ik altijd op tijd betaalde. Ik had dus geen schulden bij hun. Van de entingen wachtte ik nog op een gespecificeerde rekening, omdat ik gewoon een briefje kreeg met: 'entingen, 157 euro' ofzo. Ja, ik wil natuurlijk wel weten wat ik hun betaal, ga niet zomaar zo'n bedrag overmaken. Dat is al weer een getuige van hun slechte administratie. Anyway, wanneer je die bedragen niet contant zou komen betalen op 15 december zou je stal per 1 januari opgezegd zijn.
Omdat ik wegwilde leek mij dit een mooie manier om de normale maand opzegtermijn te omzeilen en voor 1 januari weg te gaan.
15 December ben ik langsgeweest en heb ik mijn administratie ingezien. Ik heb de rekeningen niet betaald, maar gezegd dat ze die konden verrekenen met mijn borg. Het resterende bedrag wat overbleef heb ik contant voldaan op die avond. Ik heb daar geen bewijs van helaas, want een bonnetje heb ik nooit gehad. Het was goed zo, en per 1 januari moest ik opgerot zijn. Nou dat is gelukt, een week later ben ik met paard en al vertrokken. Voor mijn lidmaatschap van de vereniging had ik wel een opzegtermijn van een maand, dus inderdaad kreeg ik in januari daarvan een rekening. Deze heb ik gewoon via de bank voldaan. Daarna nooit meer wat gehoord, dus ging er van uit dat het helemaal goed was zo.
Nu werd mijn moeder vandaag gebeld over het feit dat ik nog een bedrag van 76 euro open had staan bij hun. Dus bijna een jaar nadat ik daar weg ben, zijn ze eens aan de administratie gegaan. Nu zou ik niet weten waar dat bedrag van is, en dat wisten zij dus ook niet
Ze zeiden ook dat ik in september (dit jaar of vorig jaar??) nog 99 euro aan hun had overgemaakt. Nu heb ik deze maand uiteraard niets naar hun overgemaakt, maar ook vorig jaar kan dit niet zo zijn, want mijn rekeningen waren altijd hoger dan dat. Dit zou ik nog wel na kunnen zoeken bij m'n internetbankieren.Nu is mijn vraag, slaat dit hele gedoe uberhaupt ergens op? Mij is verteld toen ik wegging dat alles rond was, en nu komen ze ineens met openstaande bedragen? Mijn moeder heeft gezegd dat ze maar met een overzicht moeten komen waar dat bedrag dan vandaan komt. Maar zelfs al komen ze met iets wat dus openstaat, ik kan niet bewijzen dat ik op 15 december de resterende bedragen heb betaald, maar zij hebben me groen licht gegeven om te vertrekken omdat alles rond was, en ik heb al een jaar niks meer gehoord! Kunnen ze dit zomaar maken?
Btw, ik vind het al raar dat mijn hele financiële adminstratie met mijn moeder wordt besproken door hun, aangezien mijn moeder helemaal niks met hun te maken heeft. Ik ben 23 en regel mijn zaken zelf, als ik dan toevallig niet thuis ben horen zij toch gewoon netjes terug te bellen of mijn mobiel te proberen ipv met mijn moeder een discussie aan te gaan?
Anyway, ik ben niet van plan om geld over te maken zonder bewijzen, maar zelfs dan vind ik het een raar verhaal. Ik weet niet of ik alles van die jaren dat ik daar gestaan heb nog kan nagaan en zij kunnen wel zoveel zeggen. Ik heb juist laatst m'n computer opgeschoond en al die oude rekeningen verwijderd, want na een jaar hoef je dit toch niet meer te verwachten?
Thanks voor het lezen alvast. Ik hoop dat jullie tips hebben.