Toen ik mijn pony ruim 3 jaar geleden kocht, zat er geen paspoort bij. Zonder paspoort mag je een paard toch niet vervoeren. Nu ben ik van plan om mijn pony te verkopen. Alleen kan dat wel zonder paspoort? Er zitten wel papieren bij en ze is gechipt. Nu zitten er bij die papieren een soort streepjescode met nummers eronder. Mag je een paard ook wel vervoeren met papieren en die chipnummers, of moet er beslist een paspoort bij?
kohtje
Geplaatst: 27-09-10 18:05
paspoort aanvragen bij het stamboek.
Ibbel
Geplaatst: 27-09-10 18:33
Vervoeren zonder paspoort mag niet. En als je potentiele koper wijs is, koopt-ie ook niet zonder. Voor rond de 40 eurietjes heb je bij de 'goedkope' stamboeken (oa Fjordenpaardenstamboek) een paspoort als je paard geen papieren heeft en dus niet bij een bepaald stamboek hoort... Heeft je paard wel afstammingspapieren dan kan je het paspoort bij dat stamboek aanvragen. Maar ik zou het vreemd vinden als jij een paard mét papieren hebt en zonder paspoort. Stamboeken geven die tegenwoordig alleen maar in combinatie uit. Tenzij het een relatief oude pony is, van vóór de wetgeving.
kost een hoop geld vervoeren zonder geld, niet aan te raden!
Bismarck
Geplaatst: 28-09-10 06:05
Toen ik mijn oude verzorgpaard overnam had hij ook geen paspoort en geen chip. Vorig jaar heb ik hem door de dierenarts laten chippen en die heeft voor mij ook het paspoort aangevraagd met behulp van de papieren die we wel hadden. Als ik jou was zou ik toch wel een paspoort aanvragen, om problemen te voorkomen.