Welke nieuwe auto voor een 2-paardstrailer? Zie topic ; )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Welke nieuwe auto voor een 2-paardstrailer? Zie topic ; )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:01

Ha allemaal,

Binnenkort haal ik mijn E achter B (als het goed is) en dan wordt het tijd voor een nieuwe combinatie!
Ben me nu dus aan het oriënteren op de trailermarkt... Maar: er komt ook een nieuwe auto aan! *\o/*
Maar ik zie door de bomen het bos even niet meer: vermogen, kogeldruk, maximaal kg's geremd....

Welke nieuwe auto van maximaal € 25.000,- is nou geschikt voor een tweepaards-trailer?

Dus even ervan uitgaande dat alleen dit budget meetelt en dat-ie een 2-paards moet kunnen trekken....
Ben erg benieuwd naar jullie mening! Enne; misschien heeft iemand wel het Gouden Ei (of koets dus eigenlijk :D ) voor me!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:09

Rumpleteaser schreef:
Maar ik zie door de bomen het bos even niet meer: vermogen, kogeldruk, maximaal kg's geremd....

Kogeldruk minimaal 100kg toegestaan.
minimaal 2000kg toegestaan geremd gewicht.
Vermogen en koppel: zoveel als je vinden kunt, te veel heb je nooit, te weinig vrij snel. Neem de sterkste motor die je vinden kunt.
Voor auto's en prijzen: http://www.autoweek.nl meestal geven die ook trekgewichten en kogeldrukken.

edit: ik ga je alvast uit de droom helpen, volgens autoweek bestaan er geen auto's in de prijsklasse tot 26.000 euri's (nieuw) die minimaal 2000kg mogen trekken.

Wanneer de grens op 1800kg wordt gelegt, komen de Kia Sportage en de Hyundai IX35 boven drijven, echter met 80kg kogeldruk is dat wel wat minimalistisch. Over de motor gaan we het verder niet hebben, 163pk bij ruim 6000 toeren is niet bepaald "up to the job". Voor een tweepaardstrailer is dit erg op de grens van wanna-bee combi (eigenlijk is het gewoon niks)
Laatst bijgewerkt door ikke op 27-09-10 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:16

Hoi Ikke: dank je wel voor je reactie!

De begrippen begrijp ik wel :D Overigens hou ik zelf ook die 100 kg en 2000 kg aan.
Maar het sorteren van geschikte auto's hierop: dat bedoel ik met 'door de bomen het bos niet meer zien'.
Sorry, was misschien wat onduidelijk geschreven in m'n beginpost. :)

Zelf heb ik al even op Caravantrekker gekeken, daar kwam o.a. de Renault Koleos 2,5 ltr. eruit.
Ik ga ook eens op jouw site kijken!

Nog meer tips en ideeën: ik hou me aanbevolen!

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:30

Subaru Forester, 2 liter benzine of 2 liter diesel ! Mogen beiden 2000 kg trekken als je een handgeschakelde bak neemt. De kogeldruk is in Belgie 90 kg, voor Nederland weet ik het niet daar het verschild van Belgie.
Je krijgt een eerste klasse 4 x 4 aandrijving en toch het comfort en de afmetingen van een personenwagen.
Subaru's zijn op de site caravantrekken bijna altijd bij de beste.
Wij hebben een 2 liter benzine en trekken er een Ifor Williams twee paarden mee en dat gaat heel goed.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:33

@ MarcR: volgens mij kost die wel wat meer dan het genoemde budget van € 25.000,-
Het instapmodel zat dacht ik rond de € 30.00,-........

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:38

Rumpleteaser schreef:
@ MarcR: volgens mij kost die wel wat meer dan het genoemde budget van € 25.000,-
Het instapmodel zat dacht ik rond de € 30.00,-........

even opgezocht: 42k voor de benzineversie, de Diesel doet 1000 euro meer...........

Sorry, maar dat is dus weer iemand blij maken met een dooie mus.
De nieuwe Freebee voldoet ook aan bijna alle eisen; juist ja, ook die heb je niet voor 25k..........

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:45

Leuk he, al die mussen :=

Nog even in de herhaling dus: een nieuwe auto voor een budget van € 25.000,- gezocht.
Wie heeft er een goed idee, of ervaringen, of weet een goeie website/ vergelijker?

Oh; ik zie nu opeens de edit van je vorige bericht Ikke!
Tja, volgens de site Caravantrekker dus die Subaru (inclusief voldoende kogeldruk).
Ook de Rav4, maar die zit weer op 90 kg i.p.v. mijn gewenste 100 kg....
En ik zit liever aan de veilige kant, dan aan de "het-ken-net-kant" met trailercombinaties :)
Als ik op dezelfde site zoek met max. 1800 kg, komt de Ssangyong Actyon eruit (nooit van gehoord)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:05

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:07

Hoi Cissy; dat klopt.
Maar meer allerlei nieuwe en oude auto's voor allerlei trailers en allerlei budgetten.
Zelf ken ik dat topic, maar meer als achtergrondinformatie-topic.
Ik ben meer specifiek op zoek naar tips, auto's en/of vergelijkers.
Vandaar mijn separate vraagstelling hier. :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:22