Dekenvraag, passen mijn dekens niet of hebben jullie dat ook

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Dekenvraag, passen mijn dekens niet of hebben jullie dat ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 15:41

Bij welke deken ik ook koop, bij allebei mijn paarden, de één is klein en stevig, de ander is groot en rank worden ze aan de voorkant, borst en schoft dus daar rondom de voorkant, de paarden nog nat.
Is er nou geen enkele deken die gewoon helemaal fijn aansluit en waar ze niet nat worden daar? Of zou dat komen door het rollen? De dekens lijken wel goed te liggen en goed aan te sluiten aan de voorkant.

Heb zelf HH gehad, heb nu bucas en irish dekens. Niet met (kleine) hals trouwens, misschien dat ik dat zou moeten nemen? Maar heb het idee dat het er dan nog eerder in regent?

HeleneDas

Re: Dekenvraag, passen mijn dekens niet of hebben jullie dat ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:43

Hee,

Mijne was vandaag bij het begin van de schouder ong. ook vochtig!
Denk niet dat het zo ernstig is!?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:38

hier ook een die inregent, of nou ja het water sijpelt van de hals zo naar de borst/ schoft. Ik heb nu een halve hals op liggen, ben benieuwd of daar mee het probleem is opgelost, maar hij ligt nog maar net op dus geen idee nog.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:41

bij mij ook, ik denk dat je daar zonder halsdeken niet aan ontkomt als ze wat langer in de regen staan...

ik doe op stal dan als het erg is even een zweetdeken op zodat ze helemaal kan drogen...

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:40

Mijn pony had dat ook eens. Weet niet meer welke deken ze toen ophad. Br geloof ik.
Maar was telkens alleen aan een kant.
Heeft volgens mij geen verdere gevolgen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:45

Ik denk dat op dit moment geen ene deken bestand is tegen het weer ... Zeker als je paard net als bij ons op stal op het moment nog dag en nacht buiten staan en dan vooral in die regen denk ik dat ze zoiezo nat worden :s

Ik laat mijn paarden dan ook dekenloos. Maar die van mij kunnen schuilen dat scheelt wel enorm natuurlijk..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:40

je zult inderdaad aan de halsdekens moeten wil je dat inregenen voorkomen.
hier de 2 Tinkers in een deken die echt tot achter de oren komt. die blijven verder mooi droog.

maar de shet heeft een "gewone" deken op, en daar regent het toch uiteindelijk wel wat in met 2/3 stroompjes via de nek.
maar is wel minimaal trouwens :j