Pagony dekens worden dunner? / Halsdeken nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Pagony dekens worden dunner? / Halsdeken nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:33

Hoihoi!

Ik heb 2 vraagjes over dekens:

1. Ik heb een aantal dekens van Pagony (huismerk van Divoza). De dekens liggen goed bij mijn paard. Nu heb ik één deken van 300 grams 2 jaar opgehad en heb ik het idee dat hij dunner is geworden. Kan dat of lijkt dat zo? Hij voelt dunner aan als mijn 1 jaar oude 200 grams en hij is niet gewassen

2. Mijn paard is geschoren. Is het dan nodig om in de winter een deken met hals op te leggen?

Alvast bedankt.

Groeten Nicol

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:34

Ja, dat kan. De vulling zakt op een gegeven moment wat in. Dat heb je ook bij dekens van andere merken :)

Zelf ben ik niet zo van de halsdekens, maar als je je paard helemaal geschoren hebt, dan is dat op de echt koude dagen wel een aanrader. Let wel op dat de hals goed zit en niet trekt of te strak zit :)

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 14:03

Pletje123 schreef:
Ja, dat kan. De vulling zakt op een gegeven moment wat in. Dat heb je ook bij dekens van andere merken :)

Zelf ben ik niet zo van de halsdekens, maar als je je paard helemaal geschoren hebt, dan is dat op de echt koude dagen wel een aanrader. Let wel op dat de hals goed zit en niet trekt of te strak zit :)

Bedankt voor je reactie. :)
Dat hij dunner aanvoelt kan dus kloppen, maar IS de deken dan ook minder dik/minder warm? Of lijkt dat alleen zo?

SophievdV

Re: Pagony dekens worden dunner? / Halsdeken nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:55

De vulling zakt wat in, er zit minder lucht tussen. Lucht functioneert als isolatie en dat zou betekenen dat hij ook wat minder warm is, naarmate de jaren verstrijken ;) Ik zou het gewoon proberen en als je het idee krijgt dat je paard het koud heeft, kan je altijd nog een nieuwe deken of een onderdeken aanschaffen.