Welke winterjas(die nu verkrijgbaar is!!) Is nou echt een fijne jas? Liefst waterdicht, geen bomber en liefst tot aan de heupen..
Leonieke
Geplaatst: 28-09-10 11:07
Ik ben helemaal weg van de Kyra K/ Gersemi jassen. Ik heb al zooooveel gehad (Gaastra, Anky, Horseware, Ariat e.d.), maar niets is zo fijn als die ik nu heb.
Zelf draag ik al jaren een Kyra K Amie bij de paarden en met de honden. Heerlijk warm en comfortabel en blijft super waterdicht.
Pikeur, ik heb al een jas voor bij de paarden die na 3 jaar nog steeds goed waterdicht is maar ook ademt. Heb nu een nieuwe besteld in lengtemaat, anders vallen ze toch wat te kort voor mij. Ik snap niet waarom niemand in Nederland lengtematen inkoopt.
3uitenbeen
Geplaatst: 06-10-10 22:17
Is een waxcoat iets voor je? Waterdicht, winddicht, warm, veelal met ruitersplit en een rits die ook aan de onderkant opengaat, schoon te maken met een sopje warm water.
Succes!!
TurtleLove4
Geplaatst: 06-10-10 22:20
ik heb zo'n softshell van kingsland, echt zaaaaaaaalig jasje! is mooi gecentreerd vrouwelijk model, volledig water- en winddicht en heb je ook geen last van als je rijdt, zweet wordt meteen opgenomen echt geweldig
Ik heb een wat dunnere van Ariat, zo'n softshell, een bruine. zit echt heel lekker (ook met rijden!), waterdicht en met een capuchon die je eraf kan halen model of foto kan ik zo snel niet vinden. o, en ik heb ook nog een dikkere (wel een bomber dan) van blue island.
Kingsland heeft ook een damesmodel. Dit is geen bomber en valt tot op de heup.
Japeloup
Geplaatst: 10-10-10 00:07
Ik ga altijd naar een outdoor sport zaak, heb je veel keus, en goede kwaliteit. Columbia bevalt erg goed. Heb nu m'n tweede, de eerste is 5 jaar goed gebleven met een fulltime baan in de paarden en altijd buiten aan het werk.
Ik heb afgelopen winter in een motorjas gereden, beviel mij super. Wind, en water dicht, maar daarnaast ook nog eens beschermstukken op diverse plekken, waaronder een rugprotector.
FrieseMerel
Geplaatst: 10-10-10 10:55
Ja! Die Kingsland zijn mooi, ik ben het met je eens ik ben ook niet zo voor bombers. Kingsland is wat slanker. ( kan ik wel gebruiken )
stampfeet
Geplaatst: 10-10-10 20:43
je kan ook in een lekker gaastra fleecejack rijden, zit onwijs fijn en belemmert je niet tijdens het rijden