Hoi. We hebben een Jaarling new forest hengt op proef staan. Maar sinds hij er is begint hij op zijn nek op het gedeelte waar geen manen hangen, vlak onder de manenkam. (de manen liggen verdeeld over bijde helften) Heeft hij dus een schimmel of exceem. Wat hij dus niet had toen ik kwam kijken. Hij schuurt dus zijn manen niet weg, en zn staart ook niet. Hij heeft nu een kale plek op zn nek. Eerst dachten we dat het een wond was van de hengst die beet. Maar de plek werd steeds groter en de hengst is inmiddels weg. Wat kan dit zijn? Wat kan ik er tegen doen? Het ziet er kaal en ruw uit. En het lijkt of er sneetjes inzitten maar het is niet zo. Groetjes
shera
Geplaatst: 26-09-10 21:24
even da laten kijken. Hij is nog erg jong voor zomereczeem
Nee ik heb geen foto. Er zijn nu wel wat meer haren weer bij gegroeit. Eerst was het helemaal kaal met ruwe huid. En nu met wat haar ertussendoor lijken het grote korsten van wonden. Dus is waarschijnlijk aan het schuren geweest.
mischien verandering van voer te veel eiwitten te vet hooi
of toch verandering van stal dat die in hetzelfde dorp stond zegt niks hij staat nu toch ook in een andere stal neem ik aan.
Het kan van ales zijn hoor maar ik zou eens zijn voer onder de loep nemen
tamary
Geplaatst: 27-09-10 21:51
Janedieene schreef:
Ja daarom. en het komt ook niet echt van verandering van plaats. Want hij stond in het plaatsje waar wij dus ook wonen.
Andere grassoorten, ander weidebeheer, ander voer, stress en andere benadering kunnen ook jeukklachten geven. Laat een DA komen en onderzoeken op huidparasieten. Is er toevallig ook ontwormt net voor de jeukklachten begonnen?
Het kan ook van het bijten van de andere hengst zijn, onder de haren zitten dan korsten, en die gaan er na een poosje af waardoor kale plekken ontstaan, daarna zullen er weer nieuwe haren komen......... een normaal genezingsproces.