Hoi bokkers.
Ik heb een jonge pony, van nu ruim 4.5 jaar oud.
Echt een schat van een pony, hij luistert goed naar me, vertoont geen dominant gedrag, houd rekening met mijn
persoonlijke ruimte.. Eigenlijk veel te braaf voor een jonge pony.
Maar..(anders zou ik natuurlijk geen topic openen..) Ik hoor regelmatig van stalgenoten dat hij zich misdraagt als zij op de weide zijn.
Bij ons op stal zet elke avond iemand anders de paarden binnen.
Nu het laatste incident.. Een stalgenootje van 11 wou haar pony knuffelen in de weide, pablo komt zich er mee bemoeien, duwt haar pony opzij, en gaat lekker op haar voet staan. Met als gevolg, meisje mank.
En zo zijn er een rij voorvallen.. Ik baal hier verschrikkelijk van, en weet niet goed wat ik er mee aan moet.
De meeste van mijn stalgenoten kunnen ondertussen met hem om gaan, maar elke keer als er een nieuw persoon bij komt moet er weer
gekl**t worden.
Ik heb al eens geprobeerd te helpen met de omgang, maar dan ben ik er ook, en dan gedraagt hij zich keurig.
Wie o wie heeft een idee voor mij.
Even ter achtergrond.. ik weet niet of het er iets mee te maken heeft.. Pablo is door zijn fokker heel jong (2.5/3 maanden) bij zijn moeder weggehaald, en heeft alleen gestaan tot hij 11 maanden was.
Daarna is hij bij mij gekomen. Hij heeft als veulen weinig tot geen menselijk en paardencontact gehad.