Voorlezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Voorlezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 15:33

Hallo,

Ik vroeg me af of jullie wel eens aan vreemden vragen of zij je proefje willen voorlezen?

Ik rijd dressuurwedstrijden en mijn ouders + broertje snappen niks van wat ik doe en snappen dus ook niets van het voorlezen. Op mijn eigen manege valt natuurlijk altijd wel iemand te vinden die we kennen en die dan wel eens voor wil lezen. Echter zijn er van mei tot september geen buitenwedstrijden op mijn eigen manege. Ik heb verder ook geen kennissen of vrienden die mij zouden kunnen voorlezen.

Zou het niet een beetje raar zijn om het aan een vreemde te vragen? :+

_Christine

Re: Voorlezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:38

Ik heb dat ook wel eens gedaan :j
Er is altijd wel iemand die dat even wil doen,
nu kunnen mijn ouders het zelf gewoon dus hoeft het niet meer.
En meestal rijd ik ze nu ook uit mijn hoofd.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:10

Er zijn meerdere mensen die een wildvreemde vragen :) Ik vind het nooit een probleem om iemand voor te lezen, mits ik er tijd voor heb. Zo zullen vast meer mensen erover denken :)

Heb je anders geen kennis of vriend(in) die met je mee wil om je voor te lezen?

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 17:59

Nouja zoals ik al zij heb ik geen kennissen of vrienden die paarden leuk vinden en er dus genoeg van afweten om het voor te lezen, ik hoop dat mijn vader het over een jaar ofzo toch zelf kan doen. Maar goed zo raar is het in ieder geval niet :)

Bedankt voor jullie antwoorden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:58

Ik hoef maar een voet op een concoursterrein te zetten en ik word gevraagd om voor te lezen door Jan en Alleman, dus zo raar zal 't niet zijn :D

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:12

het is wel handig om het op tijd op die wedstrijd aan iemand te vragen.. anders ben je aan het inrijden met het idee dat je ook nog iemand moet zoeken die je voor wil lezen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:14

Het is mij wel eens gevraagd door een wildvreemde. Die heb ik gewoon even voorgelezen, was geen probleem voor mij.
En het wordt ook wel eens gevraagd via degene met wie ik op wedstrijd ben.

Inderdaad mooi op tijd vragen, er is vast wel iemand die het voor je wil doen!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:16

ik krijg ook weleens de vraag of ik een totaal onbekende wil voorlezen, en zolang ik daar de tijd voor heb doe ik dat graag hoor.
zolang het op tijd gevraagd wordt, is het meestal geen probleem :)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:17

Wij vragen ook vaak zat iemand anders! en als het uit komt met de proeven (van degene waar de voorlezer bij hoor) doen ze het eigenlijk allemaa lzonder twijfel! heel fijn is dat. Dat iedereen elkaar gewoon helpt.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:22

Ik word daarvoor ook weleens gevraagd. Geen probleem hoor, zolang het diegene die ik eigenlijk moet voorlezen niet hindert.

Inderdaad wel op tijd vragen. :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:33

Ook ik word wel eens gevraagd en vraag heel vaak een (on)bekende om mij voor te lezen. Nooit een probleem geweest.
En ik trakteer graag op een lekker drankje aan mijn goede hulp tijdens de proeven :j

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:20

Ik ben vaak op de wedstrijden te vinden in de regio zuid-holland. Per wedstrijd lees ik dan 2 a 3 mensen voor omdat zij niemand bij zich hebben.

Vind het helemaal niet erg om te doen, het heeft voor mij alleen maar voordeel dat ik zelf de proeven uit mijn hoofd kan als ik zelf wedstrijd rij!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:26

Ik zou daar zelf wel stress van krijgen, als m'n starttijd nadert en ik nog niemand heb gevonden om te lezen. Ik zou dan niet lekker mee los kunnen rijden, maar steeds om me heen aan het kijken om een lezer te vinden.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:24

Ik heb er eergisteren 7 voorgelezen xD
Waarvan ik er denk ik 3 niet kende, maar die zijn via vrienden bij mij gekomen :P

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:40

Er zijn genoeg mensen die jou ook willen voorlezen op wedstrijd. Als je iemand daar wil vragen moet je wel op tijd zijn met vragen en regelen omdat niet iedereen dat ziet zitten.

Een andere optie is om je proeven uit je hoofd te leren en uit je hoofd te rijden op de wedstrijd. Heb je geen stress dat je geen lezer hebt of kunt vinden ook!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:27

ow,wat ben ik blij met dit topic... ik maakte me er ook al zorgen over. Mijn pa is (nog) niet ervaren genoeg (die vergat van de week halverwege de volte te vertellen dat ik in galop moest aanspringen)..... ;-) Hij doet wel zijn best hoor ! Komt vast goed.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:08

het komt idd altijd wel goed, ik vraag het ook wel eens aan iemand die ik niet ken.
maar meestal probeer ik iemand mee te nemen die mij voorleest omdat ik anders altijd een beetje in paniek raak omdat ik bang ben dat ik geen voorlezer heb :+ en dan zit ik niet echt rustig op m'n paard

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:13

Maar je zorgt dan toch gewoon dat je een lezer hebt vóórdat je je paard opstapt?

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:14

Stacey schreef:
Maar je zorgt dan toch gewoon dat je een lezer hebt vóórdat je je paard opstapt?

Maar om nou iemand een half uur te laten wachten die je niet eens kent vind ook een beetje banketstaaf

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:28

Dat ervaar ik toch anders. Meestal weet je dan inmiddels wel hoe laat je moet rijden (of het in- of uitgelopen) en kan die persoon op de juiste tijd bij de ring staan. :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:32

sanowa schreef:
het komt idd altijd wel goed, ik vraag het ook wel eens aan iemand die ik niet ken.
maar meestal probeer ik iemand mee te nemen die mij voorleest omdat ik anders altijd een beetje in paniek raak omdat ik bang ben dat ik geen voorlezer heb :+ en dan zit ik niet echt rustig op m'n paard

Als je vader toch meegaat zou ik die even een spoedcursusje geven, en zelf zorgen dat je de proeven uit je hoofd kent ;)
Heb je ook geen stress om ter plekke nog 1 te zoeken

ilonaapakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:20

nee nog nooit

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:26

Ik ging vaak helemaal alleen op wedstrijd, dus vroeg vaak aan mensen of ze wilde lezen, eigenlijk was het nooit een probleem.
Ik vroeg me dat ik het begin ook af maar aan de ander kant hoe raar vind jij het als iemand aan jou vraagt om te lezen, omdat ze niemand hebben.
Wel verstandig om je proef goed door te lezen want je kan pech hebben en iemand treffen die je niet goed verstaat.
Ken ook iemand die de proeven uit haar hoofd leerde, zo ben je helemaal niet afhankelijk van een ander.

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:00

Wat maakt het nou uit om aan een vreemde te vragen of ze voor willen lezen? Dat komt altijd voor. Sommige mensen vergeten ook iets, en vragen ook aan vreemden of ze het mogen lenen. En een proefje lezen wil iedereen wel!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:34

Ik vraag het regelmatig, mijn lezer zegt weleens af op het laatste moment en dan moet ik wel! Tot nu toe altijd gelukt, ik bedank netjes en ik vraag het aardig ;)

Andere optie, proeven uit je kop leren!