poep op de stoep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

poep op de stoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 22:23

Ik hoor net dat er een wetgeving aan zit te komen die ruiters en menners verplicht mest op te ruimen tegen forse boetes.
zie je het al voor je ,elke keer als je paard of paarden mest-mesten.... halthouden,en wel gelijk,
Levens gevaarlijk en uiterst onpraktisch.
Wat vinden jullie hier nu van??

Bopje

Re: poep op de stoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:27

En wat nou als je paard poept op een drukke weg tijdens het oversteken? Erg gevaarlijk

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:28

Ik zie het probleem niet. Ik stap altijd af als mijn paard gemest heeft en veeg het dan naar de kant of vraag een bezem aan iemand als het bij een huis is..

En op de stoep mag je niet eens rijden dus daar hoort al helemaal geen mest te liggen ;)
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 25-09-10 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:28

Mwoh, in sommige gevallen is het onpraktisch ja.
Op de weg oke, maar soms kom ik ook paardenpoep op de stoep tegen, dan denk ik, goh stap even af en schop het in het gras ofzo.
Kleine moeite. Met een aanspanning is het een ander verhaal natuurlijk, maar die rijden ook niet op de stoep neem ik aan.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:30

Achhh mijn vader is van mening dat je best op je paard kan zitten met een bezem en schep..... :S

Ik zie het nog niet zo zitten maar ja...

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:33

Manon schreef:
Op de weg oke, maar soms kom ik ook paardenpoep op de stoep tegen, dan denk ik, goh stap even af en schop het in het gras ofzo.
Kleine moeite. Met een aanspanning is het een ander verhaal natuurlijk, maar die rijden ook niet op de stoep neem ik aan.

Snap eigenlijk niet wat een paard op de stoep doet....
Weg of fietspad nog wel maar stoep lijkt mij niet nodig om daar te lopen.

Aanspanning is toch weer makkelijker een schep en bezem mee te nemen en (niet altijd maar) meestal toch met menner en bijrijder...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 22:47

Manon schreef:

Poep op de stoep staat er alleen omdat dat lekker bekt.
in het gras schoppen heeft geen zin want we hebben het hier over een opruim picht

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:47

Binnen de bebouwde kom kan ik er wel inkomen............

Onlangs liep ik met mijn honden in de woonplaats bij mijn ouders en daar lag de gehele stoep incl. fietspaden onder de stront nadat een clubje van de plaatselijke manege op buitenrit was geweest en vanuit dat opzicht begrijp ik het wel.

Honden bezitters betalen zo'n 80 eurie honden belasting en wordt tegenwoordig geacht de 'hoop' op te ruimen met de daarvoor bestemde zakjes en het te deponeren in de daarvoor bestemde bakken. Poept de hond toch op straat (of loopt de hond los)
in bepaalde gebieden riskeren zij ook een boete

Zelf poept mijn pony op commando, of tenminste ik heb hem aangeleerd dit in de bermen te doen. Aan het begin zet ik hem daar dus ook bewust in en poept hij (indien nodig ;) ). Gaat het toch fout onderweg in de woonwijk (stoepen of fietspaden, stap ik af schuif ik het aan de kant en rijdt later even terug om het op te ruimen. Doorgaande wegen is wat lastiger aangezien daar veel auto's rijden.

Inmiddels wonen bij buiten de bebouwde kom en rijd ik veel over bospaden.......en daar ga ik het echt niet opruimen

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:50

tuurlijk, even terug rijden met de auto... schep en bezem mee... mest even op de achterbank leggen, lossen op stal op de mest hoop en vervolgens je zus op de achterbank zetten... GOED IDEE!!!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 22:56

Ewan schreef:
tuurlijk, even terug rijden met de auto... schep en bezem mee... mest even op de achterbank leggen, lossen op stal op de mest hoop en vervolgens je zus op de achterbank zetten... GOED IDEE!!!

Nee niet terugrijden 'gelijk opruimen want als je betrapt wordt ben je gelijk de klos...

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:00

ja maaaaaar... waarmee ga je dat doen dan als je op je paard zit en niets bij je hebt? zakje en in de vuilnisbak... dan moet je zakje wel het voormaat van een vuilniszak hebben... en een rol vuilniszakken is ook vrij groot om mee te nemen... lijkt mij niet lekker draven en galopperen...

edit; oftewel ik vind het onzin, uiteraard als het paard niet in de berm of op ruiterpad mest zal ik het wel wegtrappen de goot of berm in.

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:02

Op zich wel logisch.

Ik hoor veel mensen zeggen "Wat moet je op de stoep".
Wij hebben helaas geen andere keus, en moeten op de stoep, omdat we anders op de autoweg zitten. Op stoepen ruim ik 't altijd op, dan maar met de zijkant van de schoen. Maar als 't niet in de weg ligt, o.i.d. laat ik 't liggen.

Daarnaast vind ik paardenmest lang zo ranzig niet als hondenstront. Maar dat is misschien persoonlijk :P

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:03

paardenmest zie je gelukkig ook wat makkelijker door het grote voormaat :) dus fiets of loop je er gelukkig minder snel doorheen. Hondenpoep zie je vaak niet liggen...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 23:04

Ik vraag me af of dit ook gaat gelden voor de bereden politie...zie je het al voor je...midden tussen de reltrappers en dan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:07

papagroom schreef:
Ik vraag me af of dit ook gaat gelden voor de bereden politie...zie je het al voor je...midden tussen de reltrappers en dan.....

'Oh momentje, even stoppen met elkaar neersteken, mijn paard heeft gepoept!' :')

Nee, ik zie mezelf de poep niet de berm inschuiven met mijn dure derby laarzen.. En helemaal opruimen?? Moet ik het dan meenemen in een vuilniszak ofzo? Er terug instoppen misschien? :+

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:13

Je dure Derby laarzen? Sorry :) Maar als je die niet vies wil hebben waarom heb je ze dan aan als je met paarden bezig bent?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:15

ja dat wordt dus een kurkje kopen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:18

Shahazai schreef:
Je dure Derby laarzen? Sorry :) Maar als je die niet vies wil hebben waarom heb je ze dan aan als je met paarden bezig bent?

Omdat ik ze alleen aan heb met rijden, het zijn dan ook rijlaarzen.. Geen stalschoenen. Ik ga geen verse stront opzij schuiven met laarzen van 400 euro... := Daar zijn stalschoenen voor, maar die heb je niet aan met rijden. :+

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 23:21

Voor de menners kan een mestzak nog wel werken...maar wees eerlijk dat is toch geen porem

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:46

Ben benieuwd of de politie dat echt gaat controleren en dan zullen ze je echt wel op heterdaad moeten betrappen anders zit het er ook niet in. Of iemand zou je op de foto moeten zetten en dan een klacht in dienen ofzo.

In een woonwijk vind ik dat heel begrijpelijk en anders rijdt ik altijd in de berm of in het bos maarja er zijn mensen die overal moeilijk over doen natuurlijk.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:49

mijn vriend zei ook dat hij dat vrij normaal vindt.....
dus ik vraag hem hoe hij dat voor zich ziet, antwoord; gewoon een schep meenemen!!

misschien kan iemand iets bedenken en naar het beste idee van nederland...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 00:01

suuzepuus schreef:
mijn vriend zei ook dat hij dat vrij normaal vindt.....
dus ik vraag hem hoe hij dat voor zich ziet, antwoord; gewoon een schep meenemen!!

misschien kan iemand iets bedenken en naar het beste idee van nederland...

misschien wil je vriend met een kruiwagen achter je aan lopen..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:01

dat is ook nog een idee!!
of hij gaat mee met paard en wagen en neemt dan de hele zooi mee....

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:08

Ik vind het zo krom als wat. Ik stap nooit of te nimmer af op buitenrit. Gewoon te gevaarlijk. En dan nog waar moet je het laten ? Worden flinke zadeltassen. Ik heb ook al van die zakken gezien die je achter je paard kan hangen, maar dat gaat ook lang niet elk paard accepteren denk ik.
Vandaag poepte mijn paard toen ik net van stal af was. Dan ruim ik het natuurlijk wel op als ik terug kom, maar toen had de buurman het al gedaan. Heb hem dan ook netjes bedankt.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:26

ik vind het dus maar een stom iets.. ik bedoel..de weg..tja vroeger kwamen ze vaker wegen vegen, tegenwoordig word er bezuinigt.. verder kan het idd gevaarlijk zijn! sommige paarden kun je los laten staan, vast houden of ff aan de lantaarnpaal vinden als t dan echt echt moet... maar er zijn veel mensen bang voor paarden, tevens ga ik een drukker paard niet zomaar in de handen van een onervaren iemand geven.

ik ken paardjes waar ik echt niet ff met een bezem bij kan zitten... en ja in de berm schoppen gaat nog wel maar van de stop opruimen... ik moest namelijk soms langs drukke wegen waar de stoep breed is maar fietspad en weg zo smal dat de auto er ook net langs komt! veel ste gevaarlijk om daar (drukke weg) over te rijden met een paard.

Dan heb je ook nog mensen die op een paard stappen met een krukje of muurtje dit omdat hun zadel anders onder de buik zit...zie t al voor me stap je af en kom er dan nog maar eens ergens op!!

met een menwagen zie ik t al helemaal voor me, paard mest, huppa stilstaan, gelijk file achter je, geirriteerde mensen (tutteren miss ook nog, paard weg!) ondanks dat het aangeraden word van niet rijden er genoeg mensen soms alleen..en dan?

En terug rijden is al helemaal niet te doen!

ik vind het iig onzin! althans het helemaal opruimen dan...