Ervaring met de bodyprotectors van Divoza?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Ervaring met de bodyprotectors van Divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 15:48

Hoi :)

Heeft iemand ervaring met een van de bp's van Divoza?
Welk merk en welke prijs? :)

groetjes bumper.

Dubbelsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:04

Ik heb de BP van Imperial Riding jaren geleden gekocht bij Divoza. De BP bevalt goed, maar is op zich wel wat `massief` vergeleken bij de nieuwe generatie BP´s.
Als je een BP gaat kopen, is het wel verstandig om tijdens het passen even met je BP op een demozadel te gaan zitten. De ene BP is namelijk aan de achterkant wat langer dan de andere, waardoor je dan net met de achterkant tegen je zadel aankomt (en je BP omhoog gaat). Tegenwoordig heb je ook BP´s met flexibele blokjes, dan heb je dat probleem minder snel.

Valerie_V

Re: Ervaring met de bodyprotectors van Divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:34

Ik heb een BP van race safe deze is niet te koop bij divoza, maar dat is dus zo'n BP met losse blokjes dat zit echt veel lekkerder het zit ook gewoon als een bodywarmer.

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 13:17

ik heb jaren terug ook een gekocht bij divozaa <3
ik heb geen iddee welk merk ?
maar het was wel duur heb hem nu nog steeds . (:

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:07

ik heb een body van Mondoni, hij zit onwijs lekker, genoeg adem ruimte (maar dat komt ook vooral omdat ik smal ben, met een lang bovenlijf en dus een volwassen maat moet, en extra strak xd).
Elke cent waard, hij was rond de 110 euro.

Frieshy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:04

Ik heb er zelf een van Harry's horse ongeveer anderhalf jaar bij divoza gekocht voor toen nog 90euro (denk ik, weet t niet meer precies). Vind m zelf een beetje te lang aan de achterkant, en zit dan soms ook in de weg met rijden.

Dubbelsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:49

Frieshy schreef:
Ik heb er zelf een van Harry's horse ongeveer anderhalf jaar bij divoza gekocht voor toen nog 90euro (denk ik, weet t niet meer precies). Vind m zelf een beetje te lang aan de achterkant, en zit dan soms ook in de weg met rijden.

Dat is precies waarom het handig is, om bij het passen van een BP, er even mee op een (demo)zadel te gaan zitten! :P Niet iedereen en niet elke BP heeft een "standaard rugmaat". Ik vind de maten van BP's sowieso wat vreemd, ik heb de BP van Imperial Riding in maat volwassenen XS, terwijl ik 1.78 ben. Ik draag mijn BP over mijn jas (anders moest de maat nog kleiner).
Nog een tipje: bedenk vantevoren of je de BP onder óf over je jas wilt gaan dragen.

Frieshy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:26

Dubbelsprong schreef:
Dat is precies waarom het handig is, om bij het passen van een BP, er even mee op een (demo)zadel te gaan zitten! :P Niet iedereen en niet elke BP heeft een "standaard rugmaat". Ik vind de maten van BP's sowieso wat vreemd, ik heb de BP van Imperial Riding in maat volwassenen XS, terwijl ik 1.78 ben. Ik draag mijn BP over mijn jas (anders moest de maat nog kleiner).
Nog een tipje: bedenk vantevoren of je de BP onder óf over je jas wilt gaan dragen.

Ben inderdaad op t demo zadel gaan zitten en toen zat het goed. Maar toen ik er echt mee ging rijden (moest van school, heb zowiezo niks met die dingen, vind het alleen maar vervelend zitten) bleek dat ding toch te lang te zijn. Maarja toen zat ik al in Engeland en kon k m ook niet meer ruilen. Als ik die toekomst ooit nog een BP zou kopen zou ik ook voor een dunnere kiezen. Deze was zo dik dat ik nauwelijks van mn paard kon komen. Moest er echt vanaf 'springen'. Geen aanrader.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:58

ik heb ze allemaal aangehad bij divoza, of ik kon me er niet in bewegen, of ze waren te zwaar, of te lang bij de rug,

heb er 1 op internet besteld met een superservice, kreeg meerdere maten toegestuurd en kon zo rustig passen, ik heb een hows racesafe, beweeglijk, licht en comfortabel,

maar goed het is dus persoonlijk, wat ik bv te zwaar vind kan een ander weer prettig vinden :+