Andere rijvereniging Kring Eindhoven, zonder verplichtingen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Andere rijvereniging Kring Eindhoven, zonder verplichtingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 16:36

Ik ben rond aan het kijken voor misschien een andere rijvereniging binnen kring Eindhoven.

Eisen:

- Niet verplicht meehelpen bardienst/wedstrijden.
- Geen extra kosten als je niet mee helpt op wedstrijden.
- Vrijheid om je eigen wedstrijden in te schrijven en onbeperkt startcoupons ontvangen.

Kortom, niet moeilijk doen, starten wanneer je wilt starten en verder gewoon individueel bezig zijn.

Ik ken een paar mensen die bij VEM lid zijn, zoals mijn instructeur, mensen waar ik mijn paard gekocht heb. Volgens mij hoeven die ook geen moeite te doen voor acitiveiten etc.

Als je weet wat je betaalt aan contributie hoor ik het ook graag!

Anoniem

Re: Andere rijvereniging Kring Eindhoven, zonder verplichtingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:36

St Cornelius Son ? Heb ik anderhalf jaar bijgezeten, heb niks met die hele club te maken gehad. ;)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:35

Maar wat is het probleem als je heel af en toe gevraagd word te helpen bij een wedstrijd?

Ik ben lid in Nuenen, geen moeilijke club.
Ze organiseren 2 of 3 wedstrijden per jaar en dan word er wel ooit gevraagd of je wilt komen helpen, maar niets moet.
In Geldrop bij st George en bij EGRV zijn ze geloof ik ook wel makkelijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 20:56

Het gaat er niet om dat dat erg is maar als je niet kunt moet je 50 euro dokken. En een jaar was ik op vakantie ander jaar bruiloft...worden het toch wel dure wedstrijden om niet te helpen. En ik rij zelf niet zo intensief wedstrijden dus dan is het wel een dure hobby om alleen maar ergens lid te zijn om af en toe een wedstrijdje te rijden. Daarbij ben ik lid van nog een club waar ik mee help met wedstrijden. Deze club wil ik niet opzeggen ivm rijden in binnenbak, daarom ben ik ook lid geworden. Daar hebben ze ook al de borgregeling ingevoerd :). Maar deze club zit niet in kring eindhoven en hebben imo mindere accomodaties tijdens winterwedstrijden anders was ik daar gaan rijden.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 24-09-10 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:59

Dat vind ik ook een hele rare gang van zaken!
dan kun je idd beter van club wisselen. Waar was je nu lid?
Ik geloof dat het in weinig clubs zo gaat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 21:01

Ik heb mijn berichtje nog aangepast. Dus de andere club waar ik ook lid ben voert dat ook al in...

Ik ben nu lid bij Sonse Heide. En in Best zodat ik in de winter binnen kan rijden indien nodig.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:17

Goh, ik wist helemaal niet dat clubs dat zo oplossen! beetje vreemd.
Best is geen kring Eindhoven?
Breugel eens proberen dan? of idd VEM.

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:50

Om o.a. dezelfde reden ben ik ook weggegaan bij Sonse Heide. Bovendien vond ik de extra euro voor elke set startcoupons en de extra vijf euro voor elke startkaart ook bezwaarlijk!
Ik hielp elk jaar 2 keer mee, een keer voor mijn eigen borg en een keer voor mijn man, op zich geen probleem, maar toch...
St. Cornelius heb ik toen geprobeerd maar die namen niemand meer aan. Nu lid bij VEM, bevalt me prima! Alles zelf regelen en verder geen verlichtingen, al vinden ze het wel fijn als je komt helpen. Geldrop is volgens mij ook makkelijk ja

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 14:05

Ik had de rekeningen nog naast elkaar gehouden, inderdaad elke keer 5 euro extra op de rekening... Kosten een set startcoupons ook nog 1 euro extra?

Of ik moet wel buiten de kring gaan en voor Best gaan rijden maar als ik over 3 jaar met mijn jonkie op pad wil zijn de wedstrijden in st oedenrode en geldrop (selectie) toch wel fijn... of het zit tussen mijn oren.. ;) Hoewel outdoor je toch ver op pad moet.

Best is kring Oirschot. Ik zal eens kijken welke selecties die allemaal hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 14:16

Hm zo te zien is er wel wat veranderd sinds een heel aantal jaren geleden. Vroeger moest je naar Haaren/Moergestel voor selecties en dat was buiten losrijden.

Tegenwoordig zijn de kleur vd rijjasjes ook vrijgegeven want geen haar op mijn hoofd dat ik in bordeaux rode jas ga rijden :)

Dit zijn de locaties van kring oirschot deze winter:

Selecties B/L
Oirschot (2 ringen + binnen losrijden)
OWM Beers (1 ring + binnen losrijden)
Boxtel (1 ring + binnen losrijden)

Voor het M/Z
Tilburg Moleneind (binnen losrijden..? )
Berkel Enschot (binnen losrijden)
Tilburg Moleneind

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:17

waar heb je in kring oirschot nog meer indoors dan?
Oirschot zelf is prima rijden.
Het zou het makkelijkste voor je zijn om bij 1 vereniging lid te zijn denk ik.

Ik zie dat je de selecties hebt toegevoegd, is nog niet zo slecht toch? Gewoon voor best blijven rijden zou ik zeggen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:21

Moergestel selectie?
Dat was alleen maar toen we nog rayonwedstrijden hadden. :D
Haaren is idd verschrikkelijk voor selecties, gelukkig hoeft dat niet meer.

Maar de selecties zijn maar 3x per seizoen, de rest kun je dan in kring Eindhoven starten.
Wel erg jammer dat onze selecties de laatste jaren gelijk vallen met St Oedenrode en Indoor Breugel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 14:22

asjemenou schreef:
Moergestel selectie?
Dat was alleen maar toen we nog rayonwedstrijden hadden. :D
Haaren is idd verschrikkelijk voor selecties, gelukkig hoeft dat niet meer.

Maar de selecties zijn maar 3x per seizoen, de rest kun je dan in kring Eindhoven starten.
Wel erg jammer dat onze selecties de laatste jaren gelijk vallen met St Oedenrode en Indoor Breugel.

Och ja.....dat waren rayonwedstrijden! Wat hield dat ook alweer in?? Want toen ik in kring Eindh reed hadden ze geen rayon (of dat is toen afgeschaft...?)

Anja weet jij hoe het rijden is in tilburg en berkel-enschot? Ben ik nog nooit geweest.

Edit: ik ga ook wel eens naar Den Dungen of Rosmalen bijv, dat is ook geen kring Eindhoven. Ik zoek zelf mijn wedstrijdjes uit alleen voor de selecties is het wel handig ergens fijn te kunnen rijden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:24

schoentje schreef:
waar heb je in kring oirschot nog meer indoors dan?

Locaties waar je binnen los kunt losrijden bedoel je?
Oirschot
Boxtel
Berkel Enschot
Hulten
Tilburg
Beers
Andere Tilburg
Udenhout
Riel
Heukelom
Over een tijdje misschien Moergestel

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:27

Tilburg vond ik altijd wel fijn.
Fijne grote losrijbak. Alleen de wedstrijdhal is kleine en stoffig. Je rijdt in het Z langst de keerwand, en in de lagere klasses staan er hekjes op de korte zijdes.
Ik vond het er altijd prima.

Berkel Enschot heeft een hele mooie wedstrijdbaan. Lekker groot en mooi verzorgt.
Alleen daar is de losrijbak weer erg klein, beetje hetzelfde als soethout, misschien nog wel een metertje kleiner. Met goed weer kun je wel buiten losrijden.
En er zijn plannen om er een grote hal bij/aan te bouwen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:28

Een kring was toen onderverdeelt in Rayons.
Onze rayon bestond uit Beers, Best, Oirschot en Moergestel geloof ik.
Dus als je dan 3 rayonwedstrijden had, dan was er dus altijd 1 op een mindere locatie.
Na de rayon selectie mochten de beste naar de kringfinale, die was gelukkig wel altijd in een goede bak.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 14:31

Oke dus dat is goed te doen? Klein losrijden is voor Riccardo niet zo'n probleem. Misschien dat ik maar gewoon moet overwegen dan toch in Best een startkaart te regelen dan ben ik gewoon van 1 vereniging lid, heb ik ook geen dubbele contributiekosten hoewel dat in son 32.50 is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 14:31

asjemenou schreef:
Een kring was toen onderverdeelt in Rayons.
Onze rayon bestond uit Beers, Best, Oirschot en Moergestel geloof ik.
Dus als je dan 3 rayonwedstrijden had, dan was er dus altijd 1 op een mindere locatie.
Na de rayon selectie mochten de beste naar de kringfinale, die was gelukkig wel altijd in een goede bak.

Ohke, en na die kringfinale ging je toch door naar de NKB kampioenschappen :+ (hoezo oude doos :P)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:34

maar dat zijn allemaal nog niet zo'n verkeerde locaties. Sommige wat oud of klein, maar de echt slechte bodems is wel verleden tijd.
De meeste locaties ken ik van het springen, als er gesprongen kan worden, moet een dressuurproef ook wel lukken toch?
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 25-09-10 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:34

Nee, eerst de NBC kampioenschappen toch? En daarna de NKB?
Weet het ook niet meer precies, is lang geleden!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:35

schoentje schreef:
maar dat zijn allemaal nog niet zo'n verkeerde locaties. Sommige wat oud of klei, maar de echt slechte bodems is wel verleden tijd.
De meeste locaties ken ik van het springen, als er gesprongen kan worden, moet een dressuurproef ook wel lukken toch?

Volgens mij zijn er weinig kringen met betere (en meer) binnenlocaties dan kring Oirschot. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 15:05

asjemenou schreef:
Nee, eerst de NBC kampioenschappen toch? En daarna de NKB?
Weet het ook niet meer precies, is lang geleden!

Oh ja NCB en dan NKB!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:56

Zonnetje81 schreef:
Hm zo te zien is er wel wat veranderd sinds een heel aantal jaren geleden. Vroeger moest je naar Haaren/Moergestel voor selecties en dat was buiten losrijden.

Tegenwoordig zijn de kleur vd rijjasjes ook vrijgegeven want geen haar op mijn hoofd dat ik in bordeaux rode jas ga rijden :)

Dit zijn de locaties van kring oirschot deze winter:

Selecties B/L
Oirschot (2 ringen + binnen losrijden)
OWM Beers (1 ring + binnen losrijden)
Boxtel (1 ring + binnen losrijden)

Voor het M/Z
Tilburg Moleneind (binnen losrijden..? )
Berkel Enschot (binnen losrijden)
Tilburg Moleneind

Tilburg Moleneind is inderdaad binnen starten (20x40 en Z 20x60) plus binnen losrijden (20x40) :)

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:15

e.g.r.v. geldrop

ilonaapakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:22

Het gaat er niet om dat dat erg is maar als je niet kunt moet je 50 euro dokken. En een jaar was ik op vakantie ander jaar bruiloft...worden het toch wel dure wedstrijden om niet te helpen. En ik rij zelf niet zo intensief wedstrijden dus dan is het wel een dure hobby om alleen maar ergens lid te zijn om af en toe een wedstrijdje te rijden. Daarbij ben ik lid van nog een club waar ik mee help met wedstrijden. Deze club wil ik niet opzeggen ivm rijden in binnenbak, daarom ben ik ook lid geworden. Daar hebben ze ook al de borgregeling ingevoerd . Maar deze club zit niet in kring eindhoven en hebben imo mindere accomodaties tijdens winterwedstrijden anders was ik daar gaan rijd