Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xDaPhNex schreef:Volgens mij is je shet niet bang, maar maakt ze er een spelletje van.

Pluttersput schreef:Ik zou het fijn vinden als je met hoofdletters en in abn gaat tiepen, dan is het makkelijker te lezen
Tips.. Zodra ze zich eens laat aaien, niet meteen weer de wei uit halen, maar gewoon eens met brokjes gaan, en die geven, en dan iets anders gaan doen. En als je haar eens aan het halstertje hebt, halstertje afdoen en iets anders gaan doen. Zodat ze vastpakken niet gaat associeren met iets doen.
Heb precies zo'n merrie hier, en die doet het ook. Nu, na eigenlijk 3 jaar, begint ze wat bij te draaien. Maar dat heeft ook echt wel even geduurt

Pluttersput schreef:Dat moet je streven ook helemaal niet zijn
Je eerste doel moet je makkelijk opstellen: brokjes uit je hand laten eten. Wil ze weg, geen probleem, laat maar gaan.
Vervolgens ga je dat uitbouwen. Eens een aai op haar neus, dan een kriebel over haar hoofd, en zo ga je steeds verder.
Belangrijk bij dit soort poowns is een engelengeduld, en babysteps
Giolli schreef:De reden is dat je pony weet, zodra jij er aan komt moet er gewerkt worden!![]()
Probeer dit eens op te bouwen met naar hem/haar toe te gaan en hem belonen als hij bij je komt. Je geeft géén snoepje/brokjes als hij niet bij je komt. Alléén als hij bij je komt!
Ga dan niet gelijk weg, blijf even lekker in de wei zitten.
En als hij aandacht wilt, Prima toch? Dan geef je hem die toch?![]()
Als hij geen aandacht wilt, maar wel een snoepje.. Prima! Dan krijgt hij dat toch?![]()
Zo weet pony-lief dat jij niet alleen bij hem komt als er gewerkt moet worden en zal dus ook veel sneller bij je komen.
) over wat een goede leeftijd is om een pony te gaan berijden.
senna21 schreef:Als ze werkelijk drie jaar is, lijkt het me beter om het rijden voorlopig even te laten.
Drie jaar is nog jong; te jong om veel mee te rijden.
Je kunt de tijd gebruiken om haar vertrouwen te winnen.
Hier op Bokt en in paardenboeken vind je info (en heel verschillende meningen) over wat een goede leeftijd is om een pony te gaan berijden.
Succes!