Paard na scheren veel donkerder dan vorig jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Paard na scheren veel donkerder dan vorig jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 22:37

(hoop dat het hier goed staat)

Ik vraag me echt even af hoe dit kan? Mijn paard (5 jarige kwpn merrie) is gister geschoren, foto van vandaag:
Afbeelding

Er is echt heel weinig verschil met haar zomervacht, maar ik dacht eerst dat aan mij lag omdat ze dit jaar één maand eerder is geschoren dan vorig jaar en het contrast dus minder erg is dan vorig jaar. Daarnaast had ik vorig jaar niet verwacht dat ze zo licht zou worden en ben ik nu gewend hoe ze geschoren eruit ziet.
Maar toen ik net even de foto's van vorig jaar erbij pakte, vond ik het toch wel een heel verschil:
Afbeelding

Kan het dan zo'n verschil maken dat ze dit jaar wat eerder geschoren is? Kaal = kaal toch? :+ Aan de manier van scheren ligt het echt niet, ze is door een heel vakkundig iemand geschoren :j

_Reneee

Re: Paard na scheren veel donkerder dan vorig jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:41

Ik denk dat ze gewoon nog niet helemaal aan het verharen was, dat de ondervacht nog van de zomer is..

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 22:45

Nou ze was behoorlijk aan het verharen, vandaar dat ze al geschoren was, best al een vacht (al was het nog niet zo dik als vorig jaar ;))

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:40

Ligt denk ik aan de periode dat je scheert.

Als ik mijn paard begin oktober scheert komt hij er echt zwart onderuit. Scheer ik heb november of later, dan is hij grijs.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:01

Komt door de periode, ik heb de mijne gister sgeschoren en is gewoon zwart. Eind oktober zou hij bruin zijn. Als ik hem voor de 2e keer scheer wordt hij ook altijd lichter/bruiner.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:04

Inderdaad, 2 jaar geleden had ik mijn pony eind september geschoren, was ie nog bijna zwart. Vorig jaar eind oktober geschoren was ie al helemaal grijs. Heeft toch met de ondervacht te maken schijnbaar :j

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:59

Bedankt voor de reacties! Weer wat geleerd haha :P