"steeds" thermolaarzen, ervaringen, hoe vallen de maten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judith_slu

"steeds" thermolaarzen, ervaringen, hoe vallen de maten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 22:11

Heey!

Ik heb dus nieuwe thermo`s op het oog, vorig jaar al een beetje eigenlijk haha. Maar deze komen van een duitse site, nou zit ik sowieso al met iele kuitjes dat ik alleen maar op maat aangepaste laarzen pas maar voor mijn winterlaarzen heb ik geen honderden euro`s over.
Maar ik zit dus met de voetmaat. Vallen Duitse maten (of dit merk misschien) ook kleiner of groter uit?
Ik zit altijd een beetje tussen 40 en 41 namelijk :Y)
Erg fijn. Normaal gesproken pas ik in 40 maar bij maten die erg klein uitvallen ben ik dan wel weer 41 nodig. En aangezien dezen uit Duitsland beteld moeten worden kan ik ze niet zomaar passen.
Dus hopelijk heeft iemand hier op bokt laarzen van dit merk?!
alvast bedankt :D

Sica
Moderator Over Paarden

Re: "steeds" thermolaarzen, ervaringen, hoe vallen de maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:15

Ik heb steeds thermolaarzen, heb maat 38 en deze zitten goed. Normaal heb ik maat 37/37,5 dus ze vallen iets klein uit. Wat ik fijn vond was dat ze deze laarzen in verschillende kuitmaten hadden, heb namelijk flinke kuiten voor die kleine voetjes van mij ;)

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 22:28

Sica schreef:
Ik heb steeds thermolaarzen, heb maat 38 en deze zitten goed. Normaal heb ik maat 37/37,5 dus ze vallen iets klein uit. Wat ik fijn vond was dat ze deze laarzen in verschillende kuitmaten hadden, heb namelijk flinke kuiten voor die kleine voetjes van mij ;)

Oké jij hebt ze dus in principe een maat groter dan normaal?
verschillende kuitmaten? alleen normaal en wijd toch? Ik vind het nogal iritant dat de schachtwijdte groter wordt naarmate de voetmaat groter is :P dit stond teminste in een tabel. De maat normaal is voor mij al te groot namelijk maar in verhouding zijn mijn voeten dan wel weer groot! lastig }>
thanks voor je info ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:34

ik zou een maatje groter nemen, je kunt altijd dikke sokken an doen, toch? :)

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 23:05

Ja dat is zo bumper, denk ook dat ik dat doe alleen bij deze laarzen was het zo dat de schactwijdte ook toenam met de voetmaat, en dat wil ik zo vel mogelijk beperken;)
dat worden dikke wollen sokken dan ghehe :D

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 06:45

Bij mijn model zitten klittenbandjes die je ook strakker aan kunt trekken, bij die van jou ook? Zo kun je natuurlijk ook een kleinere kuitmaat creeëren.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 09:28

ja klopt dat had ik gezien! Ik heb dus 2 varianten gezien, de ene dus met klittebandjes, daar hebben ze nu net een nieuwe versie van. En nog anderen die zijn wel van leer, gevoerd met teddy, maar daar zit dus geen klitteband oid aan alleen een rits achter in. Maar daar kun je ze voldoende wat mee afstellen?;)

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:13

iK ZOU GEEn maatje groter nemen heb het ook gedaan maar als je er een poosje op hebt gelopen dan worden ze groter en moet je wel 3 paar extra sokken aan ik zou eerder eenmaat kleiner nemen
Het is maat 40 en je mag ze overkopen van mij! als je intresse hebt graag pb voor meer info

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:16

Ik heb ook de ervaring dat je thermolaarzen uit loopt, mijne zijn op het moment ook te groot en kan er makkelijk met twee paar sokken in en dan nog heb ik ruimte := dus ik ga dit jaar ook maar nieuwe kopen.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:18

Lizz schreef:
Ik heb ook de ervaring dat je thermolaarzen uit loopt, mijne zijn op het moment ook te groot en kan er makkelijk met twee paar sokken in en dan nog heb ik ruimte := dus ik ga dit jaar ook maar nieuwe kopen.

Bij mij precies hetzelfde! :+ Ga ook opzoek naar een paar nieuwe..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:22

Ben ook opzoek naar nieuwe.. Ik moet er wel mee kunnen rijden en lang mee kunnen wandelen, en natuurlijk geen koude voetjes krijgen. :) Heb maat 37 (,5).. Ik kan er niet teveel geld aan uitbesteden helaas. Help. ;(

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:38

Macs schreef:
Ben ook opzoek naar nieuwe.. Ik moet er wel mee kunnen rijden en lang mee kunnen wandelen, en natuurlijk geen koude voetjes krijgen. :) Heb maat 37 (,5).. Ik kan er niet teveel geld aan uitbesteden helaas. Help. ;(

zoek een paar tweedehands op kun je ze soms voor 5 euro kopen en zien ze er nog netjes uit! alleen geen merkje!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:40

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:43

Lizz schreef:
Ik ga denk ik kijken voor http://www.anwb.nl/home/nieuws,/2010/se ... arzen.html
Want leer is toch het fijnst en rijden hoef ik er niet persé mee :)

Die zijn heel mooi! Maar zijn niet waterdicht, en wil je met deze laarzen stallen uit gaan mesten? dit zijn meer laarzen om boswandelingen mee te gaan maken vind het zonde als je er zoveel geld aan uitgeeft want je krijgt er denk ik later spijt van..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:59

Die van de anwb zijn wel waterdicht hoor. alleen de rits niet

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:02

Macs schreef:
Die van de anwb zijn wel waterdicht hoor. alleen de rits niet

Dan moet je het met een spray doen want leer is uitzichzelf niet waterdicht dat neemt juist water op dus ze worden ook nog eens zwaar lijkt mij niet de ideale schoenen om stallen mee uit te mesten enzo..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:03

Er staat bij: De laars is waterdicht behalve de rits. Dan neem ik toch aan dat ie waterdicht is?

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:16

Als je het in sprayt staat er! Dus maar maakt mij niet uit hoor :D Wilde het alleen even zeggen aangezien ik dezelfde laarzen heb! :D Ook bij de anwb weg! :D

haffiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:23

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:43

LoveLoes schreef:
Lizz schreef:
Ik ga denk ik kijken voor http://www.anwb.nl/home/nieuws,/2010/se ... arzen.html
Want leer is toch het fijnst en rijden hoef ik er niet persé mee :)

Die zijn heel mooi! Maar zijn niet waterdicht, en wil je met deze laarzen stallen uit gaan mesten? dit zijn meer laarzen om boswandelingen mee te gaan maken vind het zonde als je er zoveel geld aan uitgeeft want je krijgt er denk ik later spijt van..

Wat kost tegenwoordig een paar goede thermolaarzen? Volgens mij ook rond de 100 euro en dan krijg je van die synthetische laarzen.
En zo vies worden mijn schoenen met uitmesten niet hoor, daarnaast gaat het mij ook meer om om het paard heen dingen doen. Denk aan longeren, poesten, wandelen etc.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:41

LoveLoes schreef:
Macs schreef:

zoek een paar tweedehands op kun je ze soms voor 5 euro kopen en zien ze er nog netjes uit! alleen geen merkje!

Met die goedkope kan ik dus niet lang wandelen, ik moet echt goede hebben omdat ik snel pijn aan m'n voeten heb.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:16

Haha oliebol, ik heb nu net laarzen besteld, van steeds dus op een Duitse site in maatje 41 :+