bodyprotector?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 18:47

Hoi :)

Maandag was ik van mijn pony gevallen op een buitenrit, en toen had ik erge last van mijn onderrug.
Toch maar weer opgestapt en verder gereden,
Dag erna ook gereden, toen had ik al wat minder last, en woensdag springen bij de ponyclub.
Nou, allemaal leuk dus ingesprongen met lage sprongetjes, en daarna het 'betere' werk (60/70 cm).
Dus eerste keer sprong hij zonder moeite, deed hij het goed, maar toen hij een gaatje hoger ging wou hij springen, maar weigerde toch, hoofd omlaag, ik schuif naar voren, pony loopt achteruit en ik val eraf, op mijn rug gevallen maar toch weer verder gegaan met springen (rug deed wel weer pijner).
Toen dacht ik dat pony lief weer ging weigeren, maar toch sprong hij, dus ik werd gelanseert en bij de landing weer gevallen...
Daarna nog een paar kleine sprongetjes gemaakt.
Nu heb ik iets van een botje gebroken/gescheurd in mijn rug, meer onderin, dus niet je stuitje maar daarboven.

Zou een bodyprotector dan kunnen helpen?
Eerst wou ik er écht geen maar nu ben ik toch aan het twijfelen...

groetjes bumper :)

HorseTopShop

Re: bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:49

Met bodyprotector rijden kan zeker geen kwaad. Sterker nog.... Nadat ik gister in gesprek ben geraakt met iemand die haar rug heeft gebroken door een val, ben ik erg aan het denken gegaan.....

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:51

Zoals hierboven staat, een bodyprotector kan niet zoveel kwaad... Het kan je tegen dat soort dingen beschermen. :)
Op de manege waar ik reed was het dan ook verplicht bij springen.
Zelf rijd ik buiten en met springen ook altijd met een bodyprotector.
Laatst bijgewerkt door Kiki op 23-09-10 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:52

Bij ons is bij het springen een body protector verplicht.
Zo te horen had het bij jou zeker beter geweest als je er wel een aan had.
Maar heb je nou je rug echt gebroken? bij het ziekenhuis geweest?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 18:53

ik ga het ook zeker voor het springen gebruiken, en als we een wat 'ruigere' bosrit gaan maken zou ik hem ook aan doen.
Of met cros training natuurlijk (wil ik namelijk ook gaan doen)

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:54

Heb van de week 1 gekocht.
heb hem nu elke keer om met rijden.
Je zal maar eens een harde klap maken,Je ben zon ding wel dankbaar dan.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:54

De twee belangrijkste delen van je lichaam zijn je hoofd en je rug. Dus waarom niet beide beschermen? :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 18:54

ik heb waarscheinlijk een scheurtje of kneuzing in het botje net boven mijn staartbotje

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 18:55

HorseTopShop schreef:
De twee belangrijkste delen van je lichaam zijn je hoofd en je rug. Dus waarom niet beide beschermen? :)

idd :)

ik heb ook altijd een cap op :D

kirstenzilpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:29

Ik zou het wel doen!
ik had ook een pony waar ik vaak afviel
had ook bodyprotector hielp zeer veel!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:07

zit het nou lekker heb het nog nooit aan gehad

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:13

Ik rijd altijd met bodyprotector en aangezien in afgelopen zaterdag van 't paard ben afgevallen ben ik daar ook blij van! Ik denk dat als ik 'm niet aan had gehad, ik veel meer schade had kunnen hebben aan mijn rug. Met bodyprotector kan je alsnog wel slecht terecht komen, evenals met een cap. Ik ben namelijk zo hard tegen de bakrand gevallen dat ik bewusteloos raakte en een gigabult op me hoofd heb, ondanks dat ik wel een cap droeg! Maar moet je je eens voorstellen als ik die NIET op had! Datzelfde geldt voor een bodyprotector.

Edit: qua pasvorm moet je gewoon goed gaan kijken. Ik heb er een met losse 'blokjes' waardoor die dus meer naar je lichaam vormt. Ik merk het niets eens als ik 'm aanheb.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:16

Ik moest een bodyprotector kopen voor de eventing. Dacht eerst ook dat het me ind e weg zou zitten maar eerlijk gezegd vond ik het best fijn rijden. je hebt er geen hinder van :)
Maar je hebt ook een bodyprotector met airbags hé misschien is dat wat? :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 21:19

nee, daar begin ik niet aan ;)

Als ik val in het bos, dan houd ik mijn pony vast omdat hij anderes naar huis zou lopen en we moeten een drukke weg over, dus als hij schrikt van het 'opblaas' geluid dan ben ik zwaar de l u l...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 21:20

Heb er vandaag eentje aangehad, is wel even wennen, maar niet hinderlijk.

Eentje met blokjes, maar die vond ik écht niet lekker zitten...

Daarna eentje aangehad die erg lekker zat, is van een soort schuim dat ook in de blokjes zit, past zich aan aan je lichaam, ruim verstelbaar dus kan er nog wel even mee doen :)

Alleen het prijskaartje... 219 euro..

hafjes_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:23

Ik heb er 1 moeten kopen vanwege overbezorgde moeder. (anders gezegd, zij kocht hem :+ )

rij er nu iedere les mee, vanwege diezelfde overbezorgde moeder, heb er niet superveel last van, beetje wennen, maar voel nu al bijna geen verschil meer

en de verschillende bp's.. ik heb er 1 van een heel stuk, van mondoni, zit erg fijn. heb ook eens blokjes aangehad, die wilde ik liever, maar tijdens het passen vond ik hem erg moeilijk verstelbaar en kon ook alleen maar aan d.m.v een ritssluiting. (en dat is dus meteen t zwakke punt)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:25

Phoe, ja die dingen zijn duur, maar je gezondheid is best belangrijk :) (zo wat wijs :P)
Ik reed eerst ook altijd zonder tot het steeds hoger werd met springen, toen wel eentje
Met dressur nooit :D
Maar met springen geeft het toch wel een veilig gevoel :D

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:28

Ik rij altijd met bodyprotector.
Eerst deed ik hem alleen aan met springen, maar mijn pony heeft karakter en daardoor hebben mijn instructrice en ik besloten om hem maar gewoon voor altijd aan te doen. Ik voel het verschil helemaal niet, hij zit juist lekker maar wel heel warm.. Zo rij ik bijna elke dag nog met een t-shirtje ipv iets warmers :P

Ook op andere paarden stap ik niet zonder bodyprotector, het geeft jezelf ook een stukje meer zelfvertrouwen van mocht het fout gaan en mocht ik eraf vallen dan gebeurd er toch niet zo heel veel. :) Als ik er nu ook af val, heb ik ook geen last ervan, ik plof echt in het zand en ik heb het gevoel dat de mijn val 'breekt'. :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 21:59

idd ik denk dat het veel scheelt, want van de week was ik bang dat hij ging weigeren, en toen deed hij het ook :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:01

Inderdaad, ik echt niet bang en heel moelijk bang te krijgen door een paard met het rijden.. Maar dankzij de bodyprotector moeten ze echt heeeeeeeeel veel doen om mij " Shi.t " te laten denken :P

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:04

Als het de how's racesafe is moet je Josie pb-en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 07:53

Ik heb er een van HH, zit heel fijn, moest er in het begin wel aan wennen. Maar ik rij enkel als ik ga springen of op buitenrit met een bodyprotector.

jimlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:32

mijn vriendin die ook rijd beweerd zelfs dat het binnenkort door heel Nederland verplicht word en dus de bp's duurder gaan worden daardoor twijfel ik nu ook. maar hoe duur is zo'n ding nou?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:05

jimlove schreef:
mijn vriendin die ook rijd beweerd zelfs dat het binnenkort door heel Nederland verplicht word en dus de bp's duurder gaan worden daardoor twijfel ik nu ook. maar hoe duur is zo'n ding nou?

€ 89,95 nieuw ;)

Ik hoorde ook dat ze het in heel NL verplicht willen gaan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:52

Ik denk dat het met springen en op buitenritten (als je een drukke pony hebt) geen kwijt kan.. maar ik geloof er niet in om jezelf altijd maar te gaan beschermen tegen alles. Vallen is een gedeelte van paardrijden, en als je, je daarmee bezeerd is dat echt heel erg vervelend en dat kan ook gevaarlijk zijn, maar je moet je maar eens af gaan vragen of het wel leuk rijden wordt als je jezelf altijd maar inpakt :)

Ik geloof niet dat ze in heel NL verplicht gaan worden. Met een cap oké, maar een bodyprotector.. imo is het een luxe accessoire.