Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oefenen soms moet je accepteren dat een paard wat onrustiger is, tijdens buitenrijden voor een stoplicht is de mijne rustig maar ga niet in de berm stilstaan want meneer wint het van je..stijgert bokt en gooit zich tegen boom en als het echt moet de sloottita schreef:oefenen soms moet je accepteren dat een paard wat onrustiger is, tijdens buitenrijden voor een stoplicht is de mijne rustig maar ga niet in de berm stilstaan want meneer wint het van je..stijgert bokt en gooit zich tegen boom en als het echt moet de sloot
Ik heb hem 17 jaar en altijd zo geweest ik houd gewoon rekening met zijn karakter
hmmmm nee lukt bijna niet behalve als hij weet dat er bv een trekker komt of moter.tita schreef:Ik ben zeker de baas absoluut maar ik ga mijn paard niet onnodig even stil zetten terwijl ik weet dat hij door wilt lopen.
Tuurlijk lukt het wel even stil te zetten om bv teugels goed te doenhmmmm nee lukt bijna niet behalve als hij weet dat er bv een trekker komt of moter.
Maar stil zetten om te oefenen...waarom zou ik als ik weet dat hij daar echt niet tegen kan.
Bovendien na 2x in de sloot te hebben gezeten vind ik het welletjes
Ik wil alleen maar mee zeggen dat je ook naar het type paard moet kijken sommige paarden kun je niet commanderen of iets zomaar opleggen zij hebben een ander aanpak nodig.
Die van mij is 28 dus leeftijd speelt ook een rol ik ben juist blij dat ie buiten nog zo uitbundig is

vroeger toen ik jong was en hij 10 dacht ik dat hem ook wel even te leren inmiddels ben ik blij dat hij "normaal" doet bij 30 moter-rijders (niet stil zetten niet helemaal beetje stappen en flink laten kijken)
we zijn geen gevaar voor de rest alleen zijn blijheid is gevaar voor mij zeg maar