Hoefsmeden gezocht, zouden jullie mee willen werken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Hoefsmeden gezocht, zouden jullie mee willen werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 17:59

Goedendag,

Hopelijk heb ik het op het juiste forum geplaats?

Ik ben op zoek naar hoefsmeden die mee zouden willen werken aan 'de zwarte lijst' ?
Veel klanten betalen niet en wij zijn een lijst met namen aan het opzetten, zodat deze enkelt contant kunnen betalen om zich te bewijzen dat ze wel hun vorderingen nakomen, eer zij weer op rekening mogen betalen. Nu gaat het niet om klanten uiteraard die uitstel hebben gevraagd, of overleg is gepleegd, maar klanten die meerdere malen verzuimen.
Wellicht kunnen wij elkaar hierin steunen en privé de lijsten sturen, zodat op het moment van aanmelden van een nieuwe klant, de naam meteen herkent wordt ? (en dit ons wellicht een hoop geld aan incassokosten scheelt?).

Mvg.

edit: Wat ook wel belangrijk is te vermelden, is dat je wel moet laten zien dat je idd hoefsmid bent eer je de lijst tot je beschikking krijgt..ben nl gekke Henkie niet en krijg al aanvragen van gewone bokkers..de lijsten zijn dus privé en er wordt zorgzaam mee omgegaan.

Amy77

Re: Hoefsmeden gezocht, zouden jullie mee willen werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 19:14

Alvast ontzettend bedankt voor de 1e lichting :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:33

Je beseft je dat dit erg link is?? Er kunnen zomaar mensen tussen zitten die een persoonlijke vete hebben met een goedbetalende persoon en die als streek op zo'n lijst doen belanden?? Als je al zoiets wilt doen, wat ik eigenlijk vrij dubieus vindt, dan zou je toch minsten van 2 onafhankelijke hoefsmeden hetzelfde negatieve bericht over een klant moeten krijgen voor je kunt overwegen zo iemand op een lijst te zetten..

Je maakt zo de kans vrij groot dat sommige mensen nooit meer een hoefsmid kunnen krijgen, want immers als je nog ruimte hebt voor 1 nieuwe klant en je krijgt 2 aanvragen waarvan er 1 op zo'n zwarte lijst staat kies je die dus nooit en te nimmer.. Ik vind het echt niet kunnen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 20:48

Geloof me, wij zijn al met een aantal smeden in NH bezig, het gaat hier nl niet om klanten met maar 1 achterstand, of wellicht 2, maar om hele grote klanten/stallen bv.
De hoefsmeden kunnen zich enkelt aanmelden met hun kvknr en btwnr, welke nagetrokken worden.
Klanten waar maar 200euro van openstaat, ik zeg 'maar, ondanks dat dat een groot bedrag is, is niet de moeite waard.
De klanten worden ook gewoon aangenomen, ondanks ze op de zwarte lijst staan (met dus hoge bedragen open) maar kunnen enkelt contant betalen. De klanten worden dus WEL aangenomen, maar moeten zin eerst contant bewijzen eer zij weer op rekening mogen betalen..maar dat staat al in mijn eerste post luid en duidelijk omschreven. Bij de bakker betaal je immers ook meteen je brood.

Citaat:
Je maakt zo de kans vrij groot dat sommige mensen nooit meer een hoefsmid kunnen krijgen, want immers als je nog ruimte hebt voor 1 nieuwe klant en je krijgt 2 aanvragen waarvan er 1 op zo'n zwarte lijst staat kies je die dus nooit en te nimmer.. Ik vind het echt niet kunnen!

Er is dus niets dubieus aan, enkelt alleen maar de kansen verkleinen op wanbetalers. Als zij hun paarden gedaan willen hebben en zo wijs zijn een paard te willen onderhouden, dan moeten zij er dus ook gewoon voor betalen, net als alle andere trouwe klanten! En als het niet op rekening blijkt te kunnen, dan maar contant. Contant is zelfs betrouwbaarder, dus in niks ten nadele van de klant. Moeten ze zelf maar hun afspraken nakomen, komen de hoefsmeden onder ons immers ook ;)

delerium

Re: Hoefsmeden gezocht, zouden jullie mee willen werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:16

Aangezien bokt niet de juiste plaats is voor het vinden van mensen om een danige lijst op te stellen plaats ik hierbij een slotje.