Ik ga binnenkort een paard ophalen dat we gekocht hebben en ik vroeg me af of je ter bescherming de benen ook kan bandageren ipv transport beschermers.
verder vroeg ik me af of jullie een hooinet opzouden hangen. Het is een tocht van 1 uur.
bedankt!
Silence
Silence, Ik weet niet hoe jij bandageert, maar in principe blijven bandages toch echt beter zitten Hooinet zou ik sowieso doen en qua bescherming zou ik met de huidige eigenaar overleggen. Als een paard het niet gewend is, kan hij beter zonder bescherming in de trailer.
Aeris
Geplaatst: 22-09-10 08:27
Dat kan, maar met onderlappen en niet met gewone werkbandages. Voor een rit van een uur zou ik het hooinet achterwege laten. Persoonlijk vind ik het maar eng.
miss_lizje
Geplaatst: 22-09-10 08:27
Mijn paard staat met beide. Na een ongelukje had hij allemaal wondjes door de transportbeschermers heen. Als extra bescherming heeft hij daarom er nog bandages onder.
Mijn paard eet ook niet onderweg, had wel een hooinet opgehangen maar die liet hij dus links liggen.
Als je met reisbandages en onderlappen bandageert kom je gewoon over de kroonrand heen hoor én ook over de ballen van de hoef... dan zijn bell boots niet nodig. Bandages zet ik extra vast met zo'n klitteband strookje, blijft beter zitten dan de transportbeschermers en stropen ook niet op als ze langs de klep gaan of zo... Hooinet doe ik Altijd, ook voor 10 minuutjes....lekker afleiden