wedstrijd in nederweert? ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cocktailtime

wedstrijd in nederweert? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 18:34

hoihoi,
weet eerlijk gezegt niet precies waar dit thuis hoort.
maar ik heb 17 oktober een concour in Nederweert. om precies te zijn in manege de kraal.
ik rijd daar 2 proeven. maar ik hoorde dat je langs de ring in moest rijden. en dat dat erg krap is.
wie is daar wel eens gestart?
is het erg krap? rijd je dicht langs tegenmoetkomende paarden in de ring?

heb namelijk een paard die wel eens bang is voor langskomende paarden en springt ook wel eens weg.
ik zit er niet op te wachten dat er straks ongelukken kunnen gebeuren of dat er iemand zijn proef niet meer goed kan afmaken.

delerium

Re: wedstrijd in nederweert? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:37

Aangezien het over wedstrijden gaat verplaats ik dit topic van TAO naar WD-V

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:30

oke bedankt.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:33

Hoi,

Meld zich :D mijn dochter en ik hebben vaker in Nederweert gestart, het is idd zo dat je om de ring los rijdt, de ringmeester zorgt dat er niet meer als 4 combinaties om de ring aan het los rijden zijn, plus de startende combinatie.
Heb je langer nodig voor los te rijden hebben ze buiten een rijbak.

In de regel rijdt iedereen op dezelfde hand los, galop alleen als de startende combinatie de ring verlaat, in de klasse B-L gaat het wel om los te rijden, start je hoger wordt het al moeilijk omdat je alleen stap-draf en galop kunt doen, zijgangen wordt al moeilijker ivm plaatsgebrek.

Tussen de ring en de wand is er ongeveer 2-3m breed plaats.
De proef zelf is tussen de hekjes.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord, anders vraag maar als je nog wat wilt weten :D

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 22:12

hey monique,
dankjewel voor je antwoord.

ja ik wist dat wel van de galop.. maar het is namelijk erg vervelend. mijn paard kan wel lekker lopen maar met tegenmoet komende paarden is dit nogal een probleem.
daarom denk ik dat ik misschien wel buiten ga losrijden ( ligt aan het weer) het lijkt me alleen erg vervelend want stel dat ik in de proef zit en er komt iemand tegenmoet. kan ik dus zeker een slechte proef neerzetten.

ben nu namelijk wel aan het twijfelen of ik wel wil gaan dan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:16

Ik ben een aantal keer meegeweest met een vriend van mij die daar moet starten.
Je hebt geen zeeën van ruimte, maar ik heb nooit vervelende of lastige situaties gezien en er heerst wel een rust vind ik persoonlijk.
Ik zou het juist heel fijn vinden om daar te starten :j
Het is dat ik alleen outdoor start, anders stond Nederweert zeker bovenaan mijn lijstje.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:12

Ha Desiree,

hoe gaat het met Cocktail, gaat steeds beter geloof ik he, goedzo!

Als je een beetje geluk hebt kun je in Nederweert gewoon buiten losrijden, dan heb je plaats genoeg. In de binnenbak kun je alleen maar om de ring losrijden, zeker in het B/L hoeft dit geen problemen om te leveren. Je kunt het ook als een leerproces voor Cocktail zien, want je zult op de indoorconcoursen wel vaker meemaken dat het iets krapper is, zo leert hij wel dat andere paarden niet 'eng' zijn. Succes!